Vietnam 24. december 2007

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
December 26th 2007
Published: December 26th 2007

Så blev det juleaftensdag. Her er omkring 30 grader, men ikke voldsomt fugtigt, så det er til at holde ud. Selv om vi snakker en del om jul, så er det noget abstrakt for os. Vi slappede af på resortet. Brugte nogen tid på at arrangere hoteller i Hue og Hoi An - og at sikre at Julie’s Ray Ban’s (glemt på Rach Gia hotel) bliver fragtet fra Rach Gia til Saigon, hvor Châu vil tage dem med til Hue og aflevere dem til hans ven cykeludlejeren - her kan Jesper og Mette så hente dem. En del sms-udveksling med Châu - det var hyggeligt.

Manageren Jim arrangerede fodbold på stranden om formiddagen. Typisk for stedet - de er glade for familier. 20 børn og barnlige sjæle spillede. Kaotisk (specielt når ungerne i en klump spiller videre i vand til hofterne), men sjovt - og en daglig begivenhed herefter. Jeppe gik selvfølgelig meget op i det. I vores bookning var inkluderet julemiddag. Der blev sat borde og stander-lamper op på stranden og vi var vel 50 personer - mest familier - til sundowner kl. 17.30. Maden var en overdådig seafood m.m. buffet med øl, vin og champagne. En meget hyggelig juleaften. Ejeren Mark holdt en lille juletale, hvor han også fremhævede det positive i de mange familier - samt at han snart kunne notere et lille overskud på stedet. Han fortalte at han havde givet donationer til legetøj til Phu Qouc børn og til fattige kinesere på Phu Qouc (åbenbart en skik at give donationer til jul). Han fortalte også at personalet vil få en jule-bonus på hvad der svarer til godt en halv månedsløn. Efter maden spillede vi pakkeleg om små pakker slik købt i den nærmeste kiosk. Så kom aftenens overraskende højdepunkt: Jesper havde taget tre store poser juleslik med: saltfisk, marcipan-snitter og frugtflæsk. Stor jubel - specielt blandt personalet der var glade for saltfiskene. Mette var helt ude i køkkenet hos opvaskerne og byde rundt. To andre danske familier sluttede sig til vores bord og det blev til en hyggelig snak om Laos, Cambodia, Bornholm, Århus Sporveje osv. Det lader til at have været lidt af en stroppetur gennem specielt Laos - vi føler os lidt som luksus-rejsende.

Glædelig Jul til alle!

Tot: 0.309s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.246s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb