Kuala Lumpur og Perhentian

April 15th 2007
Published: April 15th 2007

Kuala LumpurKuala LumpurKuala Lumpur

De to taarnene.
Med tog fra Singapore annkom vi Malaysia i hovedstaden Kuala Lumpur. Dette er en flott by. Her fikk vi virkelig kjenne varmen, det var saa varmt at vi bestemte oss for at vi maatte komme oss til sjoen. Man kan ikke vere i Kuala Lumpur uten aa ha sett de to store taarna. Dissa var virkelig store og hoye, fikk nesten hoydeskrekk av aa se oppover paa dem.

Her kjopte vi noen bussbilletter til Kota Bharu som ligger paa ostkysten av Malaysia. Vi kjopte noen nattbussbilletter for aa spare en natt. Bussen gikk kl 9 pa kvelden og var fremme 6 paa morningen. Dette var litt for mange timer i buss uten do, men vi greide oss. Haapet om aa gaa paa do ble knust da vi ble kastet inn i en taxi og kjort til baathavna(1 times taxitur). Da vi endelig kom frem ble haapet knust igjen da vi maatte lope for aa rekke baaten.

Det var deilig aa komme frem til Perhentian etter en lang reise. Her sjekket vi inn i en koselig liten hytte, rett ved sjoen. Vi fikk endelig gaatt paa do og avkjolt oss i sjoen. Dette er nok det beste stedet
Kuala LumpurKuala LumpurKuala Lumpur

paa baatturen til perhentian
vi har vert hittil. folka som jobber her er noen av de snilleste vi har mott, vi folte oss veldig velkommen. Det eneste vi tenke paa var aa bare slappe av og nyte livet og det skal vi si at vi gjorde. Det ble mange slappe dager her.

Det var nok ogsaa her vi har de kuleste dykke minnene. Etter mange dager med utsettelse klarte vi endelig aa dra oss opp og komme oss paa ett morgen dykk. (Det er da det er best aa dykke) For vi skulle ut paa sjoen fikk vi en liten gjennomgang av de fiskene vi kom til aa se og hvilke fisker vi skulle holde oss unna! (ikke at vi klarta aa faa med oss en eneste fisk, men ut dro vi.) Vi fikk laant oss ett kamera og tatt noen bilder. Naar man tar bilder under vann faar man de beste bildene hvis man tar bildet nerme uten aa zoome. Vi ble veldig ivrige og tok mange bilder av alt og ingenting, Anette fant en fisk hun veldig gjerne ville ta bilde av og svomte saa nere hun kunne. bildet ble kjempe bra! Det var ikke for vi var trygt oppe paa
PerhentianPerhentianPerhentian

anette paa stranda.
land og saa paa bildene vi fikk vita at denne fisken var den vi skulle unngaa, for den var den mest agressive fisken. Men alt gikk jo bra og bildet ble tatt!

Det var ikke bar dykking vi drev med. Vi ble med paa en snorkletur, hvor vi fikk snorklet paa mange forskjellige steder. Her fikk vi se baade hai og kjempe skilpadder! tenk dere det a, vi har svomt med hai. Og cecilie som har haiskrekk, flaks hun ikke saa den ene haien som var kjempe nerme grunnet masse dugg i masken hennes. (kanskje like greit!) Det var ca like fint aa snorkle som aa dykke og vi ble tatt med paa mange forskjellige steder.

Etter nesten 2 uker med slappe dager var det paa tide og forflytte oss igjen, neste stopp naa var Thailand.

Perhentian

Cecilie som koserseg i vannkanten
Perhentian

Det er ikke lett aa slappe av paa en madrass.
Perhentian

her har vi ikke noe aa skrive.

paa stranda
Perhentian

Disse edderkoppene hang over alt.
Perhentian

cecilie en ivrig linselus paa sine egene bilder ogsaa! hehe
Perhentian

Paa vei til Thailand her er vi midt mellom begge landene.
Dykking paa Perhentian

Her er Cecilie i vannet for vi gikk under vann!

Her er Cecilie i vannet
Dykking paa Perhentian

Dykking er goy!! Detta var de fineste fiskene vi saa:-)

finding Nemo? We found him
Dykking paa Perhentian

Detta var den fisken alle frykta! Den ser ikke farlig ut med den har skikkelige tenner.

aerobic i vannet!

15th April 2007

mmmm
hei jenter!! herre, blir så misunnelig når jeg ser sånne bildere!hehe.. her hjemme har våren endelig kommet, i dag har jeg spradet rundt i kortbukse og tshirt! kjempe deilig! håper dere nyer livet, og har det topp! Ta vare på hverandre og vær forsiktige! Anette,faen du er brun på magen! har litt å fortelle når det gjelder håndballverdenen , men tar de når du kommer hjem! Miss you!!!!! Love næss

Tot: 0.092s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb