Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand
June 4th 2011
Published: June 7th 2011

Kaksi päivää Bangkokissa. Viimein illalla kun pästiin perille marssittiin taas vanhaan tuttuun Rambuttri Village Inniin ja huoneita oli hyvin saatavilla. Kamat kämpille, suihku ja Khao Sanille! 😊

Perjantaina suunnattiin kohti Lumphini Parkia, puisto keskellä Bangkokia. Ennakkotietojen mukaan puistossa asustaa vesivaraaneja ja niitä oli tarkotus bongailla. Puisto oli todella kaunis! 2.5 km juoksurata kiersi siistiä, hyvin hoidettua puistoa, jonka keskellä oli pieni järvi, jonka keskellä puolestaan kelluva saari. Saaressa oli hyvät apajat vesivaraanien bongailuun! Loppupäivä seikkailtiin kiinalaisessa kaupungin osassa.

Lauantaina oli tarkotus alottaa tälle reissulle patsaiden ja muiden hyödyllisten ja mielenkiintoisten monumenttien keräily. Jonkun matkaa siibä tallusteltiin ja päädyttiin juttelemaan paikallisen kundin kanssa. Sen mielest meidän piti ehdottomasti nähdä seisova Buddha, istuva Buddha, Thai Tactory ja Golden mountain. Meille suunitelma oli fine, koska ei ollut parempaakaan. Siispä tuktukin kyytiin ja kohti upeita Buddhia.

Istuva buddha oli pikkuruinen temppeli, joss alttarila oli nimensä mukaan istuva Buddha, minikokoinen. Eipä oikeen minkäänmoinen mesta. Seisova Buddha oli suuri kultainen ja yllättäen seisova patsas. Ois voinu jättää näkemättä. Golden Mountain oli kaverin mukaan 300 m korkea, siitä en tiedä, mutta korkea se oli. 'Vuorta' kiersi portaat ja sen seinämät oli kaunista puutarhaa ja vesiputouksia. Aivan ylhäältä oli upeat näkymät yli Bangkokin. Kannatti kiivetä!

Ja sitten vielä se Thai Factory...yllättäen kalliita korukauppoja, kalliitä tuliaiskrääsäkauppoja ja pukuliikkeitä. Jos me mennään sisään kuski saa bensakupongin... Pari paikkaa menee hyvällä fiiliksellä, kaveri saa kuponkeja, ku me vaan astutaan sisään, mut rajansa kaikella. Kun raja tuli sai kuski valita jatkaako meidän kanssa vai tilataanko taksi. Matka jatku tuktukilla, eikä enää eksytty yhteenkään kuponkipajaan.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0683s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb