Se os i avisen i morgen...

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sarawak » Kuching
October 2nd 2008
Published: October 2nd 2008

Indgangen ved PaladsetIndgangen ved PaladsetIndgangen ved Paladset

Vi var for forfjamskede til at tage billeder indenfor, saa det blev foerst da vi kom ud.
Saa sagde vi at vi var i Kuching i staten Sarawak. Her i landet er der public holiday lige nu i 2 dage. Muslimerne har lige overstaaet Ramadan, saa der er Hari Raya. Hvert aar betyder dette at guvernoeren, sultanen, presidenten og alle de andre store byder indenfor til aabent hus. Man ser deres palads og spiser en masse mad.

Kuching er hovestad i Sarawak, saa her bor guvernoeren i sit store palads paa den anden side af floden. Vores husmor anbefalede at vi tog derover. Det gjorde vi. Havde ikke regnet med det store, men blev hevet ud af den store menneskemaengde, og inviteret ind i VIP omraadet. Meget malplacerede foelte vi os, som de eneste hvide og de eneste i shorts og korte aermer, da vi kom ind i den store balsal, med kaempe krystal lysekrone og marmorloft. Der var disket med alverdens retter, og promenente gaester sad spredt rundt ved de veldaekkede borde.
Vi slugte maden og paa vej ud, loeb vi ind i guvernoeren der glad hilste paa os special guest from Denmark, alt imens der stod fotografer og skoed loes.
Meget maerkelig oplevelse!

Tot: 0.123s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0916s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb