Begnas


Advertisement
Nepal's flag
Asia » Nepal » Pokhara
December 12th 2007
Published: December 12th 2007
Edit Blog Post

Begnas TalBegnas TalBegnas Tal

Uitzicht vanuit het hotel.
Vorige week ben ik 3 dagen naar Begnas Tal geweest. Dit is een groot meer ongeveer 20 km. vanaf Pokhara. Had even behoefte om uit Pokhara weg te zijn en de rust op te zoeken. Ik zat daar in een hotel bovenop een berg met uitzicht over het meer en was de enige gast daar in het hotel samen met een duitser en tsjech die in India 2 fietsen hadden gekocht en een rondreis aan het maken zijn. Eigenlijk was ik van plan om rond te gaan reizen vanaf het afgelopen weekend, maar werd ziek. Een paar dagen ontzettende buikpijn en diaree. De tweede nacht was het ergste, maar elke keer als het lukte om een half uurtje te slapen had ik de mooiste dromen. Dat hielp me de nacht door. Vandaag alleen nog maar een onrustige maag en nogal moe, maar verder gaat alles prima. Deze week is sowiezo een beetje een aparte week. Al drie avonden in het donker omdat de electriciteit uit was gevallen. Heb erg veel plezier van mijn opwindbare zaklamp (1 minuut draaien, 4 uur licht, dankjewel Ilya voor de tip!). Drie dagen geleden was er een overlijden drie huizen verderop van een meisje dat zichzelf heeft vergiftigd. Het gebruik hier is dat de familie van degene die overleden is 13 dagen op de grond slaapt, witte kleding draagt en geen rijst eet, alleen wat fruit. Ook mogen familieleden elkaar niet aanraken tijdens deze periode. En de dag erna was er een vrachtwagenchauffeur die twee motorrijders had overreden. Hier betekend het dat je als schuldige de kosten moet betalen van de slachtoffers voor de rest van hun leven. Dit kan erg veel geld kosten. Het is daarom goedkoper om even je vrachtwagen in de achteruit te zetten en er nog een keertje overheen te rijden. Dat had hij dan ook gedaan. Als je iemand dood rijd kost het je maar eenmalig 15.000 roepies (130 euro), dat is goedkoper. Naar aanleiding hiervan werd een staking gehouden om de regelgeving te veranderen. Ik denk dat ik nu vanaf maandag ga rondreizen, maar niets staat vast, kan altijd nog weer iets anders voor in de plaats komen dat mijn plannen verandert. Jullie lezen het wel.

Advertisement



Tot: 0.099s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0619s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb