Dag 19. 18. sep. kl: 0245. The Show must go on...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
September 17th 2008
Published: September 17th 2008

Vi er nu sikkert landet i Bangkok efter et par gode sidste dage paa Borneo. Soendag var vi ude paa en bounty-island, hvor der var mulighed for at dykke og spadsere. Mens Rene og Mathias snorklede, ville Peter lige kigge sig om efter en lidt mere privat strand. Han fandt dog hurtigt ud af, at det maaske var en lidt for privat strand, da han opdagede, at der laa en japaner og tog sol ovenpaa en anden japaner. Vel og maerket begge noegne. Desuden blev restauranten, hvor vi sad og spiste frokost/morgenmad pludselig invaderet af kaempe varaner, som var meget naergaaende og aggressive.

Om aftenen var vi ude at spise rigtig fint paa en spansk restaurant. Der blev linet op med roedvin, tapas og den helt dyre cubaner efter festmaeltidet.

Om mandagen havde vi ellers planlagt at bestige Mount Kinabalu, men vi fandt ud af, at det ikke bare lige er noget man arrangerer paa dagen. Desuden kom Rene igen igen til at slukke vaeggeuret og ligge sig til at sove. Derfor besluttede vi os for at tage paa "jungle trek" paa en af oerne omkring KK. Vi trak i adventuretoejet og begav os ind i den uberoerte jungle. Peter som spotter fandt hurtigt dyrespor, som vi kunne foelge. Det foerte til fundet af en bjergkrebs og et firben. Desuden hoerte vi utallige gange aber advare hinanden om, at vi var paa vej gennem det taette terraen. Hovedsaglgt fordi Rene traedte paa visne grene og beklagede sig.

Paa den anden side af oen kunne vi skimte nabooeen i det fjerne og som alle nok har fundet ud af, saa er vi ikke blege for at tage en udfordring op. Vi gemte vores toej og begyndte at svoemme de godt 150 meter over til den anden oe. Halvvejs ovre var den vilde stroem ved at foere Rene til havs, men paa grund af opmuntrende tilraab og en lille smule viljestyrke fra Rene, kom vi alle sikkert over paa den anden side.

Tilbage paa sikkert land havde vi en mission om at faa nogle virkelig gode billeder af de ekstremt farlige og vilde dyr, som herskede denne uberoerte oe. Peter spottede flere store varaner, som vi dog havde svaert ved at fange et billede af, men faldt hans falkeoeje paa et vildsvin, der soegte efter insekter i den frodige jordbund. Mathias og Rene listede sig i bedste Steve Irwin-stil helt taet paa og fik et godt billede af baestet.

Tirsdag blev brugt paa at chekke ud, flyve til Singapore, vente i lufthavnen og flyve til Bangkok. Da vi kom her til var Rene og Mathias ude for at udforske naeromraadet, men de blev meget overrasket over, hvor forurenet, beskidt og utiltalende kvarteret omkring Jysk Rejsebureaus Guesthouse er. De fandt dog heldigvis en 7/11, hvor de kunne faa noget ordentligt at spise.

Peter fortalte, hvor laekre biografer der var i Bangkok, saa det skulle vi helt klart proeve. Det var dog en elendig film vi saa("The Mummy 3"), men vi sad i kaempestore, roede laederlaenestole, som kunne tilpasses efter ens behov. Bagefter tog vi paa SkyBar, hvor vi noed en Mojito(Peter en orangejuice) paa toppen af en skyskraber. Det var en fantastisk oplevelse, men Mathias havde glemt kameraet, saa ham og Rene maa tilbage i morgen.

Trioen bliver til en duo i morgen, da det danske thaiboksetalent Peter "Masterlock" Madsen tager til Koh Phangan for at traene til sit titelforsvar den 3. oktober.

Status:
Peter Madsen - Tager til Koh Phangan i morgen med nerver paa
Rene Bo - Sover soedt, da klokken er over hans sengetid
Mathias Guldberg - Er tilfreds med at VB stadig ligger over GF og AaB

17th September 2008

Bangkok
Tja, jeg kan kun sige at det er typisk at glemme kameraet når man tager på SkyBar... Vi gjorde nøjagtig det samme! Held og lykke til Peter.. Mon der er full moon party mens du er der?! Don't miss out! Mys fra Dk

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0496s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb