Koh Samui

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
January 16th 2009
Published: January 16th 2009

15.01.2009 kl. 0847 lokal tid

Ja da har vi kommet oss frem til Koh Samui og Fisherman Village. Som jeg har skrevet
tidligere er det en stille del av Koh Samui og dermed ikke så mange turister. Vi bor i selve
villagen og har dermed gangavstand til restauranter og de butikkene som er her.
Vi måtte første natten bo i en lelighet med garden view og ingen terrasse. Rommet er veldig
bra men skal bli bra å få flyttet i løpet av dagen så vi får terrasse med havutsikt!

Turen over til Samui gikk med båt fra Samet til fastlandet. Tenkte vi skulle bruke en speed
boat for at vi skulle slippe unna den ordinære ferjen som er noe tvilsom og bruker lengre
tid. Speed boaten hentet oss som avtalt men så skulle den hente passasjerer rundt omkring på
øya. Kan ikke si dette var kjappeste veien til fastland men vi kom frem.

Etter at vi kom oss på faslandet inntok vi en lunsj og en Singa på en lokal restaurant i
Rayong før vi fant en taxi som kunne kjøre oss opp til U tapao som er flyplassen like ved
Pattaya. Dette er ca. 10 mil og det kostet kr. 140,-

U tapao er en militærflyplass som de seneste årene har åpnet for passasjertrafikk. Spennende
syntes Michael, det er jo passasjerfly og militærefly omhverandre. Mye å se på for en mann😊

Dette er første gangen jeg har vært i Asia på disse tider av året og opplevd at man fryser
på kvelden. Det er mye vind og temperaturen ligger på ca. 25 grader. Men vi skal ikke klage,
vi har ennå ikke hatt på oss noe annet en shorts, den ene buksa vi har med ligger trygt
neders i sekken.

Denne leiligheten vi har hatt i natt er den billigste overnattingen så lang, den kostet ca.
kr. 300,- men i dag flytter vi over til en Suite som er på 65 kvm og dermed er prisen ca.
kr. 600,-. Dette er en helt akseptabel pris så lenge det er grei standard og ikke minst at det er rent og pent.

Det er litt dårlig nettforbindelse her men skal prøve så godt jeg kan å blogge litt hver
dag.

Nå skinner sola og vi er klare for å finne hotellet hvor vi skal innta vår frokost😊

Tot: 0.121s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0659s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb