Dag 76 - S'pore Chinatown vs Orchard Road

October 30th 2011
Published: October 30th 2011

S'pore Chinatown - Orchard Rd

ChinatownChinatownChinatown

Karina og Lukas poserer villig på vei mellom Chinatown og Onkel Dunkel Tonnys hjem i Tanjong Pagar.
Chinatown i Singpore er dårlig butikk, med tanke på at vi har "base" i Hua Hin, Thailand og kommer rett fra to uker i Vietnam. Det er de samme produktene, men til mye mer penger. Sånn i snitt vil jeg tro prisene her (fixed price) ligger på omtrent det samme de prøver seg på i Vietnam før pruting. Og da kan du forvente å halvere prisen. Nå hører det med til historien at vi overhodet ikke har lyst på noen av de tingene de selger i Chinatown (som for det meste er "suverier", I LOVE SINGAPORE-tskjorter, juggel-klokker (3 stk for 10S$) etc, så om det er mulig å prute vet jeg ikke. En ulidelig varmer hjelper ikke akkurat på situasjonen, men det er herlig sjarmerende mange smågater man kan gå seg vill i. Det er, i motsetning til shoppingen, gøy å gå i en bitteliten gate, med små originale hus, og så plutselig bli oppmerksom på kontrastene i denne byen, når man ser en 200 meter høy skyskraper som ligger rett bak det lille huset. Her må man huske å se like mye opp som bortover. En annen positiv ting med Chinatown er at det bare er ett par stopp med
ChinatownChinatownChinatown

Rasmus
MRT'en (metro) til den tetteste kjøpesenter-gryta i verden (ikke faktabasert). MRT stasjonen "Orchard" har utgang/inngang direkte til et sexy kjøpesenter kalt ION. Der finner du alle tenkelige merkebutikker og et stort spisemarked. Det er ganske vanskelig å orientere seg der, men hva gjør vel det når det er herlige butikker hvor enn man går. Vegg-i-vegg med ION ligger det omtrent 10 like store og flotte kjøpesentre, med enda flere dyrere / billigere / større / mindre / rare butikker. Heldigvis er vårt "hjem" bare 4 busstopp unna, så vi slipper å bære oss i hjel.

ChinatownChinatown
Chinatown

Kontrastenes by
ChinatownChinatown
Chinatown

Hva står det her pappa?
ION

Gutta fant mer enn en ting de ville ha i denne DC Comics-butikken. Ble kun én BATMANsinglet til Rasmus/Lukas. Alt annet var for stort. We'll be back!

Eksteriør

interior

Tot: 0.057s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0269s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb