202.den - gyeongju


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea
August 18th 2018
Published: August 19th 2018
Edit Blog Post

Dnes je v plane tura do blizkeho narodneho parku.

Recepcny mi odporucil zacat turu pri sambeung.

Na ranajky teda cerealie, pokec s juhoafricankou nemeckeho povodu. Ta je uplna nadrzana zo vsetkych chramov, musi navstivit kazdy jeden. V tokiu ich vraj navstivila okolo stovky. Je to uz starsia zenska.

Cuduje sa preco ludia chodia do tohto mestecka len na jednu noc, nevie pochopit,ze nie vsetci ludia maju kopu casu.

Inak dost cestuje s bibliou v ruke, dokonca ju ma pod vankusom. Biblia = lonely planet.

K sambeung ide bus c. 500, 505, 506, 507, 508.

Tak reku kopa liniek pojde to kazdu chvilku. Bus zastavka je oproti 711 na hlavnej ceste.

Sok, moj bus ide az za pol hodinu.

Zbytocne teda skore vymotanie sa z ubytka a zbytocne cakanie na zastavke. Slnko uz dost dobre prazi.

Nepotesilo cestovne, v tomto meste je zatial najdrahsie, 1650w jedna cesta /tmoneycard/.

V buse oznami stanic aj v ang ale i tak sledujem gps. Stlacam stop tlacitko a uz som pred zaciatkom trialu.

Zacina to slubne, normalna prirodna cesticka v ihlicnatom lesiku.

Opat kopcovite hrobky a ludia.

Je sobota, tak sa dalo cakat,ze ich tu bude kopa.

Zacina mierne stupanie, obcas odpocka k neakej skale kde su vyteasni budhovia resp neake napisy.

Pri jednej odbocke je mala tour, tak ich sledujem, stupaju hore, fajn vyhlad na okolie. Zacina vyklad v korejcine, tak sa pracem nazad dole a pokracujem po fajn cesticke.

Dostavam sa k peknemu vyhladu na okolie. Vrchy, mesto, policka.

Co ma tu zaujalo je postova schranka s oznamom, free postcard free delivery. Tak to vyuzivam a posielam domov 3 pohladnice, dalsie 4 berie co poslem originalnou postou neakym ludom.

Pokracujem dalej, ludi stale dost ale v norme. Fajn vyhlady zo skal pokracuju.

Dostavam sa na vrchol geumbong z neho neni aboslutne ziadny vyhlad.

Su tu dvaja pracovnici np v reflexnych vestach. Maju tu figurinu cloveka na ukazku prvej pomoci. davaju info okoloiducim ale hlavne ich fotia.

Mna sa pytaju kam idem, odporucaju mi trasu k youngjang ale ja idem inou, moj ciel je vratit sa pesi do mesta /cca 5km/.

Fasujem keks. Este sa uistuju ci mam dost vody, vraj nevyzeram na profesionalneho turistu. Mam klasiku tur,topanky, kratase, tielkove tricko, maly batuzek a klobuk.

Oni si predstavuju turistu asi v plnej polnej. Co ako tak pozorujem aj vela korejcov je. Dlhe nohavice, dlhe bundy, batoh jak keby idu na 3 dni do hory.

Teraz ma caka len klesanie po fajn cesticke.

Ked som siel hore obcas to bolo krute ale v pohode, dokonca som prekracoval aj mensi potocik.

Teraz nic, uplna magistrala.

Robim si mensiu zachadzku, splham sa na skalu a obedujem.

Nazada na magistralu a smer jedna vyhliadka. Tam velky pristresok plny dochodcov.

Podla mojej mapy tu mala byt jedna cesticka, no neni, tak nazad asi 200m na magistralu.

Na jednom rozcestniku som opat zle odbocil ale nastastie sa cesticky spajali tak napojenie na spavny smer.

Ono znacenie tu neni ziadne, teda ak opominime rozcestniky, pri ktorych je aj mapa. Ale ta je uplne nahovno, teda pre mna.

Opat fajn skala, davam sa len do treniek a relax na slniecku. No nie moc dlhy, po chvili sa ozvyva hovisko.

Nemam so sebou ziadny papier a na matiska sa hrat veru nechcem.

Rychlo krokom teda smerujem do mesta.

Idem okolo sediacieho budhu v skale, cakal som nieco famozne ale je to len mala socha v skale.

A uz som vonku z lesa. Fajn prechadzka s peknymi vyhladmi a zaujimavymi sochami a napismi na skalach.

Po ceste smerujem k narodnemu muzeu. Okolo ryzove policka.

Muzeum je free a je tu kopa ludi.

Dnu rozne artefakty ale nic extra, muzeum ako kazde ine.

No co je pre mna dolezite, konecne zachod.

Po muzeu pokracujem smer ubytko s tym,ze lovim prvu korejsku kesku a zbavujem sa tb.

Obed tak ako vcera, majitel stale nevludny.

Revolut nefungovala bo drbko pouzil len magneticky pas, keby ju zasunul tak ide, no nist dal som mu visu, tu zasunul.

Jedlo ok.

Na ubytku relax a neskor vecer vybehnutie von.

Ulice plne ludi, zvacsa mladych parov.

Cez lany kvetinin sa dostavam do wolji pond na listky nenormalna asi 200m fronta ale islo to rychlo, cakacka asi 10min

Dalo sa platit kartou tak super.

Park velmi pekne nasvieteny, pekne altanky a super jazero. Avsak kopa ludi. Normalny vlacik.

Ale dalo sa aj relaxovat, bo vsetci spravili dve fotky a sli dalej, nikto si to tu nevychutnaval, hlavne spravit selfiu a ide sa dalej.

Park sa zatvara o 22/00.

Z parku sa zastavujem na jedlo a v 711 kupujem dve piva.

Kusky vysmazaneho kurata v super naleve zjedene na ubytku.

Tu holandan so synom, stary vie korejsky.

Nemecka africanka, ustrachany korejec, neskor fra par.

Na izbe korejksy par / nechapem co si nezebrali privat izbu/, francuzska cernoska. Ta najskor vyzerala ako americanka / hamburger style/. zvacu casu travi len v posteli a cumi do mobilu ale zda sa mi,ze som ju videl v muzeu.

Dnes som pocas relaxu zistoval tu juznu ameriku.

Avsak k platbam som sa nedostal, tak neviem ci sa to da kupit.

Takze moj plan zrejme bude, z bkk let do viedne /30/10 za 200e/, doma pobudnut asi 5dni a potom z bud do porta /7/11 za 40e/ a z porta do bogoty /14/11 za 290e/ a nazad z miami /14/2/.

Cena do miami z kolumbie by mala byt okolo 120e avsak myslim,ze toto nepreletim a kupim dalsiu letenku trebars z limy do europy / cca 500e/. A mozno to preletim.

Ono je dost nahovno cas, november, december, januar, februar. Kolumbia a ekvador by sa este dal ale peru je nahovno /a na to aj tak uz nebudu prachy/, takze asi z ekvadora nazad do kolumbie a pak usa len na rychli prestup.

Rozhodnem sa v busane resp na jeju / ak sa tam dostanem/.

Este som rozmyslal nad lacnym vietnamom a potom zas taiwan a filipiny a definitivne asi domov, no a este stale ma mata ta sri lanka.

Kurnik keby nebola zima, tak nemam problem si spravit itinerar domov ale takto je to nahovno.

Nuz teda cul zacinaju 3 dni tuheho premyslania a potom to sfinisujem.

Naklady :

Nakup : 2.72€ (karta)
Nakup : 4.26. € (5.4k w karta )
Jedlo : 5.53€ (7k w karta)
Vstup do wolji pond : 1.58€ (2k w karta)

Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb