Singapore med mere

Asia » Malaysia » Pahang » Pulau Tioman
October 9th 2008
Published: October 9th 2008

Kaere alle

Det er vist ved at vaere en hel uge siden vi skrev sidst, saa nu faar i lige en opadatering. I sidste uge var vi som foer skrevet i Kuching. Loerdag tog vi til Kubah nationalpark for at vandre en tur i regnskoven og bade i vandfald. Det var en spaendende oplevelse at gaa rundt i den meget snoerklede, varme og regnfulde skov. Dorte var gennembloedt af sved da vi var naet halvvejs. Efter to timer naaede vi vandfaldet og selvom det stod ned i staenger skulle der selvfoelgelig bades.

Soendag var vi paa marked hvor man kunne faa alt fra hammerhajer over plukkede kyllinger med hoved til den saedvanlige souvenir. Om aftenen var i en Anglikansk kirke. Gudstjenesten mindede meget om vores hoejmesse i DK, men praedikenen var paa malay-engelsk saa Dorte fattede bjaelde. Vi blev i oevrigt budt varmt velkommen med klapsalver midt i det hele, og skulle rejse os foran hele menigheden.

Mandag tog vi til Singapore. Det er noget af en forskel at komme fra det beskidte Malaysia til rige Singapore, hvor der er skyskrabere saa langt oejet raekker, business folk, dyre biler, kaempe hoteller og shopping centre ang mads. Det var sjovt at opleve denne rigdom og overflod, men som de backpackere vi nu er, stod den paa sovesal i bydelen Little india, mac dizzle og billig indisk mad. Men der blev oset! Vi var dog ude at se lidt, blandt andet Zoologisk have og et Science center med mange sjove aktiviteter.

De penge vi ikke brugte i Singapore gemte vi til solskinsoen Tioman, hvor vi er ankommet i dag og skal vaere i 4 dage. Vi tillader os lidt luksus og er checket ind paa et stort resort med laekker pool, spa-treatments, golfbane, tennis, gameroom og selvfoelgelig en fed strand.

Vi har det alt for godt.

Vi var igle stedtVi var igle stedt
Vi var igle stedt

Ps. Gaet en kropsdel
Det ene skal passe til det andetDet ene skal passe til det andet
Det ene skal passe til det andet

Folk syns virkelig Ralle er hoej hernede

Tot: 0.111s; Tpl: 0.025s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb