Terug in Bangkok en naar Kachanaburi

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
September 10th 2012
Published: September 10th 2012

Jan zijn verjaardag hebben we in 2 landen gevierd. Het was weer een unieke beleefenis. 's Morgens in Cambodia, 's Namiddags in Thailand.

We hadden deze keer wél een goede hostel geboekt. Bangkok is zo'n 38°C overdag en een FAN is te weinig. Een dure kamer alweer (wel goedkoper dan Cambodia) maar met de nodige faciliteiten om 'normaal' te kunnen slapen. Asok Montri Hostel bestaat nog maar een jaar. De eigenaar en zijn vrouw hebben doorheen Europa gereisd zodat ze wisten aan wat hun hostel moest voldoen. Het is Westers getint, anders dan dat we gewoon zijn. Dus veel buitenlandse toeristen (veel Japanners ook), en de eigenaars spreken vloeiend Engels. Na 2 nachten Bangkok besloten we richring Kachanaburi te trekken. Echter niet zo eenvoudig om in Thonburi station te geraken. Met onze zware rugzakken moesten we eerst 2 metro's nemen, dan naar de pier wandelen om de boot te nemen, net op tijd sprongen we eraf om een veel te krappe tuktuk te pakken naar het treinstation.

3 uur later op een houten bank in de hete trein kwamen we in de gietende regen toe in Kachanaburi. Daar zagen we 3 Belgen. De 1e keer dat ze naar Thailand gingen (14 dagen met een reisorganisatie en dan nog een weekje met zijn 3). Ze klaagden dat het zoveel regende in Thailand. Toen'k zei dat ze in het regenseizoen zaten en dat het normaal was dat het iedere dag regende kon de vrouw er toch niet mee lachen. Dat moet je weten hé als je naar hier komt!

Ook neute ze dat het haar duurste reis ooit was. Thailand is zeer goedkoop maar een reisorganisatie ja dat zal wel zeer duur zijn! Het ergerde me, we zijn het niet meer gewoon dat mensen klagen haha.

Toen we rondreisden in Indonesië kwamen we een Zwitser tegen waar we een treinreis mee deden, hij ze dat hij altijd vroeg aan mensen vanwaar ze vandaan kwamen en als hij wist dat ze van Zwitserland waren dan zei hij snel dat hij van Frankrijk kwam en alleen Frans sprak. Waarom? Omdat hij het beu was op tijdens zijn 'gap year' (zijn jaartje vrijaf) het geklaag van mensen te moeten aanhoren.

Wij hebben altijd gezegd aan mensen dat we uit België kwamen hoor :-)

Tot: 0.138s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 44; dbt: 0.0726s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb