Indien afblaest!

Singapore's flag
Asia » Singapore » Little India
July 18th 2006
Published: July 18th 2006

Efter en del overvejelser endte vi med i sidste oejblik (under et doegn) at faa aendret vores billet til Indien.

Det gav os et par dage ekstra i Bangkok, hvor vi fik set nogle af de obligatoriske turistting, som vi ikke fik gjort de foerste 3 gange, bla. Grand Palace, der virkelig var et syn vaerd -guld er godt!! Der var ogsaa tid til at gentage gamle successer bla. Suan lum nightbazaar, hvor der er laekker livemusik og dans, det blev et saa glaedeligt gensyn at vi maatte dertil endnu engang paa vores sidste aften i Bangkok.
Dagene blev ogsaa brugt til at finde et nyt rejsemaal -ikke nemt naar verden nu er saa stor og interessant og ligger aaben for vores foedder. Dog maatte vi vaelge at taenke i realistiske baner og holde os indenfor asien, hvis budgettet og tiden skal holde. Vi snakkede lidt frem og tilbage og med lidt forskellige folk inden valget faldt paa nabolandet Malyasia. Da vi skal tilbage til Bangkok for at rejse hjem over Indien (ja det er desvaerre loesningen), har vi valgt at rejse op gennem Malysia fra sydspidsen. Som en lille ekstra bonus har vi valgt at starte i Singapore, hvor vi ankom i gaar aftes meget sent med fly. Ganske uvidende om landet og uden et sted at bo fik vi rigeligt af raad og vejledning af en venlig fyr fra Singapore, der dog var maegtig ked af han allerede skulle til Kina i dag saa han ikke kunne vise os rundt. Efter at have vuderet priser udfra en Whopper fra Burger King (et chok naesten at vaere tilbage til danske priser!) forsoegte vi at finde et hostel som fyren havde anbefalet. Det lykkedes dog ikke i stedet blev vi tilbudt et vaerelse paa et lidt snusket sted, hvor det i starten var lidt svaert at vurdere hvad det var vi havde rodet os ud i, da noget af det foerste manden der havde vist os derhen sagde var at vi bare kunne goere de drenge der var paa stedet til vores slaver.....en anelse skummelt, men det vidste sig at vaere et sted, hvor fattige studerende arbejder og derved kan faa et sted at bo taet paa deres uddannelse. Vores vaerelse, der mest af alt mindede om en celle, uden vindue, var noget af en kontrast til det ellers saa vestlige, stilistiske og kliniske land. Her er saa rent og paent at det naesten er for meget -aldrig har man set saa rene gader, ikke engang et lille cigaretskod er at finde!!!
Vi har nu fundet et backpacker hostel, her er vaesentlig renere, men vi havde dog lidt svaert ved at forlade det andet sted, de var ganske soede. Planen er at blive i Singapore 2 naetter til, her skulle ikke vaere saa meget at se (utroeligt at eet land kan klares paa 3 dage, men det er selvfoelige ogsaa kun paa stoerelse med Bornholm), og derefter drage op gennem Malaysia.
Nu vil vi smutte en tur i Little India (et indiske kvarter), som en smule erstatning for vores rejseaendring.....

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb