9.den - malapascua (tresher sharks)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Malapascua
February 19th 2019
Published: February 20th 2019
Edit Blog Post

Zobudenie sa tesne pred zazvonenim budika o 3.25.

Smer dive centrum.

Tu akurat nakladali na karu vybavu, tu potom tlacili az na plaz a vsetko dali na clnok a z clnka na lod.

Dnes ideme potapat traja plus guide.

Amik ma advance ale ma menej ponorov nez ja, vraj okolo 20. Zrejme si hned po owd spravil aj vyssi level. Inak to je potom dost klamlive, papir ma ale skusenosti nie.

Chalan co ide s nami bol aj vcera, francuz abo belgican. Prakticky celu dobu bol na mobile. Bud telefonoval abo vypisoval.

Z dive centra ideme na plaz, nalodenie na vcerajsi clnok, ten nas premiestnil na lodku.

Fasujeme banany, moje ranajky, a smer tresher zraloci.

Ostrov nam ostava za chrbtom, ideme na vychod.

Na zapade neskutocny spln mesiaca. Uplna nadhera.

Pred cielom vyrazne spomalujeme, kotvime sa o lano, ktore je ukotvene na dne a cakame.

Ide sa na to.

Briefing opat nic moc, najlepsie boli v indonezii, tam vsetko vysvetlili, nakreslili.

Skaceme do vody a zacina klesanie. Fra ma problem sa zanorit ale nakonec sa mu dari.

Pomalicky klesame, usadzame sa na sikme pieskove dno a cakame.

Po chvili to prichadza, prvy zralok, neskor dalsi a dalsi. Niektory daleko, niektory blizko. Uplna parada. Tento zralok ma obrovsku zadnu plutvu.

Mensi presun, zralokov uz pomenej, bo sme sli vyssie.

Fra ma problem, dochadza mu vzduch, tak si ho guide napaja na zlty octupus.

Neskor vysvitlo, ze chalan ma len 10ponorov a nevie pod vodou dychat. Strasne rychlo dychal, co sa mu aj guide snazil dohovorit nech dycha pomaly. Inak nam skratil pobyt zhruba asi o 15.min pod vodou. Boli sme 47min v hlbke 27m na mieste monad schoal.

Po vynoreni ostavame na mieste. Vacsina lodi zdvihla uz kotvy. Dole sme stretli len dvoch potapacov. Ostatne lode boli zgrupene inde.

Dostavame jedlo. Chleba, natierka, vajco a banany. Posadka si pochutnavala na ryze a mletom mase z konzervy.

Po dlhej pauze presun na mts point.

Pocasie sa dost zhorsilo, silny vietor a zatiahnute.

Skaceme do vody a ponor. Vlny velke, som sa nalogal vody ked som si umyval okuliare. Po metri som sa musel vynorit a odkaslat si.

Ponor dva, na zaciatku som dychal jak sialeny, to z toho lognutia, ale postupne som sa ukludnil.

Toto miesto nahovno, bo zla viditelnost (24m), videli sme len jedneho zraloka aj to nahovno. Fra to opat nezvladol s dychanim tak zas bol napojeny. Hlavne, ze si robil videa s gopro kamerou.

Ako sme sa vynarali tak aj par farebnych ryb, hore asi v 15m viditelnost ok.

Cesta nazad ubehla rychlo.

Zraloci super.

Amika guide navabil este na nocne potapanie, ja som odolal.

Spanie na plazi ako vcera a obed v hrncovni tiez ako vcera.

Dosol tam aj cech zo vcera. Opusta ostrov. Ked sem prisiel lodka nedorazila az k brehu ale nastupovali na maly clnok za 20p.

Bagaz ma rovnaku ako ja. Resp ma len batoh rovnaky, ja mam este jeden mini.

Na ubytku sprcha a relax v kresle pri bazene.

Stale opravuju vodu, bo raz ide raz nie, wifi je tragicke.

Ozvala sa mi cs z davao, vraj ma ineho surfera v mojom datume, tak ci mi nevadi ak budem spat na matraci. To inak nepochopim, vie , ze dojdem a hostuje v rovnaky datum i ineho. Byva 5km od letiska, vraj sa jej mam ozvat ked pristanem, udajne je free wifi na letisku. No mam jej adresu tak hadam nebude problem. Este ma vsak zarazila info, ze pracuje v noci a vstava teda akurat v case mojho priletu. Hlavne, ze pp prvom kontakte pisala, ze cez tyzden ma volno len vecer a cez den pracuje. No to som fakt zvedavy.

Ozvala sa aj cestovka cez ktoru mam ist na mt.apo. vraj sa ide. No ozvala sa, skor ja som sa spytal ci sa 23.2ide, odpoved bola, ano a to je vsetko.

Po relaxe vybehnutie do trasher cove dive rezortu na vychodnom pobrezi.

Cesta tam cca 20min cez ok okolie, sem tam domcek.

Rezort strazil sbs ale asi si myslel, ze som ubytovany, v pohode som sa dostal dnu.

Rezort pekny, fajn chatky, velky bazen a pekna biela plaz.

Na nej som pobudol az do vychodu mesiaca. Ten paradny, bo je spln.

Tento rezort by som si asi v buducnosti vybral, je tu naprosty klud, plaz sukromna.

Pred rezortom cakaju motorkari co vozia lenivych/ponahlajucich sa ludi nazad do dedinky.

Spat trasa nahovno, bo zadne osvetlenie a kazdu chvilu motorka.

Tentoraz nejdem na veceru do hrnciarne kam stale chodim ale na rovnakej ulici predavaju chalani vysmazane kusky kurata v mini obchodiku.

Sranda bo nevedeli ang. Chalani uplny soplaci do 18rokov.

Musel som dlhsie cakat na ryzu kym ju uvaria. Som ich ocuval ako si trenuju ako sa ma opytaju kolko chcem ryze.

Jedlo zjedene na logon beach ako vzdy, len cul rezort co tam je uz odpratal lehatka, tak som sedel na zemi. Kuracinu zanuchal pes a furt pri mne obsmrdal.

Na ubytku klasicky pri bazene v kresle s pivom.

Fra par mi udrbal omylom kluc od izby, resp baba, ta dosla rozhorcena z izby, ze jej kluc nepasuje 😊

Inak dnes je pri bazene rusno, enklava span hovoriacich ludi co sa hned pozgrupovali.

Najskor sa mi spanielcina lubila ale cul jak som ich tak ocuval uz sa mi nelubi.

Zajtra v plane severna plaz co mi odporucil cech, vraj super s minimom ludi.

Naklady :

4xpotapanie malapascua treshers diving : 5800p (2800 okolo ostrova + 3000 k zralokom )
Ryza, mlete maso, zelenina (hrncovna) : 45p
2xhambac s vajcom : 49p
4xvysmazane kridlo, ryza : 90p
San miguel 1l (ubytko) : 100p


Advertisement



Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb