105.den - presun perhentian island


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia
May 13th 2018
Published: May 17th 2018
Edit Blog Post

Juj budicek o 6.00, dal som do seba len dve hrianky a aj caj som si spravil slabsi. Robil som si sypany, nie vreckovany.

Majitelova trtkacka ma rano ani nepozdravila, to mi je vychova.

Vonku zasadny problem. Branka zamknuta, nazad do ubytka sa uz dostat nedalo, bo dvere sa otvaraju kartou, tu som odovzdal resp nechal na stole.

Neostavalo mi nic ine len to cez murik preskocit, este, ze to bolo len asi 1.5m.

Prazdnimy ulicami sa dostavam na bus stanicu. Tu uz cakali dvaja biely, neskor dosli dalsi. Dokopy nas je sedem.

Bus c.639 prichadza 7.20. Dnu dobra zima, na hlavu natahujem tunel.

Vyrazame 7.35. Este pred odchodom sofer pobehal bus a vsetkych skasol.

Cesta trvala skutocne 90.min a to sme stali len na 4 zastavkach.

Nasierali debilne spomalovace.

Bus zastavuje na hlavnej bus stanici. Sofer sa pyta ci mame listky na lod. Vsetci okrem mna maju. Nevim ci sa nedali kupit aj na bus stanici v kota bharu, bo jeden par si z pokladne niesol neake listky.

Pokracujeme az k terminalu odkial odchadzaju lode.

Vsetci vyskakujeme, ideme dlhou chodbou. Som cakal, ze sa na nas budu vrhat predajcovia listkov ale nikde nic iba kopa kancelarii a posedavajucich ludi co cakali na svoju rychlo lod.

Pred vchodom do pristavu sa moja skupinka deli. Mali v rukach listky za 35 rm, ich naviguju dolava, kde si ich preberie ich spolocnost.

Ja vravim, ze nemam listok, zadny problem hned mam jeden v ruke za 70 rm (spiatocny).

Lod podla predajcu odchadza hned. Ide so mnou zaplatit koralovy poplatok 30rm, domaci platia 5rm. Toto zvysenie plati od januara, kurva mohli s tym vydrzat.

Dostavam listok, ten mi cvaka security, prebera si ma dalsi clovek a uz sedim v lodke a smer ostrov.

Fakt expresne vybavenie (vyrazili sme 9.10), prakticky bez cakacky hned z busu na lod.

Na lodi nas je vsak dako vela, povolene je 12 pasazierov, my sme 19. Z toho asi 6ks male deti.

Do registracnej listiny som sa nezapisoval, nebolo kam. Tak ak sa potopime nik nebude o mne vediet.

Zachrannu vestu nemam, skoro vsetci ostatny ano.

Jazda naparadu, furt sme nadskakovali. Super to bolo.

Na coral bay vystupujem iba ja.

Pekne sme dorazili k molu, bez poplatku.

Kroky smerujem do velkeho rezortu shari la.

Na recepcii maju fofr, je cas check outu.

Pytam sa na dorm, chalan nevie, baba vie. Dorm je uz 3 roky zruseny.

Nuz ide plan B, ubytka na vychodnej strane ale tam sa nedostavam bo ma oslovuje majitel ombak dive resort.

Vravim,ze najdem ubytko a potom sa vratim.

Dava mi ponuku (je to aj vypisane na tabuli len som mal klapky na ocach). 6 ponorov a gratis ubytko v dorme na 3 noci.

Jeden ponor stoji 75 rm, co robi 450 + neaka dan 30= 480 rm.

Berem to teda. 8 dorm v pohode, obsadeny dvoma ludmi.

Mensi prieskum zapadnej plaze.

Kopa restik, kopa ludi, kopa lodi, piesok, tien, more vyzera fajn.

Presun na vychodnu plaz.

Prechadzam celym mojim obrovskym rezortom, zacina mensie stupanie po uzkom chodniku zo zamkovej dlazby.

Chodnik vedie cez dzunglu ale vobec to neni poznat bo vsade reklamne tabule na ubytka, restiky.

Mensie klesanie a uz som na sirokej vychodnej plazi.

Tu omnoho viac restik, ubytiek a ludi. Vacsina vsak isla na lodky, bo je koniec vikendu.

More ciste, uplne super.

Nevyhoda, dost plytke, ziadny tien (ak neratam dazniky co su pred ubytkami), kazdych asi 30m odpadky. Normalne kopy igelitovych vriec. Zrejme to cakalo na zber ale fakt neprijemny zapach.

Hadzem sa do vody, zaplavanie si a nazad na zapad.

Ha len som nemohol najst cesticku medzi tym kvantom ubytiek.

Gps pomohlo nakonec.

Na zapade nabieham do obrovskeho komplexu shari la.

Tu su 4 plazicky. Po skalach sa dostavam na uplne poslednu, no tam neni tien, tak nazad na prvu hned pri komplexe.

Su tu aj lehatka tak neno ocom.

Hned zaberam dve (jedno polorozbite).

Plavanie, spanie, plavanie, spanie.

More je tu ohradene bojkami, chodia sem cvicit potapaci co si tu robia kurzy. Bud dojdu pesi alebo ich privezie lodka.

Volnym okom pozorovanie farebnych ryb.

Jeden chalan vo vode ukazoval, ze tu videl asi 0.5 zraloka.

Fakt tato plaz resp tie dalsie dalej su top.

Minimum ludi, chladok, lezadla, klidecek.

Na ubytku vyplacam moj balicek. No a cul zacinaju doplatky. Dva ponory su dost daleko tak doplatok 15 rm za jeden. Da sa platit aj kartou, poplatok 3 percenta. To vyuzivam, sice mam hotovost ale i tak budem muset robit vyber a moj kurz je horsi o 2 percenta, tak to jedno percento ma nezabije co stratim (1.1€)

V traveles inn sa daju vybrat prachy ale uctuju si poplatok 10 percent, blazni.

Mini pokec s majitelom (?) a jednyn divemastrom a dvoma navstevnikmi.

Majitel taky mam v picista, divemaster uplny pako, dufam, ze ho zajtra nevyfasujem.

Dal som si 3 ponory na zajtra, mozno si tu predlzim pobyt o jednu noc, bo pozajtra tez 3 ponory by ma asi zdemolovali. Ono sa to nezda ale je to dost fyzicky narocne, hlavne po ponore.

Dalsia noc za 30 rm, co som zhruba kukal tak rovnaku cenu maju aj ine dve ubytka.

Jeden chalan co tu je mi odporuca taman negara.

Ono som nad tym aj rozmyslal, uvidime, musim to preverit.

On sem isol odtial privat busom (70 resp 17, nerozumel som dobre) a tam mal najateho sprievodcu. Ubytka od 50rm (singel)

Neskor opat na plaz do komplexu shari la.

Po dlhom case odlovena keska. Skoda, ze sa nezadarilo na filipinach, indonezii a vychodnom timore. Mohla sa mi vyfarbit viacej mapka.

Cakanie na zapad slnka sprijemnili delfiny ale boli dost daleko.

Na hviezdy som necakal, vyhnali ma komari.

Par ludi tu aj stanuje, klasicky dredaci a nezavislaci.

Jeden je tu vraj uz skoro mesiac. To by ma tu asi rozlozilo.

Na veceru zbehnute do ewans cafe. Jedli tu aj traja divemastery od nas. Tak to bude asi najlepsia alternativa. Inak jedlo s ostrovnou prirazkou, prakticky 2x viac ako na pevnine.

Dal som si aj mango dzus, uplny humus, mango nebolo asi zrele. Ryba inak fajn.

Po prichode som si tu dal aj salat s tuniakom. Nic moc to nebolo. Tuniak z konzervy, taktiez hriby a omacka. No zatal som sa neposral 😊

Obed som mal na zapade v amelia cafe. Nudle s morskymi priserami, tych tam moc nebolo veru. Ale chutovo fajn.

Po exoduse domacich tu ostali zvacsa len belosi (fra,spa a ang jazyk) a par cinanov a minimum malajzijcanov. Teda aspon zapadna cast, vychod nevim a tam uz ani neplanujem ist.

Po prichode som bol zhrozeny ale uz je to tu normalnejsie.

V nasej restike (dost draha) bola ohniva sou, ktora pomohla zaplnit restiku do posledneho miesta. Vsetko dovolenkari tipujem.

Wifi tu neni, je v ewans cafe ale strasne pomala a furt pada.

Naklady :

Mhd c.639 kota bharu - kuala besut (7.30hod) : 6 rm
Fee koralovy poplatok : 30 rm
Spiatocny listok kota besut - perhentian : 70 rm
Ombak dive rezort, Balicek 3noci, 6ponorov, free voda : 112.39€ (karta, vratane priplatkov a poplatku za kartu 525.3 rm)
Salat s tuniakom : 8 rm
Fried kue tiaw seefood : 13 rm
King fish sambal, mango dzus : 22 rm


Advertisement



Tot: 0.24s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0553s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb