150.den - hengchun


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Kenting
June 27th 2018
Published: June 28th 2018
Edit Blog Post

Ulickou co usti na hlavnu od mojho ubytka sa dostavam k prvej pozicovni.

Skuter bez medzinarodneho vodicaka mi nepozicaju (400td/24hod), pozicaju mi za 600td elektro skuter.

Komunikacia prebiehala pomocou mobilu a googla translatora.

Idem teda omrknut pozicovne do centra.

Zastavka na ranajky hned v prvom podniku za juznou branou. Omeleta s kavou.

Ako fakt je tu extremna spotreba plastov a dreva. Kazdy pohar je este potiahnuty foliou aby sa napoj nevylial. Folia sa prederavi slamkou, ktora je zabalena vo zvlast folii. Drevenne palicky na jedenie su tiez zabalene v zvlast folii. Su tu aj plastove, ktore su neni jednorazove ale dost ludi si berie jednorazove drevenne.

Ak si clovek berie jedlo so sebou, su na to potrebne dva sacky, jeden na zabalenie jedla a druhy sluzi ako igelitka.

Najedeny skusam dalsie dve pozicovne, elektro za 800td a v dalsej bez vodicaku nic.

Podla stranky https://www.phenomenalglobe.com/taiwan-1-month-itinerary/ idem do dalsej pozicovne

Car Rental
Taiwan, No. 45, Shengbei Rd, Hengchun Township, Pingtung County, Taiwan 946


Tato je oproti ostatnym o dost vacsia. Baba ang nevi, tak opat translator. Pyta sa ci mam medzinarodny vodicak, mam ale nie tu. Rozumela len mam. Vypisujem cinsku zmluvu. Vsetko pisem zhora nadol. Co kam mi radi ona. Pyta vodicak, nemam ho tu, sak som to hovoril. Tak si bere do zastavy pas, ja berem prilbu, skuter a ide sa.

Treba vratit s plnou nadrzou.

Pre istou idem na pumpu a dotankovavaju mi este 2l. Tolko k digitalnemu ukazovatelu.

Nadrz neni pod sedankou ale pod kormanom.

Vidavam sa po hlavnej smer najjuznejsi pod taiwanu.

Zacina poprchat ale nic hrozne.

Za dazda minam South Bay Recreation Area, plno ludi.

Dazd ustava, zastavka na mensiu kupacku, polozenie po skalach, navsteva bunkra.

Cestou vzdy obieham rovnake elektoskutre. Niektore sikmacky na tom sedia prvy krat, ani zliezt z toho nevedeli.

S kopou zastavok na fotenie pekneho pobrezia sa dostavam az k najjuznejsiemu bodu taiwanu.

Stroj parkujem na slnku a drevennou cestickou smerujem spolu s dalsimi ludmi k tomuto bodu.

Tu pomnik, ludia co sa pri nom fotia. Vyhlad fajnovy.

Este som rozmyslal, ze behnem do np eluanbi kde ma byt neaky majak a pekne cesticky ale vstup 60td ma odradzuje. Ono ten majak co som videl z dialky nic moc.

Cakam kym ma obehnu policajti a smer nasever, po velmi dobrej asfaltke.

Premavka minimalna, dost turistov konci pri juznom bode, dalej ich chodi len par.

Longpan park moja dalsia zastavka. Uplne paradne utesy, zem je cervena, more modre, skaly vysoke, dole trava a pasuci sa dobytok.

Na prvej stacii len ja, na druhej uz cely bus a na dalsich iba par motorkarov, dokonca aj dvaja cyklisti.

Zastavka na osviezenie na plazi.

Cesta uplne super, jedna strana more, druha hory.

Nazvy zastavok neviem, na mapach to je v cinstine ale podla endomondo trasy sa to da vydedukovat.

Haiqian, za tuto dedinkou mal byt vodopad a neaky trek. Vyberali tu vstup za skuter 30td. Tak na to kaslem. Ono by som tam aj siel ale neskutocne teplo, hlad.

Debil jazdim v kratkom tricku a kratasoch, uz vidim ako budem spaleny. Ani tvar nemam chranenu. Ma to napadlo asi po 20km jazdy.

Obed davam v mini mestecku manzhou.

Pri kruhaci je fajn obchodik s dragon fruit, davam hned dzus. Uz mi chuti toto ovocie. Na jedlo zapadam do blizkej restiky.

Tentoraz moja ruka spocinula na klasike, ryza, zelenina a kura.

Najedeny pokracujem po genialnej ceste dalej, zrazu ma obieha asi 10ks porsche. Vauuu.

Hlavnu cestu opustam na prvej odbocke smer baoli.

Cesta stupa do kopca, okolie je pomalovane domorodymi ludmi. Vyzeraju ako indiani.

Vyhlad na udolie genialny, cesta sa premiena na betonku a neskor na polnacku s neakou info tabulou.

Bum, cesta uzavreta ale nastasti nie moj smer.

Tak tadeto moc ludi nechodi.

Okolie super, minam neaky experimentalny np. Cakam kedy na mna vyskoci zombie.

Pred dedinkou baoli zacinaju vo mne hlodat pochybnosti o spravnosti cesty (podla mapy ok). Okolo same cervene znacky, v dialke roztrielane tanky resp ina bojova technika.

No nik ma nezastavuje a uz som na hlavnom tahu.

Spravenych cca 80m za 6hod hrubeho casu.

Na ubytku relax a skype s mimi.

Po 17.00 smer pristav houbihu, kde som chcel omrknut lode na orchid island.

Ha len co sa nestalo s mojim skutrom, volado mi ho presunul z lavej strany cesty na pravu. Pici dufam, ze mi ho v nici neslohnu. Nevim zamknut volant.

Okolo pekneho jazera longluantan som len prefrcal. S tyma nazvami to tu je vseliake, jedno miesto ma aj tri nazvy, cinsky, anglicky a este neaka skomolenina.

No neako som sa tam zamotal a nedostal som sa tam. Je tu aj elektraren a nic moc plaz za marinou. Kamenista, zrejme ju navstevuju len miestny.

Na nadrzi mi svietila uz len jedna palicka z troch. Fakt debilny ukazovatel.

Smerom na zapad pokracujem po pobreznej vedlajsej ceste k white beach.

Zastavka na prvej plazi, kde kopa potapacov a snorchlistov. Hned prva za houbiho.

Cesta opat paradna, skaly na jednej strane more na druhej, povrch fungel novy a ziadna premavka. Mam novy rekord v rychlosti na skutri 98km/hod. Skoro mi uletela prilba.

Na white beach som chcel kuknut zapad slnka ale velky mrak tak nist.

Po ceste kade som vcera stopoval sa dostavam az do ubytka.

28km za hodinu.

Sprcha a neskor vybehnutie von na jedlo.

Jedlo, to som sa riadne odrbal.

Zapadam v centre do normalne vyzerajucej restiky. Ukazujem opat na jedlo, chlapik mal toho dost, cenu som odhadol tak do 200td.

Prinasaju mi muslovu polivku (maso male), malu ryzu, omeletu so shrimov a neaky sladku zeleninu. Vsetko nic moc porcie.

Pri plateny sok, 340td, pici takto sa nechat odrbat. Keby som bol aspon najedeny do prasknutia nic nepovim ale takto ah jaj.

Moja sprostost mal som ist do bocnej ulicky a nie jest na hlavnej turistickej ulici. Po 5.mesiacoch urobit takuto chybu.

Pozitivum je, ze mi booking poslal prachy za jeden moj referal.

Na revolut pribudlo 12.87€ a na mbank 12.58 €.

Este mam v zalohe dve emailove adresy, potom si vytvorim dalsie. Travelhacking 😊

V nic moc parku pijem pivo a sledujem ako sa tu blaznia male deti na bicykloch. Volake mamicky su fakt zaujimave 😊

Vecer sa mi ozyva ruriko zo sappora, vraj u nej mozem ostat celu dobu mojho pobytu na hokkaide. Ponuka lakava ale zas by som chcel tento ostrov aj trocha za 11dni obehnut a nie byt len v okoli sappora. Jedine, ze by mi dala k pobytu daky bonus 😊

Som zvedavy ako sa po 2rokoch zmenila, podla fotiek k lepsiemu ale som zvedavy aj na zmenu osobnosti. Predsa len rok v kanade musi cloveka poznacit a duplom cloveka z japonska.

A mam taky pocit, ze si nasla priatela v kanade, ten je uz tez nazad, v tokiiu.

Naklady :

Omeleta, kava : 40td
Nakup : 31td (voda, krekry)
Motorka 24hod : 400td
Benzin 2l: 62td
Dragon fruit dzus : 40td
Fried rice chicken : 60td
Jedlo : 340td (4male chody)
Nakup : 55td (pivo, voda)
Booking referal + 12.58 + 12.87€


Advertisement



Tot: 0.745s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.4836s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb