Siem Reap (Kambotsa) - Bangkok (Thaimaa)

Cambodia's flag
Asia » Cambodia
June 2nd 2011
Published: June 7th 2011

Kambotsasta startattiin aamulla ylikuormasella tuktukilla kohti bussia. Meitä oli neljä kyytiläistä ja siis neljä rinkkaa ja muut pikkukamat. Kun oltiin starttaamassa, tuktukin takaosa kippas- ja me tietty kyydis! Mut ei siinä mitään, kaverit nosti kärryn paikoilleen mopon perään ja matka alkoi.

Bussi lähti ajallaan. Rajalla piti vaihtaa kyytiä, koska Thaimaan ja Kambotsan tulehtuneet välit estää yhteistyökyytien järjestämisen. Punanen tarra rinnassa marssittiin ulos Kambotsasta ja sitten Thaimaahan.

Thaimaa: mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy. Passin tarkastuksen jälkeen meidät kerättiin 'no waiting'-kyltin alle venaamaan kyytiä bussille. Venattiin, venattiin ja venattiin... Tunti, kaks... Lopulta meidät jaettiin minibusseihin ja kuljetetiin toimistolle. Odottamaan, tunti kaks... Toimistolla sai sentään ruokaa! 😊 Lopulta bussin odottaminen päättyi ja startattiin niillä pihalla seisseillä minibusseilla kohti Bangkokia. Jatkossa liikumme vain ja ainoastaan valtion busseilla ja junilla. Ja se on varma. 😊

Thaimaa: ihan ku koto-Euroopassa oltas! Tulee ihan Saksa mieleen tästä etenemisestä, eikä aionoastaan nopeuden puolesta. Tällä hetkellä viisi kaistaa per suunta, suora ja tasanen motari. Ja tietullit on taas ku Ranskassa ois. Kotosaa. 😊

Kello on nyt, kirjotushetkellä, kuusi, matkaan lähdettiin puol kasi ja perillä piti olla kolmelta. Näin täällä, Koh Chang deja-vu. ;D En tiedä missä ollaan mut alkaa kyl jo näyttää Bangkokin esikaupunkialueelta. Ehkä ennen pimeetä perillä hotellii ettimässä, ehkä.

Tot: 0.038s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0217s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb