Dag 77/78 – Basseng, bytur, restitusjon og nye rulleskøyter

Singapore's flag
Asia » Singapore
November 2nd 2011
Published: November 2nd 2011

Vi er fremdeles i S'pore. Vi bor jo så flott her, med hushjelp og det hele. Og så er det veldig mye vi ikke har rukket å se/gjøre her i Singapore. Vi skulle etter planen dra tilbake til Thailand i går (tirsdag 01.11), men vi har det jo ikke direkte travelt. Ny billett til Bangkok er derfor kjøpt til mandag som kommer (07.11).

Mandagen brukte vi på å se gjennom flere tegnefilmer vi fikk låne av Onkel Dunkel, kun avbrytt av flere turer i bassenget. Rasmus gikk på trynet i marmorgulvet, og begynte å blø. Selvsagt ble det også en tur til kjøpesenteret Paragon (Toys'rUs, vi har lovt Lukas å få Ben 10 - firearm). Det er veldig få leketøysbutikker her i byen, og vi har fremdeles tilgode å finne Friearm. Senere på kvelden spurte Lily (hushjelpen) om hun kunne passe barna våre, så Karina og jeg kunne ta oss en tur ut. Vi takket selvsagt ja, og møtte Tonny og Karina (en venninne fra DK på besøk hos Tonny) på et sted som heter Bull&Bear. Der valgte vi bort en middag på fin restaurant med gode drinker. Senere på natten dro vi til et sted som heter The Pump Room. Der kjøpteTonny like greit en helflaske Vodka, så da var det duket for suksess.
Dagen i går (tirsdag) ble begrenset til senga, bassengkanten og sofa'n, før vi tok en tur på et kjøpesenter (gutta ville nemlig ha McDonalds burger - og det støttet jeg) på ettermiddagen. På Plaza Singapura kjøpte vi rulleskøyter til Lukas, så han har funnet en ny ting han kan bryne seg på. Rasmus måtte jo også få noe, så han valgte seg et feiekost-sett. Det tror jeg Lily setter stor pris på.
I dag er det downtown Singapore som står på programmet. Lukas vil til en skateplass, Rasmus vil kjøpe en is, Karina vil ha en Chai Latte fra Starbucks og jeg håper å få tatt verdens største pariserhjul (www.singaporeflyer.com). Oppdatering kommer senere.

Sirkus LukasSirkus Lukas
Sirkus Lukas

Lukas tar sin første baklengs salto fra bassengkanten.
Rasmus svømmer gjerneRasmus svømmer gjerne
Rasmus svømmer gjerne

Men helst med hodet under vann.
Delfinen LukasDelfinen Lukas
Delfinen Lukas

Lukas svømmer lett 10 meter under vann
Rasmus nyter solaRasmus nyter sola
Rasmus nyter sola

Først den ene siden, så den andre.
FruktpauseFruktpause
Fruktpause

Appelsin + sol + basseng = perfekt.
Fine SingaporeFine Singapore
Fine Singapore

Det er mange måter å bli fattig i Singapore. Dette er et eksempel fra MRT (metro'n).

Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb