155.den - green island


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Green Island
July 2nd 2018
Published: July 2nd 2018
Edit Blog Post

Z ubytka vypadnutie velmi skoro uz o 6.30

Na ranajky som si zobral polystyrenovy chleba a susene fazule (?)

Vonku pod mrakom, tak pohodova asi 7km cesta po hlavnej ceste az do pristavu fugang.

Este na taitung strane som sa pokochal Flowing lake. Dost velke jazero v tvare bazena. Boli na nom aj zavodne lodky.

V pristave v hlavnej budove okienka s roznymi casmi odchodov lodi.

Vsetky otvarali az o 8.00.

Ukazal som email, dal pas, zaplatil a dostal listok.

Znacenie ako sa ide k lodi minimalne, tak som sledoval ludi.

Najskor to vyzeralo, ze sa uz ideme nalodit ale lod sa zrazu vymenila.

Inak mensia dezorganizacia, najskor sa nakladal tovar (kvety, vajicka) a potom sli ludia.

Lenze ludia zatarasili auta co donisli tovar tak trubenie, uhynanie sa.

Sadam si dole, dalo sa ist i hore. Vsetko samozrejme kryte, vonku sa sedet neda.

Pohodlne sedacky, ostavam sedet v ulicke.

Hrrrr a uz sa ide dost velkou rychlostou. Riadne to hadzalo zo strany na stranu.

Za mnu jedna tetka blvala celu cestu, k nej sa postupne pridavali dalsi a nakonec v polke cesty aj ja.

Este nikdy som sa na lodi nedoblval, nevim ci to bola reakcia na ostatnych abo mi nesadli ranajky. Mal som sendvic so slaninou vajcom a zapil som to studenym mlikom.

Prakticky som do pripraveneho sacku vygrcal len to sojove mliko.

V ulicke chodil zberac nablvanych sackov. Ja som sa rozhodol ho vyhodit sam. No v ulicke sa nedalo normalne chodit, hadzalo ma to zo strany na stranu.

Lod uplne napraskana, pri vstupe pobrezna straz pocitala pasazierov s takym malym pocitadlom ake maju letusky.

V pristave uz cakali kvanta ludi na spiatocnu cestu.

Stovka isto.

Prvy dojem po vystupni strasny, uzka ulicka, skutristov nadbranych jak mraky, do toho zatiahnuta obloha.

Zacinam obchadzat dive centra. Uplny kokoti, neda sa pripojit k ziadnej skupinke, za jeden ponor zo susi chceli 2500td a vyssie.

Prva ponuka na dorm za 800td avsak hned pri pristave, to mozem okaslat. Mam vytipovan rovnaku cenu asi 6km dalej v tichsej oblasti.

Tak idem smerom tam, este zastavky kadetade.

V jednom dive centre ang nula bodov. A to vyzeralo ako solidne.

Kopa aj garazovych ale tie som nekukal. Tu si radsej priplatim za kvalitu.

V jednom mi pica vypocitala za dva ponory zo suse 4200td. Este bola urazena ked som povedal, ze to je drahe. Ale aspon som si odtial zobral free pohladnice .

Popri prti letisku a nefunkcnej vaznici sa postupne dostavam k chaikou.

To je dake top snorchlovacie miesto. Vo vode kopa ludi vo vestach priviazanych o lano. 30ludi minimalne. Kopa potapacov. Uplny masaker.

Dostal som sto chuti sa otocit a ist prvou volnou lodou nazad.

Prichadzam do ubytka 70.

Nabieham dnu, tetula ma taha oproti do hostelu. Cena rovnaka ako na nete 800td (najdrahse ubytko asi co som mal), zjednavat nechce resp ang moc nehovori, tak tlmoci jeden chalan.

Kupujem jednu noc, fasujem kupon na ranajky, tie su asi 50m dalej v dakej restike. Nazov po cinsky, tak som zvedavy ako to zajtra najdem.

Vravim, ze chcem diving, taha ma cez cestu do blue safari (vytipovane a odporucane jessicinim kamosom).

Opat drbnuta politika, ziadne share neni, musim zaplatit za ponor 2500 resp dva 3700td obe zo suse. Pytam sa na lod dva za 2900. Lod nebude zajtra ale mam sa zastavit neskor. Ubytko full. Pristup sa mi fakt nepacil.

Tak zmiereny s tym,ze potapat nebudem.

Zo susi nechcem ist ked tu vidim tie kvanta kvazi potapacov, co idu bez kurzu len na experience diving.

Na izbe mam hkn studenta co je v taitungu na vymenom pobyte. Je tu s dvoma cinankami (tie bohuzial na izbe nemam). On vie ang super, oni slabota.

Potesil ma, ze je fans ac milano, hned vytiahol tricko.

Elektroskutre tu pozicavaju za 600td. Ale nad tym ani neuvazujem, zacina poprchat.

V slabom dazdi prieskum mini ulicky. Narazam na gi dive centrum pri miestnom pristave. Videl som tam belocha tak reku to skusim.

Zajtra za 3200td dva ponory z lode. Keby mam prislusenstvo tak cena nizsia.

Na obed zapadam do jedinej otvorenej putiky. Od ubytka asi 30m smerom k hlavnemu pristavu.

Vo velkom tu balilo papierove krabice jedlom.

Objednavam si kura a dostavam aj papierovu krabicu.

Neskor prichadzaju ludia s gi dive centra. Ti mi tlmocili. Zajtra idem pod vodu s nima. Vyzera to na vacsiu rodinku a vyzerali ako normaly.

V mensom dazdi smer blizke atrakcie

Green Island Human Rights Culture Park - tu v podzemi na stene vypisane mena a datumy umrtia, nic v ang tak nevim o com to bolo

Z povrchu super vyhlady na skaly, utesi a rozburene more. Kopa skutristov co sa tu fotilo. Normalny vlacik chodil. Take kvanta su ich tu. Zvacsa mlade pary (?).


Green Island White Terror Memorial Park - byvala vaznica, vstup gratis, vsetko by bolo fajn ak by boli popisky aj v ang. Cisto len cinstina. Ale velmi fajn miesto, cely, strazne veze (tam som liezol len ja), kopa fotiek.

Dazd zosilnel tak rychli presun na ubytko a hodinovy slofik.

Po budicku uz dazd nebol, tak smer dve prirodne vyhliadky (25min pesi)

Obiehalo ma kopa skutristov.

-Pobrezie neskutocne fotogenicke len belasa obloha chyba.

Yanzidong je prva zastavka. Tu uplne nikto, bo skutristi by museli slapat pesi asi 500m. Najskor idem okolo cintorina, potom pomedzi skaly az sa dostavam na plaz a obrovsku jaskynu. Ta neni moc hlboka avsak do vysky a sirky dost.

Konecne su tu aj popisky v ang. Vsetko sa to tykalo vaznov.

Lezem na najvyssi bod a kocham sa paradnym morom a skalami.

Uplny klidecek, ziadne skutre len sumenie mora.

Pri zliezany (lahucke, v pohode v zabkach) som dostal par mensich smykov.

Cestou nazad prekrasnou krajinou nachadzam na zemi kluce od skutra tie neskor nechavam na zabranach.

Oproti mne sla aj fesna sikmacka co sem dosla na bicykli. Cyklistov som tu veru nevidel a ani to moc neodporucam, iba fakt s prednym aj zadnym prehadzovanim, bo dalsi moj bod bol v strmom kopci.

Po asfaltke sa dostavam k vyhliadke Niutoushan ( nazvy z goole mapy, v skutocnosti boli trochu ine)

Paradne zelene kopce, jeden dost velky bunker (gulometne hniezdo). Ludi uz malo, bo pokrocili cas po 18.00.

Nenormalne veterno ale tie vyhlady jedna basen. Tato severovychodna cast sa mi lubi.

Po relaxe po tme smer moja dedinka gongguan.

Jedlo zavrete ale obdalec kopa skutrov a hluk.

Velka hala Grilovacia reštaurácia ( 阿剛碳烤 ) napratana stolmi a ludmi. Vsetci tu jedli grilovane ryby.

Sam som tu nemal sancu, tak som pokracoval za svetlom.

V tom pri mne zastavuje skuter, na nom nemec a belgicanka z taitungu.

Byvaju v mojom dive centre, skuter maju za 300td. Ostrov uz celi obisli (20km). Odporucaju mi Zhaori Hot Springs, vraj su skvele.

Asi tu ostanem este jednu drahu noc, bo po potapani budem rozbity a nechcem sa zas dogrcat na lodi. Skusim pozicat skuter a obehnem to tu.

Na veceru kupujem v obchodicku instantne nudle.

Prichadza cinanka, ukazuje rohy, ze idu sledovat specialne zvierata. Vygooglila mi obycajnu srnku.

Neskor v lobby na mobile sledovanie futbalu s hkn chalanom a cinankou.

Potom chlpata cinanka zapina tv. Debil som si ho vobec nevsimol.

Naklady :

Sendvic, napoj : 45td
Lod fugang - green island : 460td
70hostel, 4dorm,share kupelka, ranajky : 800td
Jedlo : 100td
Instantne nudle : 25td


Advertisement



Tot: 0.097s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb