Weg van hier.


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Terengganu » Perhentian Kecil
April 19th 2010
Published: April 19th 2010
Edit Blog Post

Hallo!

De tijd is aangebroken om de Perhentian eilanden te verlaten, het is een heerlijk gevoel om te vertrekken wanneer we zelf willen of juist te blijven. Voor ons is dit het juiste moment om te vertrekken, de Koreaanse toerist is erg in opkomst en nu de westerse toerist het eiland heeft verlaten is het strand in eens niet meer zo wit. Het lijkt alsof de Koreaan pas sinds kort blootgesteld wordt aan vakantie vieren, zo wordt het cliché beeld van een gemiddelde toerist (die met een camera op zijn buik) erg overtrokken.

Vanmorgen toen ik mijn camera op ging halen aan het vaste land stond er een gezin waarvan vermoedelijk de vader een hawaïhemd droeg en een passende broek met bloemenprint, zijn vrouw idem, maar droeg een hoed met muggennet voor haar gezicht.
Ik wil hiermee niet suggereren dat elke Koreaan zich zo kleed, of mensen op wat voor wijze dan ook in een negatief daglicht plaatsen, maar wanneer je zeeën van tijd hebt, zijn dit de dingen waar je om kunt lachen, daarbij weten wij niet of iedereen het plezierig vind om te weten wat onze routine is geweest hier op dit eiland, dat zou te saai worden om te lezen.

Anka heeft zich voornamelijk een doel voorgesteld, dat ze dit eiland bruin zou verlaten, ik had ook deze doelstelling maar ben vooral veel vocht verloren aan overmatig zweten, Anka houd haar hoofd liever koel en bracht veel tijd zonnend door met haar gezicht in de schaduw,want vooral haar wangen verbranden snel. Ik daarintegen heb deze rust niet en kan niet veel langer dan hooguit 15 minuten stil zitten aan het strand en houd mezelf daarom bezig met overmatig emails controleren en vooral veel en vet eten.

Elke avond kijken we voor de spiegel of we bruiner zijn geworden, waarbij ik toe moet geven dat Anka voorop loopt wat betreft bruin zijn, dit bracht, vooral in het begin van ons verblijf de nodige strijd met zich mee.
Dan iets over onze chalet aan zee, sommige mensen zullen er van houden terwijl andere gillend gek worden. Het is geen chalet om uren in door te brengen want het is er vooral donker met slechts 1 lampje aan de wand. De muren, of wanden kan ik beter zeggen staan hier en daar bol van het vocht, tijdens de bouw kan er haast geen meetlint aan te pas zijn gekomen wat elk latje is wel ergens te kort. De douche is tevens een toilet, de kraan open draaien kan nare gevolgen met zich mee brengen wanneer het water met een harde staal uit de muur spuit. Anka had de kraan iets te wijd opengedraaid en ik hoor ze nog roepen (van zacht naar hard) help Roel.. HELP! We hebben er erg hard om kunnen lachen vooral omdat ook de douchekop in de wasbak lag, deze was al afgebroken eerder op een dag.

Een dag later flikkerde de gordijnen naar beneden toen Anka naar buiten wilde stappen.
Wat betreft locatie kunnen we niets anders zeggen dan dat dit een schilderachtige plek betreft die slechts seconden van het strand verwijderd ligt.

O ja, wanneer we de airco aan laten staan ‘ s nachts worden we geregeld wakker met ijskristallen op de ramen, als we deze uitzetten stijgt de temperatuur met de minuut tot zo’s 30 graden. De airco is niet voorzien van een thermostaat en gaat daarom voor maximale temperaturen, de afstandsbediening deed het niet, maar met verse batterijen kunnen we de airco in elk geval uitzetten wanneer het te koud word, of andersom natuurlijk.

Morgen vroeg vertrekken we naar Taman Negarra, dit is een natuur reservaat met een junle van 130
miljoen jaar oud. We verwachten daar om 19u aan te komen.


Tot slot wil Anka perse dat ik dit vermeld bij onze blog; namens Anka; “ik wil mijn lieve vrienden en vriendinnen en iedereen die berichten achterlaat heel erg bedanken en bij deze vermelden dat ik niet altijd antwoord of van me laat horen, ik ben heel erg bezig met mijn omgeving en minder met contacten. Hoewel ik het bijzonder prettig vind als mensen berichten voor mij achterlaten, doe ik stiekem een verzoek aan jullie om dit vol te blijven houden”




Advertisement



19th April 2010

Zeekoe
Heeeey, Wat zie ik daar op de foto genaamd 'goedendag vrind'?! Ik wist niet dat daar ook zeekoeien rond zwemmen (-: Echt geweldig om de verhalen te lezen daar kan ik echt van genieten. Kus jezus!
19th April 2010

nr. 1 toerist
die toerist doet me denken aan onze 1e vakantie 11 jaar geleden in lloret, toen liepen we er zelf zo bij!
19th April 2010

geweldig
Wat een mooi commentaar, ik zal mijn hawaiibloesje maar verstoppen, dat had ik toch echt aan willen trekken als ik jullie op zoek. En dat bloemenslingertje mag zeker ook niet. Fijn dat je al zo bruin bent geworden. Gisteren scheen hier de zon zo flink dat ik zelfs verbrand ben. De rosé smaakte er niet minder om. Goede reis naar Taman Negarra met zijn visrijke riviertjes en de vele dieren die je er tegen zult komen. Wordt vervolgd. x
19th April 2010

haaai
ha samen, ff snel een reactie met een kriebelende sander op mijn arm en een ik-wil-ook-op-de-computer julian naast me (ja, onze tweejarige peuter is al volledig op de hoogte hoe youtube werkt!! dus mama ga jij maar ff op zij en dan ga ik wel mijn gang!!) onze skype naam is: otters. goede reis jullie en passen jullie daar op voor kriebelende beestjes in dat oeroude jungle??!! xxx rene en jo
19th April 2010

zomaar
Ha samen. Fijn dat je weer n nieuwe camara hebt hopelijk gaat deze langer mee. n heel fijne tijd in t natuurreservaat en we zien t wel weer hoe t daar gaat. groetjes ons xx
19th April 2010

HEYYYY!
Echt super vet wat jullie allemaal doen.. heb tot nu toe elke blog bij gehouden en lees graag naar jullie reisverhalen. Jullie schrijven jullie verhalen zo mooi, dat het net lijkt of ik een beetje deelneem aan jullie reis. Jammer van die onderwater camera trouwens! echt balen zeg! vooral omdat er geen moment te missen is voor een foto.. zeker als ik kijk naar de strand en onderwater foto's echt helemaal geweldig.. Nou, kort maar krachtig.. maar ik wens jullie nog een hele fijne tijd, en ik laat zo nu en dan weer een berichje achter.. Gr. De heks/Billybob/ of gewoon Esther
19th April 2010

hawai'i blouse
hallo hallo, ik heb op zolder nog ergens een echte hawai'i blouse liggen, als je wil stuur ik 'm op, dan val je niet zo op met je gestreepte blauwe shirt!
20th April 2010

joehoe....
Hey Roel en Anka, Ik volg het op de voet, tussen het separeren door natuurlijk... Zo te lezen vermaken jullie je prima, in ieder geval super veel plezier!! En de groetjes van de afdeling spoedeisende!! Groetjes Hanneke (collega roel)
20th April 2010

Zeg reizigers het is alweer een dikke week geleden dat ik tijd heb gehad om jullie blogske te checken. Maar zie wel dat ik weer erg veel gemist heb!!! Zal het eens wat meer in de gaten houden. Heb in middels ook een bedrijfje genaamd Airconstructions en zal het rond 1juni ook echt zelf moeten gaan doen. Groeten Twan. p.s. het bier is precies op temperatuur!!!!
20th April 2010

Tourist?
Is dat op die foto nou echt een tourist of is dat een trendsetter, ontspannen poserend, stoer en nonchalant?
22nd April 2010

ZEEHUT
Dag vakantiegangers, Groeten hier vanuit Vwaard, wij lezen de verhaaltjes met veul plezier. Hier gaat ook alles goed, tis alleen wennen dat jullie er niet meer zijn, maargoed zoals de wijze geleerden uit het oosten zeggen; elk nadeel heeft z'n voordeel. Dan denk ik dat we tijdens feestjes minder halfvolle bierflesjes weg moeten gooien.... Maar voor de rest missen we jullie vooral. DUSSS blijf vooral shrijven!!! OJA ROEL zit je neus er nog aan of heeft de zon deze weggeschroeid??

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 30; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb