156.den - green island


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Green Island
July 3rd 2018
Published: July 5th 2018
Edit Blog Post

V noci som sa furt budil, bud na stale chodiacich spolubyvajucich alebo len tak.

V lobby ma cakalo mile prekvapenie na stoliku. Boli tam krekry aj s venovanim od kratkovlasej dievciny.

Pred spankok som nechal svoje na stole a podla listku ich zhodila tak mi kupila nove.

Na oplatku som jej tam nechal swg s podakovanim.

Smer ranajky, na jedno spytanie najdene.

Klasicka ranajkovaren kde ludia zvacsa kupovali plnene sendvice.

Kupon som mal na 50td. Tak sendvic s vajcom, slaninou za 35 a studeny caj za 15.

Po jedle gl dive centrum pri miestnom malom pristave.

Chalan mi zacal nosit postupne vercajch.

Neopren dlhy najskor velky, nevedel pochopit , ze chcem mensi (ang nula bodov), potom maly, nakonec nasol spravnu velkost. Topanky sa trafil a zavazie pochopil ked som ukazal po azijsky 6 (ako ked clovek u nas ukazuje zavolaj mi).

Chuj som si neskontroloval regulator a az na lodi zistene, ze mi chyba zalozna zlta hadicka (vec cez ktoru sa dycha). Jasne, ze na lodi nikto ang okrem jedneho skuseneho potapaca a jeho ziacky.

Nuz idem bez toho.

Vlny dost velke a preto ideme fakt len kusok z pristavu. Oblast Gang gung cape (ale nikde som na nete takyto nazov nenasiel).

Skaceme z lodi panaka.

Pred ponorom zadny briefing, len ang hovoriaci potapac mi povedal aby som sledoval guida. Ani buddy mi nebol prideleny, montaz flase samostatne.

Po ponore som nevedel co a ako. Chvilu sme len tak stali nad piesocnym dnom.

Potom sa cela grupa (10potapacov) pohla za guidom.

Pod vodou nic, zadne pekne koraly alebo ryby. Zaujimave bolo len plavanie medzi skalou, uzky priestor (pre mna, pre skusenych pohodicka).

Po vynoreni uz slnko zaslo, tak trochu chladno a strasne moc veterno.

Nazad do pristavu, zas nikto mi nic nepovedal, proste uplne nahovno.

Ang hovoriaci potapac mi dal okostovat plod, z ktoreho maju ludia cervene zuby. Chutilo to trpko, humus. Vypluval som len cervene sliny.

Po pauze nazad na more ale zas iba kusok asi 10.min plavby.

Lokalita General rock.

Tu opat som nevedel co a ako. Tak som si plaval podla seba a obcas sledovala celu grupu, ktora fotila ostosest nemov. Tych tu bolo kvanta ale iny druh, nie ten z rozpravky.

Ked som pri tom foteni. Pri prvom ponore, grupa (sikmaci) zbadala neakeho maleho zivocicha na skale hned vsetci rozlozili obrie fotaky a fotili a fotili jak divy. S takymito fotografmi je za trest sa potapat. Jednu rybu fotia na tisic sposobov potom ked uz uvolnia miesto ryba je prec.

Nuz tento ponor fajn, korali a ryby.

Islo sa aj do dakej mini jaskyne ale na to som si netrufal a hlavne setci blokovali vstup, pri tom dnu sli len dvaja ludia.

Po skonceni ponarania, nalozenie veci na maly nakladiak ten ich vyviezol asi 50m do skladu. Tu umytie vo vode a cakanie v ubytku kedy ma skasiruju.

Po pol hodine nic, ignoracia. Tak sa pytam v sklade. Cena nakonec 3000td bo sme neboli daleko.

Pozicavam elektroskuter, cena 400td, skuter mi nechceli pozicat, ten ide po 300td ale to co by som dal do benzinu by ma vyslo tez na 400.

Uplne jednoduche pokyny, ang nic moc.

Ma to trochu citlivejsiu plyn ale po par metrov som sa do toho uz vzil.

Zastavka na obed tak ako vcera, len cul som si dal uz vysmazane prso.

Na ubytku opat prekvapko na stole. Maly suvenir od kratkovlaseho dievcata (nemal som sajnu ktora to je, nakonec to bola chlpata ale pekna).

Po sprche a plane kam pojdem som uz v lobby narazil na moju darcekovu vilu. Ale moc sme toho nepohovorili, ang slaba, je z ciny, ide do huiolen, taipei a nazad do cinu. Tu studovala. Kontakt sme si bohuzial nevymenili, skoda.

Sadam na nehlucny stroj a smer vaznica lyuado.

Nafotenie z vonku po spytani sa straznika, bo tam bolo no photo ale vsetci cvakali.

Dalsia zastavka na majaku, kde ma skoro sfuklo. Neskutocny vietor, vyhlad fajn.

Co som si vsimol tak jak mam vlasy a natiahnuti polokuklu, sikmacky sa volako moc na mna usmievaju.

Zastavka na mini letisku kde len jedna draha.

Dalsia stopka na poste, tu mi predali drahsie znamky, nevim ci to je od velkosti pohladnice abo co.

Inak tu co som uz z taiwanu poslal dosla rekordne rychlo za tyzden aj daco.

Az cul som si vsimol ze na znamkach je napisane republic china a v zatvorke taiwan.

Cez mesto plne tour skutristov idem do pristavu.

Tour skutristi je skupina okolo 20 ludi na skutroch na cele s guidom. Obehnu dokola cely ostrov, niekde sa zastavia, dostanu maly vyklad a hotovo. Najhorsi je, ze su jak slimaci a predbehnut ich je docela vyzva este ked sa roztahuju po celej ceste.

Nuz v pristave kopa ludi cakajucich na lod. Nikde ziadne predajne miesto na listok. Skusim sa pytat usmernovaca, ang nevi. Biely turisti maju kupeny spiatocny listok.

Nastasti jeden z pozicovne motoriek vedel trochu po ang a smeruje ma k dalekej budove Bezcolný obchod 綠島新天地免稅商店

Uplne nelogicky daleko. Cca 1km od nastupista na lode. Treba obist celu marinu. Znacenie samozrejme ziadne.

Tu mi tetula povedala nemilu spravu, dnes sa da kupit listok iba na dnes ak chcem zajtra mam prist znovu, otvaraju o 8.30.

Nuz tak po pobrezi za silneho vetra s roznymi foto zastavkami idem az k Zhaori Hot Springs.

Vstup je 200td, dnu asi pat ludi. V takomto veternom pocasi ma to fakt nelaka vycalovat na chvilu tolko penez.

Splham po schodoch na blizky kopec.

Tam opat bunker a strasne silny vietor. Normalne mi skoro odfuklo mobil ako som robil zabery paradnych utesov.

Ciel spravit si kolecko okolo ostrova s jednou baterkou kde uz chybala pri preberany jedna palicka je nerealny.

Do kopca to uz netaha, tak to stacam a skuter sa mi vypina opat pri hot springs.

Spravil som zhruba 21km.

Idem za predajcom listkov nech zavola do mojho dive centra. Len on nevedel ang a ja som nemal ziadny kontakt.

Oslovujem prveho cloveka. Ten ochotny, googli telefon, nakonec cislo nachadzame na mojich klucoch. Vola tam, vraj za 120td mi donesu novu baterku. Nasrat. Tak zas vola niekam vola, vraj mam cakat polhodinu a niekto ma vyzdvihne. No ale kto, zakolko resp co nevim.

Ang moc nevedel.

Po 15.min serem na to a tlacim skuter nazad do mesta. Cca 6km by to malo byt.

Niekde mam stastie a zveziem sa dole kopcom. Oproti iduci skutristi maju zo mna srandu.

Zrazu mi zastavuje chlapik na skutri aj s detskom. Cinsky nieco vravi. Potom chapem ,odtlaci ma.

Tak ma tlaci az do pristavu. Uplne super. Usetril mi asi 4km pesibusu

No do ubytka to mam dalsich asi 7km.

Tak zas tlacim. Po chvili dalsi clovek, ten ma dotlaca k letisku.

Dotlaca znanena, ze mi skuter tlaci jednou nohou , isli sme okolo 30km/hod

Idem pokracovat v tlaceni. Chlapik ma ale zastavuje a ukazuje na neaky obchod, tam skutre a baterky. Ang nevedel ale pochopil som, ze tu gratis menia baterky. Baterka vymontovana, samoobsluzne zobrata dalsia a pokracovanie v ceste.

Kurva keby mi volado povedal, ze tu taketo nieco funguje nemuselo sa mi stat to co sa mi stalo.

A hlavne keby mi debil v dive centre nepovedal, ze mi to v pohode vystaci na kolecko okolo ostrova.

Ukazovatel tez divno ukazoval.

Nuz pokracujem smerom k ubytku .

Zastavka vedla byvalej vaznici kde je dalsia vystava. Ale areal obieham iba na elektroskutri. Par vyplienenych budov.

Do kopca po vcerajsej pesej ceste idem az k Guanyin Cave.

Tam mini chram, jaskyna nic moc. Idem dnu ale je kratka.

Kusok za parkoviskom je nenapadna lesna cesticka na fajn vyhlad na utesy a okolie. Hned za zakrutu. Mapy.cz

Cez rakosie a iny porast sa dostavam na fajn planinu. Tu absolutne nikto.

Po fajn hlavnej ceste si to valim k Youzihu.

No valim vac jak 51to nejde, potom je tu rezim eco a ten ma pusti max na 35km/hod.

Dolu k spominanenu miestu dobry klesak a 360 stupnove zakruty. Aj som najskor pochyboval ci to slabucky elektroskuter vytiahne nazad, vytiahol ale ledvaj ledvaj.

Nuz dole opat nadherne skaly, rozburene more a ludia.

Dolava sa ide k jaskyni, ta na vysku obrovska ale na dlzku mala ale i tak paradny prirodny ukaz.

Doprava sa ide k neakym kamennym opustenim barakom, dobre to vyzeralo. No a dalej sa da este pokracovat za vysoke utesy na plaz.

Plaz avsak nie na kupanie ale iba na oddych. Piesok, skaly a more.

Moja posledna zastavka je na Little Great Wall.

Tu dost peknych sikmaciek a paradny vyhlad ako vsetky na ocean a na zeleny ostrov.

Su tu dva altanky ku ktorym vedie nenarocna cesticka.

Zastavuju sa tu tour skutristi, asi15ks ale nastasti na vyhliadku nejdu.

V dialke vidim aj Sleeping Beauty Rock. Take skalne oko ale k nemu sa uz nedostavam. Bolo to dole na plazi , ja v dost velkej vyske ,to by nevadilo ale slnko uz pomalicky zapadalo.

Uz po tme smerujem nazad na ubytko

Avsak inou cestou okolo dakeho rancu, kde chovaju srnky. Tie som vsak nevidel.

Na ubytku uz novy ludia, francuzska, dve nemky a taiwanec.

Fra dosla az v noci a hned isla na izbu.

Ostatny traja cestuju spolu. Nemka tu studuje a taiwanec je jej spoluziak, druha nemka dosla za nu na dovolenku.

Na veceru som chcel ist do mesta ale zacalo poprchat tak opat len instantne nudle.

Za pomoci nemky a prichodu majitelky zhavime tv a ja pozeram svoj druhy zapad ms. Hraju swe vs sui. Nemka fandi swe, taiwanec len obskakuje nemku. Druha je na izbe.

Futbal som nedokukal bo dost velka unava, 2 ponory, jazda na skutri, tlacenie skutra mi dalo riadne zabrat.

Mensi sumar mojej jazdy

Prva baterka (totalne vybita) : 21km za 1.40 hrubeho casu

Druha baterka (este ok): 17km za 2 hod hrubeho casu

Naklady :

G full diving, 2ponory z lode : 3000td
Jedlo : 100td
70 ubytko, 4dorm,share sprcha, ranajky : 800td
2xznamky : 34td
Nakup : 93td (instantne nudle 38+pivo 55)


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb