Dag 79-83 Singapore

Asia » Singapore
November 6th 2011
Published: November 9th 2011

vente vente vente
Dag 79: Det er ganske spennende å gå rundt i Spore sentrum. For både store og små. Det er så utrolig mange fine, høye og unike bygninger – i tillegg til noen gamle bygninger. Vi gikk nede ved Boat Quay, elven midt i byen. Etter å ha tatt "downtown singapore" dro vi etterhvert hjemover til leiligheten, så Lukas kunne trene litt mer på de nye rulleskøytene sine.
Dag 80: Vi hadde egentlig bestemt oss for å dra ut til Sentosa (http://www.sentosa.com.sg/en/), men skulme mørke skyer satte en stopper for det. I stedet ble det (moooot normalt) tur til et nytt shoppingsenter. Turen gikk til Vivo City. Karina fikk frie tøyler og en bunke med penger, mens gutta tok en runde rundt for å finne lekeplassen og vannlandet som skulle være på senteret. Til vår skuffelse var det ikke mye som minnet om hverken lekeplass eller vannland, men vi er kanskje for godt vant etter vår tur til Vietnam (Vinpearl, Nha Trang). Da vi etterhvert ble lei av shoppingsenteret, dro vi til guttas favorittsted, nemlig Onkel Dunkels enorme basseng.
Dag 81: Dagen startet, ikke ulikt de andre dagene, med bad og lek før frokosten ble servert av Lily, vår etterhvert uunværlige hushjelp/venn.

Gutta i full aktivitet
Så somlet vi som vanlig litt til, før vi dro ned til Orchard Road og et av de uendelig mange kjøpesenterene. Der ble det lunsj på Burger King, før vi tok taxi til et lekeland (Go Go Bambini). Et ubrukelig sted. Siden INGEN fikk utløp for noe som helst, valgte vi å gå derfra til Tanglin Mall. Det ligger ca et par kilometer fra Dalvey Road (der vi bor). Der er det utrolig nok et supermarked, som fungerer. Og ikke nok med det. På dette senteret fant vi endelig grønn hårspray til gutta. Det hadde vi lovt de fra før vi dro fra Norge. Plutselig var det rushhour, og laaaang taxikø – derfor valgte vi å gå hele veien hjem. Pappa lovte at det var rett rundt svingen (noe det ALDRI er!!).
Dag 82: Nå var endelig alt klart for Sentosa. Sekken var pakket og alle var på vei ut døra. Da sier Lukas; Mamma, kan jeg være hjemme med Lily? Tja, det må du nesten spørre henne om! Og det gjorde han. Lily, ken jeg stay with you? Og hun ble rørt og kjempeglad. Of Course Lukas. MAMMA – jeg vil også være hjemme med Lily. Smeller det fra

Se, mamma. Uten hender!
Rasmus, som de siste 3 mnd ALDRI har turt å være borte fra oss. Enden på visa ble voksentid i Orchard Road. Etter to timer begynte Karina å mase på at vi måtte hjem til gutta, men vi nøt jo "friheten" og pengene rakk til to timer til. Ettermiddagen ble flittig brukt til akrobatikk i bassenget.
Dag 83: Siste dag i Singapore, og gutta skulle passe på Onkel Dunkel. Nok en dag med frihet under ansvar :-) for oss voksne. Vi tok turen til Little India, via Arabiske kvarteret. For en opplevelse. Plutselig var det fremmede lukter, søppel i gatene, og særdeles lite som minnet om resten av Spore. Vi havnet midt i et marked, eller som vi ville kalt det, Grønmo. Der ble det omsatt brukte sko, mobiler av første årgang, kassetter og elektriske artikler med dato før vi var født. Og alle var der for å gjøre et kupp, bortsett fra oss. Vi var de eneste turistene der (og Karina var nok den eneste jenta). Utrolig moro. Vi kan muligens stryke India av listen over reisemål på denne turen. Det var jo som å være i India. Tror vi. Vi hadde avtalt med Tonny å møte de på East Coast omtrent 17.00. Det er et sted han hadde anbefalt oss tidligere i uka, men som vi aldri prioriterte. Det skulle vi angre på nå. For et sted. East Coast er en eneste lang strand "promenade" full av aktivitet. Et populært sted innbyggerne av Spore, som gjerne tar med famile og telt og blir der over natten. Resturanter, grillplasser, gressletter, sykkelstier, kabelbane (wakeboard), strand, surfing (riktignok ikke anbefalt å bade i Spore, grunnet båt-trafikk og oljesøl). En fantastisk avslutning på vårt forlengede opphold i Spore. Tusen takk Onkel Dunkel.

Boat Quay

endelig et familiebilde:)
Dag 79

....Nå kommer jeg og tar dere.....

nesten like høye

sjarmøren:)

hehehe
Dag 79

Mamma følger godt med over veien

klatring, selvsagt
Dag 79

Bygningen i bakgrunnen er formet som en båt. Er kasino på toppen
Dag 79

litt lei av å være i skobutikker
Dag 80

Money money money, must be funny - in a rich bitch world

Ikke Ben 10 figurer her heller
Dag 80

Det berømte vannlandet på toppen av Vivo City, var bare et vannspeil på 15 cm dybde
Dag 80

....og lekeplassen på Vivo City, var et grønt og gult gummifelt barna kunne løpe på

Tot: 0.046s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb