209.den - gwangju (music festival)


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea » Gwangju
August 25th 2018
Published: August 26th 2018
Edit Blog Post

Rano rozhodnutie, ze sa ide do mokpo.

Na nete som nenasol zadny priamy spoj, tak uvidim co mi povedia na bus stanici.

Na bus zastavke sa pytam korejky, ktory bus ide na bus stanicu.

Najskor nereaguje, v usach sluchatka, tak jej mavam s rukou pred ocami.

Opat mapa a jogi.

Na tabuli mi ukazuje bus c. 341, mal by dojst za 5.min.

Tak aj je. Este mi zenska ukazuje aby som nastupil.

Tu sledujem dalsiu babu, ma kufer, tak je iste, ze ide tam kde ja.

Na bus stanici ma nepotesili, treba prestup v gwangju.

Tak kupujem tam, opat platba kartou.

Pri kupe som vsak rozumel ine mesto. Nuz mensia chybicka a nadchadzka.

Zhavim free wifi a rozhodujem sa tu ostat jednu noc s tym, ze dam turu na blizke hory mudeung.

V cu na stanici kupujem drahu vodu za 1.5k w. Supermarket pri ubytku bol este okolo 8.00 zavrety, tam stala voda 500w.

Nasadam do busu, 2+2 a podriemkavam.

Jo na ubytku som nechal skoro celu flasu soju. Domaci sa potesi.

Cesta rovnaka ako ostatne.

Po hodine mame pauzu na velkom odpocivadle s kopou restik.

A som v dalsom mestecku.

Vyskakujem spolu s par cestujucimi v meste. Na bus stanicu som nesiel a ani nevim kde je.

Check in mam az od 1600, cul je 11.30.

Culture and art centrum mam cez cestu, idem tam ale nakonec si to rozmyslam a smerujem k rieke.

Tu nic moc cyklochodnik.

Oddych na lavicke, prostredie dost zanedbane.

Skusam neake cs last minut na stretko.

Bohuzial vsetky uz maju ine plany.

Ako si vykracujem popri rieke, oproti mne bez hanby ostava blizky stlp domaci. Toto som od korejcanov teda necakal.

Hlad ma zenie v pred.

Nikde nic, len same dielnicky a predajne rukavic.

Dostavam sa k obriemu trhovisku yangdong. Ocakvam tu jedlo, no nic.

Mozna v inych ulickach ale fakt sa mi nechcelo drat pomedzi ludmi.

Nakonec kotvim obdalec oproti nakupnenu stredisku lotte.

Objednavka ako na taiwane, ukazujem na blizky stol.

Zmalovane baby z toho mali zabavu.

Zatial mam z korejcov taky dost odmerany pocit.

Komunikacia ziadna, ocny pohlad nic, usmevy tak isto. Proste ako keby som bol vzduch. Nehovorim len o babach ale vseobecne aj v obchodoch, restikach.

Po jedle idem k art street.

Uplna traparna, par roznych soch na kope a potom ulicky plne kaviarni, restik a barov.

Nuz ale prichadzam k obrovskemu komplexu budov zasadenych v udoli, culture complex.

Pocujem muziku, ou je mam stasti je tu hudobny festival.

Prave hra lotysska kapela.

Parada, konecne po case normalna hudba. Len hudba ,spev mininalny.

Saxofon, gitara, buben a trubka.

Korejci ako je zvykom len sedeli resp lezali na pripravenych podlozkach.

Po kazdej pesnicke spustili velky aplauz a hucali.

Niekedy tlieskali i pocas pesnicky, samozrejme ked bolo treba spievat, spievali.

Ale nevim take umele sa mi to zda. Na koncerte sediet, kto to kedy videl.

Osadenstvo mix vsetkych kategorii.

Po hodinovom koncerte rychlo presun na asi 15.min vzdialene ubytko.

Tam rychli check in, zistene, ze zajtra ma cely den prsat, tak zadna tura.

Po zhodeny veci nazad na festival, kazdu hodinku nova kapela avsak na roznych stagoch. Nastasti vzdialene len par metrov.

Jeden stage vnutri velkej haly, druhy vonku ale pod strechou.

Ono je to fajn, bo obcas sa pusta dazd.

Nuz, zbytocne som sa hnal, dalsia kapela (domaca sikmacka?) uplny otras, som vydrzal len dve skriekania.

Vytahom sa vyvazam na povrh.

Tu tez dalsi stage ale malicky urceny pre deti.

Okolo kopa dobrovolnikov. Rozdavali papierove vejare. V prvy den festivalu aj tricka, no dnes uz nemali.

V 711 kupujem nudle a dalse pivo.

To vypite vonku vo fajn pristresku.

Okolo kopa rodiniek, fajn miestecko tento komplex.

V pristresku skype s domovom.

Ako som volal, zrazu sa okolo spustila fontana, nebola sanca sa dostat suchy z pristresku a do toho este dazd.

Dalsia kapela, tentoraz zo srbska. Ti boli super.

Par odvazlivcov aj tancovalo ale uplne odveci.

Ale sikmacky vypadali i tak super ako sa vlnili a rozhadzovali rukami.

Po hodine zmena stagu a kapely, zas domaci a zas hruza.

Vybieham do uliciek s kaviarnami a barmi.

V 711 kupa paliva. Som sa odbral, reku kupujem za 2.5k w ale nakonec stalo 3.7k w. Ono nikdy nekontrolujem sumu ked platim kartou.

Avsak v odrbavacskych krajinach hej ale tam sa zas moc s kartou platit neda.

V uliciach plno peknych (ak by neboli namalovane tak ktovie) korejek a korejcov (tez volaky su namalovany).

Vsetci vyzeraju ako vystrihnuty z modneho katalogu, popijaju kavicku v stylovych kaviarnickach, jedia v stylovych restikach.

Normalne mi je na grc z tejto kultury.

Ked tak rozmyslam, v korei som videl dokonalych mladych, staste pary, stastne rodinky, turistikujucich dochodcov, obcas neaky stary dochodca co vyzera ako bezdak ale fakt nic negativne. Tak ozaj nevim ci je to korejska realita alebo vsetko len jedno velke divadlo.

Festival pokracoval este dvoma skupinamy.

Spanielskomarocka grupa. Hlavna spevacka zo zaragozy silno ovplyvnena arabmi

Pesnicky dobre ale vsetko o slobode a ospevovany arabskeho sveta.

Druha spevcaka marokanka, ta nic moc spev ale fajn skupina.

Posledna grupa bola kubanska. Tak paradna muzika.

Korejske pary normalne tancovali ala hispansky styl. Fakt to ovladali. Paradicka.

Po odchode z festivalu fasujem dvoje chipsi.

Ulickami kaviarniciek smer ubytko.

Co ma prekvapilo, zadny opilci (a to vraj korejci chlastu vela) a uplny sok nasledoval ked som zbadal policajtov.

V kazdej ulicke z tejto party casti stali a kontrolovali kazde auto.

Zamerany boli na alkohol. Auto zastalo, vodic dychol do pristroja a siel dalej.

Nevim co to mali za merac alkoholu ale furt pouzivali ten isty bez neakych nadstavcov.

Ale ozaj zadne auto nemalo sancu uniknut, kazda ulicka obsadena.

Na ubytku testujem kgb vodku s citronom.

V tom prichadza rusky par, ti tu pracuju za strechu nad hlavou.

Dochadza dalsi noclaznik do dormu, takze sme tam traja.

Zajtra nevim co, v mokpe ma prsat, tak zbytocne tam pojdem avsak v utorok by to malo byt ok.

Naklady:

Bus tongyeong - gwangju (9/10hod) : 10.15€ (13k w karta)
Jedlo: 6.25€ (8k w karta)
Nakup : 2.77€ (3550 w karta)
Nakup: 1.64€ (2.1k w karta)
Nakup : 0.85€ (1.5k w karta)
Nakup : 2.11€ (2.7k w karta)
Nakup : 2.97€ (3.8k w karta)
Nakup : 4.14€ (5.3k w karta)
Gwangju Backpackers, 6dorm, share sprcha, ac, ranajky : 14.05€ (18k w karta)



Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0511s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb