Dag 25. den 24. Sep

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
September 24th 2008
Published: September 24th 2008

Saa er Rene og Mathias endelig kommet retur til Bangkok efter fem dage i den eksotiske, nordthailandske jungle. Imens har Peter kaempet haardt sydpaa og har endelig faaet datoen, hvor han skal gennembankes. Det er den 2. oktober. Han slider i det og sidste nyt fra ham er, at han er slaaet over paa Rocky Balboa-mode. Han loeber rundt i Everlast joggingsaettet med haetten over hovedet og skyggebokser ned gennem gaderne, mens landsbyens boern foelger efter og jubler af glaede.
Inden han smuttede sydpaa skal det dog naevnes, at Peter mente Cambodja laa i sydamerika (det graenser op til Thailand). Vi fik ham dog overbevist og efterfoelgende naegtede han nogensinde at have sagt det.

Jungleturen forloeb saaledes, at vi tog afsted fredag aften. To danske piger havde meldt sig til turen efter, at de havde set eks-rangerne fra Jydske Dragon Regiment skulle med. Saa var de sikre paa, at de var i trygge haender.
Vi ankom til Mae Sot tidligt om morgenen, hvor vi blev hentet i en aaben ladvogn og koert hen til Mr. Larsens (Lardey, men alle kalder ham Larsen) ydmyg hybel. Her fik vi et par timer paa oejet, inden vi blev vaekket til en fornem morgenmad. Efter maden gik turen til graensen mellem Thailand og Burma, hvor vi blev sluppet loes paa et stort marked. Vi udviste dog ikke den store entusiasme for dette, da vi kun havde junglen og dens vilde dyr i vores tanker.

Hjemme igen hos Mr. Larsen fik vi en solid frokost inden vi blev koert ind til den ladvogn vi skulle med nordpaa. Den var af meget ringe standard og var aldrig blevet synet hjemme i DK.
Efter fire timer paa vejen ankom vi til Umphang. Med guiderne Sunshine og Sieng gik alt som smurt og vi lagde ud med en tre timers tur op ad floden, Mae Krong, hvor vi saa et par aber og veraner. Derfra var det paa gaaben og det skal lige tilfoejes, at vi som solide eks-soldater ofte maette stoppe op og vente paa guiderne og pigerne. Og det paa trods af, at vi bar stort set alt, hvad der skulle baeres. Men ingen ko paa isen der.
Vi tilbragte natten i en primitiv jungle-camp, hvor vi havde shotgun'et os til det store telt. Efter moerkets frembryd og da alle vi gaaet til koejs, var der 'drengeroevs' konkurrence i teltet. Rene vandt i kvantitet og Mathias i kvalitet.

Naeste morgen tog vi ud til Asiens (naesten) stoerste vandfald, hvor vi selvfoelgelig sprang i fra toppen. Vi badede i vandet og kunne glide fra det ene plateau til det andet. Det var da sjovt nok, men vi manglede stadig at se nogle vilde dyr.
Vi fortsatte vores tur gennem den uberoerte jungle, men intet syn af nogen betydelige dyr. Skuffet og udmattede, i hvert fald pigerne, ankom vi til landsbyen Karen. De havde dog (naesten) aldrig set hvide mennesker og var henrykte over at se os. Det fik smilet frem paa laeben og der var lidt tid til at lege med byens boern. Selv i en alder af seks aar var de bedre thaiboxere end Peter.
Efter Sunshine's forrygende aftensmad og et par pints af det lokale humle gik vi i seng.

Om morgenen blev vi vaekket ved lyden af elefanters marcheren. Igen shotgun'ede vi os til den store elefant, men efter fire timer paa ryggen af baestet var det godt at saette foederne paa landjorden igen.
Mathias fik ret i hvor hurtigt en elefant kunne bevaege sig hen over landjorden. Dog paa baggrund af en upaalidelig kilde. Hmm. Derfra var det ren hjemtransport, som mest blev brugt paa at sove. Og for vores vedkomne, at vente. Alt i alt var turen ikke andet end "just another day at the office", "a walk in the park" eller bare "et loeft med pegefingeren" for de to rangers.

Nu sidder vi i Bangkok og venter paa, at bussen gaar sydpaa. I morgen starter vi paa et seks dages dykkercertifikat paa Koh Tao inden vi smutter paa Koh Phangan og ser aarets kamp mellem Peter 'Masterlock' Madsen og hvem der nu end toer tage kampen op.

Status:

Peter Madsen - Er gaaet i rockey-mode og fokuserer kun paa titelkampen
Rene Bo - Glaeder sig som et lille barn til dykningen
Mathias Guldberg - Hader GF og FCN, men glaeder sig som et lille barn til dykningen

25th September 2008

Hey guys!
Hey rangers! Fandt lige jeres blog, og vil bare sende en lille hilsen til jer. Det lyder til at I har haft en rigtig god rejse indtil nu med masser af udfordringer paa rangerkontoen :) Vi har siden sidst vaeret gennem Bangkok, Cambodia og er nu naaet til Nordvietnam. Fortsat rigtig god tur. Held og lykke med dykning, og god kamp til dig, Peter. Sara og Katrine (pigerne fra Dubai)

Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0362s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb