Eric & Karin Andersson

AnderssonAndersson

We're off again... On sunday... To sunny Thailand

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lanta February 13th 2012

Sista dagarna i Thailand... På Koh Lanta fastnade vi på Lanta family Resort. Inget fel med det för det var ett underbart ställe, men hade inte Erics storslagna solsveda satt in parallellt med Karins repris på thailandsmagen hade v i sökt oss söderut på ön för ett lite mer öde place med Anders och Emelie.Sista dagen tog vi oss dock alla i kragen och anlitade Farouk tuk-tuk service en heldag till Lantas södra udde där vi fick både en djungelvandring med apfika (alltså fika med hungriga apor hängande över axeln, där en och annan bordsgranne blev bestulen på sin lunch av de små gynnarna). Eftersom alla i vårt gäng fortfarande dröp av svett efter klättringarna i djungeln tog oss Farouk till en strand med lunchställe i närheten, Same Same but Different, där vi till slut fick ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lanta February 8th 2012

Nu har vi kommit fram till kära Koh Lanta! Och Anders och Emelie tog emot oss varmt! Resan var väl inte helt smärtfri, kommunikationen mellan Malaysia och Thailand är inte helt fungerande och vi var nära att bli strandade på Lankawi. Jag som älskar att åka båt gjorde det korkade misstaget att sitta på däck i strålande sol i över 6 timmar! Lite Aloe Vera kommer att gå åt ikväll med andra ord.. Vi bor på hotellet precis brevid där vi bodde förra året, får se hur länge vi stannar. Just nu vill vi nog bara sova och sätta ACn på Max. Efter en bananasplit känns det helt rätt att ta kväller, Emelie är och får massage, men jag avvaktar till imorgon. Eric är lite värre bränd än vad jag är, så vi får väl se ... read more
Anders softar
Restaurang på Lanta
Vår bungalow första natten på Lanta

Asia » Malaysia » Langkawi February 7th 2012

Langkawi är underbart! Båtresan hit var härlig(dock sov jag nästan hela tiden). Det är sjukt billigt, sjukt varmt och helt enkelt underbart. Eric's förkylning har lättat och våra magar sköter sig. Idag ska vi åka till ett stort shopping center på förmiddagen och sen runt och se lite sevärdheter. Hotellrummet fåvisserligen en överkryssad geting, men det kan vi leva med. Livet är gott och så ska det förbli! Kramar från oss Ps. Har förstått att ni har det lite kallt och snöigt hemma? Stämmer det?;)... read more
På väg
Closing in
Langkawi

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe February 6th 2012

Senaste 24 timmarna har varit lite.. nja, hur ska jag säga... (äsch, låt oss prata klarspråk på bloggen kära vänner, okej? Okej) det har varit bajsorgier så att säga. Olika symptom och lite variationer men jag gick till farbror doktorn och sa att så här kan vi väl inte ha det när vi ska ut på sjöss i flera timmar? Nä, tyckte doktorn och gav mig någon tablett som ska fungera som någon slags propp (eller som Anna skulle säga:buttplug. ) så nu har vi ätit ett gäng sådana till frukost plus lite imodium. Jag föstår att detta inte är vad man kanske vill läsa i en reseblogg så jag fyller på med lite mer reseinfo. Vi sitter nu på Koh Lipe och väntar på en båt som ska ta oss till Lankawi. Där stannar vi ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe February 5th 2012

Det har varit mycket latande nu. Liten återblick: Vi valde att leta oss vidare från sydstranden, ni vet där alla män antingen var transor eller såg ut som Ardy Strüwer, till ett ställe där man får mer för pengarna och tog en tuk-tuk-båt till östra stranden, Sunrise beach. Drömstället Serendipity var över budget och Power beach på andra platsen hade fullt, så de hjälpte oss till ett tredje ställe, Andaman resort, som är öns nordligaste hotell. Karin som inte kan tänka sig ett rum utan både AC och kyl spanade in ett rum med parkettplats mot havet där allt fanns. Kostsamt ja, men det får det vara värt när man bor med den här utsikten. Smolk i bägaren är däremot Erics förkylning som har blommat ut. Och kan man få näsa och ögon att rinna en ... read more
Sunrise
Utsikten
Nordligast på ön

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe February 3rd 2012

Klockan är sju och jag sitter på stranden och äter frukost. Eric sover då han nog börjar bli förkyld. Det var värsta ovädret igår med åska och störtregn. Men i dag ser det ut att bli underbart! Kram... read more
UploadedFile15
UploadedFile16

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe February 2nd 2012

Ett tips är att inte åka till Koh Lipe utan att ha bokat hotell innan. Efter mycket om och men och strul med SEB banken, har vi nu hamnat i paradiset. Vi bor på Andaman och förutom lite halvsur och icke engelskspråkig personal så är läget himmelskt. Bifogar bilder så ni får se. Skriv gärna i gästboken så att vi vet att någon läser, annars känns det lite onödigt. Puss... read more
UploadedFile7
UploadedFile8
UploadedFile9

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe February 2nd 2012

Vi har landat på Koh Lipe.Först togvi båten från Ao Nang (hann med i sista minuten). Sen kom vi till Koh Lanta (efter 2timmar) och tog båten till Koh Lipe (även denna hann vi med med noll marginal). Solen sken och båten guppade och vistick sitta bland allt bagage. Lite bråk blev det på båten då en engelsk familj tyckte att dom bar värda mer plats än oss andra. Lite "fuck you" etc blev det. Trots det lyckades jag (Karin) somna på en hög av väskor (kort finnes på detta om någon betalar några kronor...) Väl framme tog vi oss till närmsta hotell, Bundhaya som ligger på stranden. Helt ok men stort, exploaterat och mycket svenskar. Dessutom verkar alla som jobbar här vara transvestiter (inget fel med det visserligen). Vi har inte sovit jättebra men det ... read more
UploadedFile1
UploadedFile2
UploadedFile3

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ao Nang January 30th 2012

Framme! Flygresan gick smidigt, E sov nästan hela vägen då han inte sovit alls inatt pga jobb. Dessutom sitter han och jobbar redan nu med något han inte är klar med. Vi har checkat inpå "Emerald Garden Resort" i Ao Nang. Vi var här i slutet av förra resan och E förälskade sig i detta hotell. Men eftersom jag var magsjuk då och inte såg något annat än badrummet fick det bli ett återbesök.. www.krabiemerald.net Rookie misstag 1: att inte köpa immodium innan Arlanda. Det är vad jag får göra nu istället när E jobbar. Det har regnat här under natten vilket är ganska perfekt att starta med, nu blir det nog bara bättre! Kram från oss... read more
UploadedFile1
UploadedFile2

Europe » Sweden » Stockholm County January 29th 2012

Nu sitter vi på planet. Allting under kontroll än så länge. Tydligen regnar det i Thailand just nu men det hinnerförsvinna. Mot Krabi!... read more

Tot: 0.104s; Tpl: 0.006s; cc: 11; qc: 85; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb