Slutklämmen

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lanta
February 13th 2012
Published: February 13th 2012

Sista dagarna i Thailand...

På Koh Lanta fastnade vi på Lanta family Resort. Inget fel med det för det var ett underbart ställe, men hade inte Erics storslagna solsveda satt in parallellt med Karins repris på thailandsmagen hade v i sökt oss söderut på ön för ett lite mer öde place med Anders och Emelie.Sista dagen tog vi oss dock alla i kragen och anlitade Farouk tuk-tuk service en heldag till Lantas södra udde där vi fick både en djungelvandring med apfika (alltså fika med hungriga apor hängande över axeln, där en och annan bordsgranne blev bestulen på sin lunch av de små gynnarna). Eftersom alla i vårt gäng fortfarande dröp av svett efter klättringarna i djungeln tog oss Farouk till en strand med lunchställe i närheten, Same Same but Different, där vi till slut fick lite svalka och kroppsvaskning.

Resten av tiden på Lanta gick åt till att ligga och lata sig på resorten, prova lite olika restauranger, drinkar i baren och olika lag i biljard. Underbar barpersonal i form av tre hårdrockande thaikillar, Boy, Joey och Kim som ödmjukt lärde sig lite nya drinkar av Anders.

Igår tog vi vårt pick och pack och lämnade ön för en sista natt på Emerald Garden i Ao Nang, inom räckhåll för morgonflyget idag. En Fyrarätters fick man på köpet och efter att ha tagit lite massage och dylikt var semestern i princip komplett. Det vi inte visste art vi hade missat var att behöva invänta takeoff 20 min extra idag för att Princessan av Thailand skulle kliva av sitt Royal Thai Air Force plan. Så snyggt uppradade hade vi aldrig sett thailändarna stå under de här två veckorna. Nu sitter vi i luften och väntar på att landa i ett 30-40 grader kallare Stockholm...

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb