Dag 75 - Singapore Zoo og Icon residents

October 29th 2011
Published: October 29th 2011

S'pore ZooS'pore ZooS'pore Zoo

Oversiktskartet.
Etter litt research på nettet, fant vi etterhvert ut av letteste måte å komme seg fra vårt "hjem" i Dalvey Road (Villa D'este) til Singapoore Zoo. Vi tok buss 132 fra "upp met YMCA" til "Ang Mo Kio". Derfra tok vi buss 138 til S' Zoo. Prisen var 25$/adult inkl buss/rundtur inne i zoo'en. Selve Zoo'en er fantastisk, med mange herlige dyr. Nå er det jo slik at de fleste dyrene har vi jo sett andre steder også, men det er ekstra gøy å se de i en "riktig" setting. Klimaet i S'pore er subtropisk, og det betyr fuktig og veldig varmt. Spesielt i rainseason, som nå. 30 grader her er MYE varmere og klammere enn 30 grader i tørr luft. Etter en stund fant vi endelig frem til "KidzWorld". Og da ble det selvsagt bading på Lukas, Rasmus og meg. Men etter kort tid begynte det å regne. Vi var jo allerede våte, så det gjorde ikke noe. Inntil det kom en funksjonær og fortalte oss at vi måtte inn under tak - pga regnet... Jeg forsto ikke helt logikken, men regnet ble etterhvert VELDIG kraftig og det var nok fare for lyn. Så det må ha vært grunnen. Det
S'pore ZooS'pore ZooS'pore Zoo

Gleder meg...
er lett å fylle en hel dag i parken, og det er mange show å se. Vi leide en "Trolley" så Rasmus (3) ble stort sett dratt av storebror Lukas (5).
Tonny (broren til Karina) bor i en skyskraper midt i sentrum. Der er det et stoooooooort basseng på 7. etg og treningsstudio/ steamroom/ jacuzzi/ sittegrupper ute på en avsats på 31. etg. Fantastisk utsikt. Og så er det mulig å gå ut på nødtrappa (på utsiden av bygget) i 46 etg og ned. Herregud, det er høyt. Og jeg får en deilig kiling og følelsen av hvordan det hadde vært å hoppe... Det får bli engang uten barn og med fallskjerm... Yeah Right!
Vi kjøpte med oss sushi og spiste middag der oppe, mens vi nøt utsikten og gutta koste seg i jaccuzzi'n. Nå er jeg farlig nære å tenke hva jeg skal tilbake til Oslo å gjøre. Heldigvis vil vi at gutta skal gå på norsk barneskole, så vi MÅ nok hjem.

Se der a' Lukas

Fort dere...

Får du med pappegøyen?

Trekk da, storebror.

Drikkepause

Elsker familien min.
S'pore Zoo

Det gjør Onkel Dunkel også.

Vannland i KidzWorld
S'pore Zoo

I want muscles - pling plong

Sjekk den sklia.

Er i farta
S'pore Zoo

Jeg har en plan. Genialt Egon!

Komodovaran
S'pore Zoo

Elefantshow. PS! De på første rad (oss) blir våte når elefantene spruter vann på publikum.

Elefanter er nesten like sterke som Lukas og Rasmus

How U do'in?
S'pore Zoo

Oh what a wonderful feeling...

Tot: 0.084s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb