208.den - tongyeong (tura Mireuksan)


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea
August 24th 2018
Published: August 26th 2018
Edit Blog Post

Podla predpovede by sa malo poobede vyjasnit.

Teraz to je take pol na pol.

Moj ciel Mireuksan je zatial v oblakoch, avsak ostatne casti su uz pekne pod belasou oblohou.

Na zastavke chytam bus c.100.

Mal vycapene, ze cable car, tak som bol v tom, ze ma vyhodi tesne pri nej, no nevyhodil.

Tak som si trosku nadisiel ale nie moc.

Lanovka je momentalne nefunkcna, bo stale je vystraha tajfunu, no ja by som ju i tak nevyuzil.

Mensi problem najst spravnu cestu na vrchol, nakonec sa mi to dari, bo sledujem jednu dochodkynu tak reku ta ide isto do lesa.

No a vstup bol aj blizko trasy podla naver mapy. Len mi to stahlo offline iba jednu cast , nevim s tym robit je to v korejcine, a zaciatok tam nebol.

Inak podla mna super appka, bo je tam kopa turistickych chodnikov. Len skoda, ze to nevim dat do ang.

Nuz ale este pred zaciatkom tury sa zastavujem pri malej lanovke (cez cestu oproti velkej) ktora sluzi ako adrenalinova atrakcia.

Dole si clovek kupi listok, vyfasuje prilbu, vyveze sa hore a dole sa spusti na boboch resp takych mini autickach co pripominaju boby.

Trasa je pekne vybetonovana, ostre zakruty, jak keby clovek jazdil F1.

Nuz ale nazad na turu, zacina pri druhom parkovisku napravo celom k hore od malej lanovky.

Na zaciatku ma vita planik a kamera.

Mierne stupanie a mini lanovy park pre male deti, neskor ako to je v koreii zvykom, outdoor cviciace masiny len tak v lese.

Prichadzam na rozcestnik, tu cviciaci dochodci na strojoch a rozcestnik len v korejcine, kukam do mapy ale pre istotu sa pytam ludi.

Jogi a ukazujem na mobil. Spravne ma smeruju.

Cesticka v pohode, dost siroka.

Dalsi rozcestnik a rovnaka situacia. Pri tomto bola aj pitna (?) voda.

Ludia si ju capovali, bol to potocik.

Konecne zacina vyzva, stupanie je dost strme.

Tricko aj kratase premocene od potu ale hlavne od vlhkosti.

Opat rozcestnik, cul vsak stroje na cvicenie chybaju. Ide clovek tak zistujem trasu.

Stupak, mokro, smykajuce sa kamene.

Oproti mna idu dvaja biely.

Som na vrchole, fuka a oblaky. Viditelnost na okolie nula bodov.

Obcas vsak oblaky na par sekund ustupia a mam pekny pohlad na more posiate kopcovitymi ostrovcekmi.

Tu hore je vybudovana drevenna plosina s dalekohladmi (spoplatnene), vsetko je to pospajane drevennyn chodnikom so zabradlim.

Ono to je kvoli lanovkarovym turistom.

Skoda pocasia, vyhlad tu musi byt podla obrazkov bombasticky.

Skusal som tu ulovit aj kesku ale bez vysledku. Inak moc keska nedavam, vzdy kuknem ci je dnu tb, ak nie ani ku keske nejdem.

Z vrcholu pokracujem k chramu yonghwasa.

Cesticka po vrchole po skalach, predstavujem si nadherene vyhlady.

Stretavam dochodcov (ono tusim len oni turistikuju v koreii), jeden zistuje odkial som.

Zacina prudke klesanie po skalach, idem velmi pomaly, bo sa to dost smyka.

Rozcestnik, konecne aj po anglicky tak neni problem.

Dostavam sa k chramu, ok ale pre mna nic extra.

Od neho ide uz len asfaltka do mestecka.

Na parkovisku stretavam ujka co mi radil na jednom rozcestniku.

Ten si poctivo vyfukava topanky.

Ono pri zaciatkoch tur.chodnikov su fukace jak ked si clovek dofukuje bicykel. Som myslel, ze to je ich priorita ale nie. Je to na cistenie obuvy a aj celeho tela (v busane na plazi sa ludia cely ofukovali).

Dole pekne slnecno.

Zastavujem sa na drveny lad s cornflakes a prilohou.

Na moju stranu mestecka sa dostavam pesim podmorskym tunelom.

Zaujimava stavba.

Tura mi trvala 2.5hod cca 7km. Hruby cas. Mohol som si dat vacsi okruh, cesticiek je tu kopa.

Nuz kedze mam dost sil, idem na pokreslene schody. Na nich postavicky s holym zadkom.

Schody ma vyhadzuju na kopceku kde je altanok a super vyhlad na cele pristavne mestecko a okolite hory.

Moj vrchol uz neni zahaleny v oblakoch, tak mensie nasratie ale cca o hodinu je opat zahaleny.

Hore kopa ludi. Zvacsa rodinky a zalubene pary.

Po relaxe, sprcha a presun na dalsiu zaujimavost.

Nammgasan sculpture park.

Je tu aj kryta plavaren.

V parku par roznych soch ale nic extra.

Obchadzam ho dokola, pekne vyhlady.

Na vrchole socha korejskeho bojovnika.

Po zotmeni kupa piva a soju (korejsky alkohol 18percent) relax pri pristave, kde prijemna hudba, spln mesiaca a popijajuci ludia.

Soju mi nechutilo vypil som velmi malo, flasa mala 3dcl.

Rychli presun na ubytko, volanie prirody.

Ono su tu aj verejne zachody ale nie moc ciste a ubytko som mal blizko.

Navrat do pristavu.

Tentoraz si sadam blizko hrajucich a spievajucich filipincov (?).

Konecne dobra spanielska muzika.

Ono co som pozoroval je tu dost tmavsich ludi oproti ostatku. Aj oci maju menej sikme. A potom asi zrejme aj kopa filipincov (?)

Co ma prekvapilo na mini promenade tak z 9z10 ludi bolo opilych.

Bolo jedno ci zena, chlap, par, matka s dcerami. Proste skoro kazdy, ja tez samozrejme.

Niektory nevedeli ani poradne chodit. Toto som v tejto krajine este nezazil.

Dnes den zakonceni grandiozne.

Uplne uvolnena atmosfera pri pristave. Normalne som rozmyslal, ze tu ostanem dalsi den.

Naklady :

Zmzlina : 2.5k w
Nakup : 0.78€ (1k w karta)
Nakup : 3.48€ (4.5k w karta)
Nakup : 3.87€ (5k w karta)
Nakup : 3.88,€ (5 k w karta)
Nakup : 4.5€ (5.8k w karta)
Nakup : 1.24€ (1.6k w karta)
Nakup : 2.1€ (2.7k w karta)


Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb