Vi har det godt

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Semporna
September 29th 2008
Published: September 30th 2008

Saa er det vist paa tide I hoerer lidt mere fra os i varmen. Siden sidst har vi leget Tarzan og Jane i junglen, og vaeret ude at svoemme med Nemo og alle havskildpadderne.

Junglen var for fed! Vi tog bussen fra Kota Kinabalu til Sukau, og efter de havde vist Rambo 1 og 2 glaedede vi os til at se 3'ern, men det blev der ikke noget af, for bussens motor satte af, og vi blev noedt til at vente paa den naeste bus. Da vi naaede frem til Sukau, blev vi koert et godt stykke ud in the wild, og da vi ikke kunne komme laengere blev vi fragtet det sidste stykke ud med baad ned af floden. Vi saa mange dyr paa diverse river cruises og jungle gaature: Krokodiller, varaner, korthalet marekat, langhalet marekat, naeseaber, orangutanger, vildsvin, masser af fugle, en slange, og elefantspor...

Vi havde vores egen knaldhytte at sove i, hvor der i oevrigt ogsaa boede en mus. Rasser havde lange snakke med den om natten, naar den larmede for meget. Hyggeligt!

Ydermere blev vi ret gode venner med Danilo og Rosella fra Sicilien. De var paa honningmaane, og var virkelig flinke (og italienske - paa den fede maade) at snakke med. Danilo var stor Catania fan og det var skoent at have en man kunne snakke lidt fornuft (fodbold) med! Disse dejlige mennesker tog vi med en tur til nogle store grotter, hvor Sejlere (fugle) havde reder. Disse reder skulle aabenbart vaere en delikatesse i Kina, saa der kravlede glad maend rundt i 80 meters hoejde og samlede ind. De fik REDET sig en del... Denne grotte vi var i, husede ogsaa ca 2 millioner flagermus, saa der var guano (bedre kendt som lort) over alt. Dette synes isaer at komme de 5 milliader kakelakker til gode. Foej!
Men spanendende, det var det!

Derefter gik turen videre til skoenne Mabul. Paa denne oe skulle vi tage vores dykkercertifikat, moede en masse dejlige folk, chille, bade, bli solbraendt og spise klam morgenmad. Flittige, som vi jo er, laeste vi hurtigt det vi skulle, og tog det certifikat lige saa hurtigt som i kan sige superkalifragilistikekspialidocious.

Seaturtles rock! Sharks wock! En millard forskellige fisk rock! Det var saa fedt at ta turen ud til oeen Sipadan, der er et af de bedste dykkersites i verden. Spoerg bare Hr. Cousteau. Det vrimlede med fisk, og havskildpadder. Vi er in loss of words. Det spillede max!

Nu gaar turen videre til den anden side af Borneo, hvor vi vil spendere 6 dage og derefter til "Syng en groentsag" (Singapore)

Foej, hvor har vi det godt! Haaber ogsaa det er tilfaeldet hos jer.

Dudmamut og Rasmus.

1st October 2008

Fortsat god ferie.
-Tak for de fede billeder. Specielt "Storkbilled Kingfisher" er et kongebillede. -Her på Nordsvinet går det som bred ymer. De bedste hilsner fra Martin

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb