Trekking dag 2: op weg naar Gotlang

Nepal's flag
Asia » Nepal » Langtang
October 13th 2014
Published: October 28th 2014

Jaaa! Vandaag eindelijk begonnen met onze trekking! Eerst twee uur flink steil omhoog, dat ging natuurlijk nog niet helemaal soepel. Na de klim konden we even opkrachten komen met lekker bakje thee. Samen met ons klom ook een zwitsers echtpaar omhoog, echt super toffe mensen. (Die we in het vervolg van de trekking nog vaker zijn tegengekomen) Hopelijk kunnen wij op die leeftijd ook nog zo soepel omhoog wandelen. Na de thee volgende een lange en mooie wandeling door afwisselend landschap, vooral de gele korenbloem velden waren prachtig.

Vermoeid en voldaan kwamen we aan in Gotlang. Een klein Tamang dorpje met alleen huisjes van steen met houten daken. Om goed de cultuur te kunnen beleven had onze gids een Homestay geregeld, om zo echt deel uit te maken van het leven in Gotlang. Klinkt natuurlijk super fantastisch, maar toen we ons kamertje zagen schrokken we toch wel een beetje. (Ook Jorn! ;-)) Ons hokje had muren bedekt met riet, erg laag plafon van plastic en een dicht getimmert raampje. Oja, lakens wassen doen ze hier maar heel sporadisch. Maar goed, bedje opmaken en de rest zien we later wel. Gelukkig werden we erg vriendelijk ontvangen door de familie, wat ons de kamer-schok deed vergeten.

Onderweg waren we twee trucks vol met vrolijke en mooi geklede mensen tegen gekomen. Nu werd duidelijk waar ze naar toe gingen, er was net een bruiloft geweest! En dat moest natuurlijk gevierd worden. Samen met een frans meisje die ook te gast was bij de home stay namen we een kijkje. Ze had ons al gewaarschuwd dat de kinderen onwijs veel van de camera hielden. En dat hebben we geweten! Als je bukte om hun de foto's te laten zien, werd je bijna omver geduwd. Waren echt super lieve kindjes! Oja, vooral Jorns selfie functie was helemaal fantastisch. Zie hieronder het resultaat.

Ondertussen waren de mannen en vrouwen in een kring tegen elkaar aan het zingen. Daarbij voerden ze ook een onsamenhangend dansje uit. Jeanine werd de kring in gesleurd en moest er ook aan geloven. De mannen waren echter al zo dronken van de plaatselijke raksi, dat het zingen niet zo goed meer ging en het feestje vroegtijdig werd beeindigd.

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb