Dag 33. Den 2. okt. Same same but different

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan
October 2nd 2008
Published: October 2nd 2008

Saa er den ultimative rangergruppe Trop 1 ! igen samlet efter at have vaeret sepereret paa forskellige missioner i de sidste godt og vel to uger. Vi befinder os nu paa Koh Phangnan, hvor vi bor paa et laekkert resort ved Haad Rin. Alle missioner er blevet fuldfoert til punkt og prikke, saa nu er der bare at slappe af og nyde resten af rejsen.

Froerangerne Rene og Mathias er nu blevet udnaevnt Advanced Scuba Divers, hvilket er en meget prestigefyldt titel. For Mathias var det dog ikke nok, saa han udvidede sin horisont og tog beriget luft NITROX-kurset.

Under advanced-kurset dykkede Rene og Mathias helt ned til 30 meters dybde. De dykkede ved Chumphon Pinnacle, hvilket er et utrolig smukt koralrev med rigtig mange fisk. Det betyder som regel, at der ogsaa er hajer og ved thailand er det Bullshark'en, som er den mest almindelige. Den er imidlertidig ogsaa den mest aggressive og menneskerdraebende haj, saa froerangerne saa meget frem til at moede dem.

Efter briefingen fra vores dykkerinstruktoer hoppede vi i baljen. Planen var at droppe direkte ned til 30 meter, blive der i ti minutter og derefter ligesaa langsomt cirkulere omkring koralrevet under opstigningen. Da vi stod i sandet, saa koralrevet var bag os begyndte divemasteren at vrikke med en tom plastiskflaske.

Lyden fra flasken tiltraekker hajerne, da det lyder som et saaret fisk. Vi stod helt roligt i sandet og ventede paa at havets draebere skulle finde interesse for os, men efter ti minutter var vi noedt til at svoemme op til 22 meter. Efter at have svoemmet en runde rundt om pinnaclen kiggede vi ned paa stedet, hvor vi havde staaet for blot ti minutter siden. To bullsharks var kommet til og jagede nu en flok halvstore fisk kun 12 meter fra os. Thrilling experience..!

Mathias ville taettere paa hajerne, saa han tilmeldte sig NITROX-kurset, hvilket betoed, at hans bundtid blev forlaenget. Desvaerre var der for mange rookie dykkere de foelgende dage, saa der var ingen ture til Chumphon, da det kun er for advanced dykkere.

Peter har traenet helt umenneskeligt op til sit livs omgang taesk, men i sidste oejeblik maette modstanderen traekke sig, da hans promoters faetter pludselig doede. Soergeligt, men ogsaa aergeligt for det danske thaiboksetalent. Der var ikke andet for ham at goere end at bande alt, hvad han havde laert, men lige lidt hjalp det.

Det skal lige naevnes, at den kaere Peter nu er kommet ned paa Mathias' niveau hvad angaar koereegenskaber. Han maette betale 60000 baht(10 kdkkr) for at have smadret en jetscooter. Meget rookie lavet af den unge ranger.

Status
Peter Madsen - Kunne godt have brugt 10 k mere fornuftigt.
Rene Bo - Udhvilet, fattig, frisk og klar til poolparty @ corals
Mathias Guldberg - Har joinet knaegtene paa KPN ved poolbaren

Tot: 0.063s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb