Koh Samui

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
July 23rd 2008
Published: July 23rd 2008

SpisetidSpisetidSpisetid

Familien faar sig lidt aftensmad
Saa er vi paa Koh Samui. Det tog os 9 timer at komme hertil med long tail baad, gammel ramponeret bus, mindre ramponeret bus, ramponeret bus igen, faerge og saa en ramponeret minivan...Saa det var en laengere tur end forventet, men ungerne klarede den i fin stil. Vi bor paa Papillion Resort, et laekkert fransk ejet sted, i en bungalow med to etager og eget vaerelse til pigerne, Kasper og os. Det er dejligt at have sit eget vaerelse efter at have sovet sammen med ungerne i en uge. Vejret her er super godt saa vi bliver rigtig stegt. Malene og Kasper har faaet sig en god gang Thai massage som de begge to noed.
I dag har vi vaeret en tur rundt paa oen paa tur i en gammel 4x4 jeep. Der var ikke gaaet mere end 15 minutter foer vi havde gjort os godt populaere i jeepen da Nadja blev koeresyg og kastede op ud over det hele...Derefter gik turen dog fint. Vi var oppe i bjergene og se elefantshow, krokodilleshow og abeshow. Lidt turistet, men ungerne synes det var fedt. Kasper fik lov (mod betaling selvfoelgelig) at holde papegoejer, en odder, en oern, en python slange og en
Ramponeret busRamponeret busRamponeret bus

Vores foerste bus transport
leopardunge som fik sutteflaske. Det syntes han var vildt sejt. Han proevede ogsaa at fodre en krokodille med en slagtet hoene. Derefter koerte vi videre rundt og saa et vandfald hvor vi tog en dukkert. Siden gik turen til en mumificeret munk, som har vaeret doed i 30 aar, men stadig sidder i lotus stilling i et glasskab. Til sidst koerte vi op i bjergene igen hvor vi spiste, og saa var vi i Magic Garden, et sted med mange figurer hugget ud i klipperne, smukke blomster og et lille vandfald. Saa vi har rigtig leget turister i dag. Da vi kom hjem hoppede vi en tur i poolen. Kasper og Malene skulle saa lige en tur i havet, hvilket medfoerte at Kasper skar sin fod paa en koral saa det bloedte helt vildt. Personalet her paa stedet tog sig kaerligt af ham og han har allerede faaet skiftet forbindinger 3 gange (paa 3 timer..). De naeste par dage skal vi nok bare slappe af ved poolen. Malene mener at naar man ligger i havet og kigger paa bjergene og palmerne og smukke strande med sin soen, saa er det bare livet!

MassageMassage
Massage

Mor og soen faar sig en gang thai massage
Kasper og leopardenKasper og leoparden
Kasper og leoparden

Leoparden faar sig en taar maelk i Kaspers trygge arme
Den doede munkDen doede munk
Den doede munk

Et stk. mumificeret munk

24th July 2008

Fed tur!
Det er dejligt at følge jeres tur og se gode billeder.

Tot: 0.04s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0229s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb