Dag 27. Den 26. sep. The world below...

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao
September 26th 2008
Published: September 26th 2008

De to rangere er nu ankommet til Koh Tao. Her er de igang med at udvide deres horisont. Rygtet siger, at de er de mest talentfulde open water scuba elever siden Jacques Cousteau i 1940'erne. Efter en saadan uddannelse vil de ikke blot vaere rangere, men ogsaa faa froemandsemblemet.

Da vi ankom til Koh Tao, indlogerede vi os i en laekker VIP-bungalow helt ude ved strandkanten. Vi ville tage en rask svoemmetur inden vi skulle have dykkerteori om eftermiddagen, men pa grund af lavvande var naesten umuligt at bade for jer doedelige. Power-Rangers'ne vovede dog pelsen(ubarberet i to uger) og svoemmede ud over det kun 40 centimeter lave koral-barberbladskarpe-rev. Det lykkedes os begge to at skaere os, men som BS siger: "Smerte er kun noget der foregaar i hjernen". Vi fortsatte et stykke og pludselig saa vi, at en flok hvidhajer havde faaet faerden af vores tilblodsskaarne lemmer, saa vi besluttede dog alligevel at vende tilbage til stranden. Vores kampsvoemmer-skills er endnu ikke faerdigudviklet nok til at kaempe mod saa store hajer..!

Efter en hel eftermiddag med teori, besluttede vi os for, at vi havde fortjent en oel eller to. Vi tog med to danske dykkerkompagnoner paa "King Crab", hvor vi blandt andet fik blue malin og tiger prawns. Derefter tog vi ud for at se lidt af byen og endte hurtigt paa en carbaret-bar. Her viste de thailandske "piger" deres evner med hoeje haele, falske bryster og paryk. En af de to andre danskere blev trukket om bag scenen og to minutter efter kom han ud i samme outfit som shemales'ene. Rollen saa ud til at passe ham yderst godt og man kunne hurtigt ikke se forskel paa ham og dem. Hylende morsomt og fedt at se bagefter, hvordan de en efter en kom ud af omklaedningsrummet som naesten almindelige maend. De havde dog alle en tendens til en strittende lillefinger.

I dag stod vi som altid op foer hanen galede og gjorde os klar til en hel dag i "the world below". Vi lagde ud med oevelser i poolen om formiddagen og hvis det gik smertefrit, ville vi vaere i stand til at naa de to foerste open-water dyk allerede samme eftermiddag. Dermed kunne vi tage certifikatet paa kun 3 dage i stedet for de ellers 4 dage, som almindelige mennesker SKAL bruge. En time foer baaden sejlede var vi faerdige, saa vi gjorde os klar til vores foerste rigtige underwater experience.

Eftermiddagens program var to dyk paa henholdsvis 12 og 15 meter. Stederne, hvor det skulle foregaa, hed "Japanese Garden" og "Mango Bay". Det var det fedeste oplevelse at svaeve hen over havbunden, som en del af det maritime liv. Begge dyk varede 35-40 minutter og foregik uden nogle vanskligheder for de kommende froerangere. Der var dog lige en gang eller to, hvor vi skulle hjaelpe dive masteren, da han ikke havde faaet den samme O-laere som de to eks-dragoner.

Vi har ikke hoert mere fra Peter, men han kan jo eventuelt skrive lidt om sine egne oplevelser, saa i lystige laesere kan faa et indblik i hans hverdag paa Koh Phangan.

Status:
Rene Bo - Knap saa overrasket over undervandslivet, da han havde lidt erfaren med et tidligere dyk.
Mathias Guldberg - Vil helt sikkert ikke noejes med at dykke paa 18 meter. Advanced Course here I come.

Tot: 0.112s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0874s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb