3 paa tur ikke 2

Asia » Thailand
May 2nd 2007
Published: May 2nd 2007

Paa grensa til ThailandPaa grensa til ThailandPaa grensa til Thailand

her er vi paa vei til Thailand. uvitene om at vi gikk en time tilbake
Vi kom oss trygt over til Thailand. Paa vei til Phuket maatte vi gjennom et urolig omraade. Det var litt ekkelt for vi hadde faatt beskjed om at det ikke var saa lurt aa reise her. Men vi satte oss paa bussen og kjorte glatt igjennom. Det var deilig a komme frem til Phuket 13 timer senere. Siden vi kom sent frem og det regnet som bare det, tok vi inn paa det forste hostellet vi kom over i Phuket town.

Stian (kjersten til cecilie) kom ned hit til Phuket og da var vi 3 paa tur. Vi bodde paa Patong Beach hvor det var mye mer liv enn hva vi var vant til. Vi var der litt over en uke og opplevde mye paa den tiden.

Thailand feirer nyttaar i april og det feires med en 3 dagers lang vannkrig! og vi var selvfolgelig med. Vi kjopte hvert vaart vanngever og ble med paa leken. Vi bodde rett ved siden av en thaiboxing stadio og maatte derfor ta oss en tur, eller 2! Dette var en spennede opplevelse hvor en av kampene var med en Norsk jente. HUN VANT!! Det ble noen dager paa stranda, hvor vi
Thailand - PhuketThailand - PhuketThailand - Phuket

Cecilie paa stranda
kjorte vannscooter og bananbaat. Vi ble ogsaa med paa en elefantsafari hvor vi fikk ri paa en elefant. Vaar elefant var litt gretten og gikk ikke helt den veien den skulle. Vi folte oss ikke helt konge der vi satt paa en flere tonns tungt dyr som var gretten. Vi reiste ogsaa paa en skytebane hvor vi skoyt med pistoler. Cecilie fikk den beste scoren saa kom Anette og til slutt kom Stian!

I Phuket var ogsaa Anettes kusine Stine som vi motte noen ganger, men de bodde paa en annen strand saa vi fikk ikke sett dem saa mye!

Vi reiste videre til en oy som heter Ko Pha-Ngan. Pa turen dit maatte vi ta buss til havna og baat derfra. Paa bussturen hadde vi baggene i ett rom i bussen hvor Bare bussmanskapet paa 5 hadde tilgang til. Og denne turen endte med ett gullarmbaand, en letherman og en lommelykt av den beste klassen mindre. Alt fra cecilies sekk som hadde laas og greier. de hadde vart oppi anettes, men det var sikkert for rotete i den til at de gadd aa stjele. hehe! Men det var skikkelig irriterende.

Vi kom oss ut til oya
Thailand - PhuketThailand - PhuketThailand - Phuket

ute pa resturante
og valgte aa bo paa den rolige siden. Her leide vi oss scootere slik at vi kunne reise rundt paa oya. Vi fant oss en strand som vi likte godt og dro dit flere ganger. Pa en av de siste dagene ble vi med paa en snorkletur hvor vi kun snorklet i en time og turen varte i 5. litt av en snorkletur! Vi ville heller ha kalt det en strandhoppingstur med en times snorkling. Der vi bodde var det kjempe mange palmer. Anette ble nesten truffet, det var ikke en gang en milimeter unna, for den snidda armen hennes. Snakk om flaks! Det falt flere kokosnotter ned overalt saa det at ingen ble truffet var ren tilfeldighet.

Hvis noen skal til dette stedet saa pass pa baggene deres for paa turen til Bangkok ble sekken til anette aapna og Amerikanske penger ble borte. Vi kom tidlig til Bangkok og sjekket inn paa et HOTEL for forste gang, ikke et HOSTEL! Disse dagene var det Stian som skulle shoppe, men han var syk den forste saa da maatte Cecilie og Anette titte. Vi venter med shoppingen til Kina. Stian fikk ordnet seg dress, og shoppet masse nye klaer. Stian dro hjem mens vi dro til Kambodsja!

Thailand - PhuketThailand - Phuket
Thailand - Phuket

elefantmating

3rd May 2007

Det er mye morsomt dere opplever, gleder meg allerede til fortsettelsen. Kos dere videre - Kambodja blir spennende, historien til Kambodja er jo ganske blodig. Beate

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb