118.den - presun do kota kinabalu


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
May 26th 2018
Published: May 28th 2018
Edit Blog Post

Z izby vypadavam 6.05 s tym, ze si dam ranajky a kuknem net.

Ani jedno sa nekonalo, lobby zamknuta (ma byt otvorene od 6.00) a net nefungoval.

No nist, na bus stanici cakanie na bus c.37, 38 alebo 39.

Na lavicke volaky zanieteny islamista co kazal vedla sediacim ludom.

Mini pokec s domacim.

Pracuje pre nemocnice, vsetky ich obieha. Vravi, ze su tu velke problemy ale nespecifikoval.

Prichadza c.38 (6.35).

Sadam dnu, nastupuju dalsi ludia. Bol som v tom, ze hned vyrazime ale nie. Bus odisiel o 7.00 ale bezomna.

Bo medzi tym dosla 39 a ta mala ist priamo az do pristavu, neisla, i ked som sa pytal vodica.

Stanicu opustame 7.10

Dnu asi 5 ludi, ti postupne vystupuju a do mestecka muara dorazam len ja.

Cestou videnych par rezidencii inych krajin.

Velvyslanectvo nemecka sidli v obchodnom dome 😊

Cesta najskor v pohode, neskor mensie kolony.

Povrch vozovky dost stary, cakal som fungel novy. Nuz prachy idu asi inde.

Na moje prekvapenie tato linka nejde az do pristavu, pritom mala ist.

Na zastavke je 38 z ktorej som na bus stanici vystupil, keby vim ostanem v nej a bol by som tu skor a zrejme by som stihol aj prestup na linku 33 co ide do pristavu.

Po hodine cesty vystupujem z busu, sofer hovori nech cakam na 33, mozno dojde za 15.min.

Realne ale moze cesta trvat z bus stanice asi 50min, bo sme mali este zastavku na pumpe, kopa ludi tak to sofer vzdal.

Jeden zo zamestnancov mi razitkuje listok, tak nemusim kupovat dalsi.

Kukam do mapy, pristav je vzdialeny cca 15.min pesi.

Serem na bus, ktory mozno pride a idem pesi.

Samozrejme, ze ma neskor 33 obehne ale len par metrov pred cielom.

Cestou sa pri mne zastavuje podnikavy domaci, za 2bd ma hodi do pristavu. Ti sibe.

Dorazam 8.20.

Lod nestiham. Nastasti ide este dalsia o 9.30.

Kupujem listok, pri stoliku platim pristavny poplatok a zamienam prachy co mi ostali.

Do brunea neplanujem uz ist, i ked este jednu noc by som si v hlavnom meste vedel predstavit.

O 9.00 zacina boarding.

Vystupna peciatka bez problemov, tak isto odovzdana druha cast uplne zbytocneho vystupneho tlaciva a security kontrola.

Ziadny rontgen ale pekne otvorit batoh.

Sledujem jedneho kokota,ne kokot som ja, bo som ho sledoval.

Tak on ide tez na lod, znacka k lodi je vlavo ale on obchadza natiahnutu snuru a ide v pravo, sledujem ho. Jasne, ze sa ide zle.

Tak nazad a normalne po znacenej ceste k trajektu.

Na trajekte len 3 auta a par ludi.

Dnu mega zima, tak ostavam na palube.

Pekny chladecek a morsky vzduch.

Postupne sa zacinaju objavovat v mori ropne plosiny, som si myslel,ze su vacsie.

Obcas aj pojazdne lodne plosiny.

Skoro po 2 hodinach prirazame k malajzijskemu ostrovu labuan.

Nasleduje imigracka.

Sikmaci maju v rukach rozne pasy, uk, korea, nepal, india.

Su tu len dve okienka (cudzinci, domaci) a fakt maly priestor.

Nakonec aj domace okienko bere cudzincov, bo moc malajzijcanov nedoslo.

Tentoraz mi beru otlacky oboch ukazovakov.

Pri prvom vstupe v kl mi ich nebrali. Cech na ubytku bol z toho vsoku, bo kazdemu beru a este ho aj fotia a nakoniec mu nalepia na zadnu stranu ciarovy kod. Vravel, ze mozem mat problem ked nemam ten ciarovy kod. No zadny problem v kl nebol.

Po obdrzany razitka odbocujem vpravo. Su tam kasy na lode do menumbok.

4 kasy s roznymi oznammi v malajzijstine.

Nakonec na to serem, bo fakt chaos pri okienkach a idem k hlavnemu terminalu (po opusteny imigracky treba ist vlavo az na hlavnu cestu, tam velka budova)

Keby som nebol dohodnuty s cs, tak by som tomu venoval viac casu a siel lacnejsou alternativou ale srat na to.

Tu na mna krici rozpravkar co sa s nim bavil nemec. Ind ide nazad do brunea, tu si bol vyzdvihnut dalsi pas.

Kupujem listok a cakam na boarding.

Lod odchadza za 40.min, tak v pohode staci ist z brunea az na 9.30 lod a netreba sa nahlit na skorsiu, stiha sa to s prehladom.

Opat security a uz som na mole smer rychlo lod do kk.

Dnu klima ako inac na plno.

I ked mam pridelene cislo sedacky, obsluha vravi free sedenie.

Pustaju nam najskor jursky park a potom jeden fantazy film (batman, amazonka, atlatidan a este dvaja vs prisera z druheho sveta).

Cestou tlacim do seba rozne sladkosti.

Po 3.5 hod dorazame do kk.

Vita ma uprsane mesto.

Pri opustany mola sa treba este preukazat pasom.

Mam stastie, zhavim free wifi.

Objednavam grab a smer cs domov.

Prvy krat ma veze zena.

Ked zbadala policajtov tak zacala rozpravat, ze nema v poriadku auto.

Potom mi vravela o ramadane (ona cinanka).

Prichadzam na ulicu jalan maktab gaya.

Brana k domu cs zavreta. Chvilu postavam a uz mi ide naproti 35rocna mala cinanka.

Prenajala si velky dom (na malajzijske pomery) este s dvoma parterkami. Budu tu prevadzkovat jogu. Zajtra jej pomozem so stahovanim.

Vsetko je tu este zanedbane, bo to prenajali dva tyzdne do zadu.

Plany ma velkolepe ale este neaky mesiac to potrva kym sa to zrealizuje.

Po svete cestovala 3roky.

Dnes tu budem v celom dome sam, ona ide spat domov ale zajtra tu uz bude spat, pride aj friend (on,ona nemam sajnu, fakt toto v ang neznazam).

Vraj kazdeho co ubytovavala resp bol u nej na kurze jogy si vzdy po skonceni kupil letenku domov. U mna to nehrozi ani nahodou.

Po chvili prichadzaju jej kamosi na aute.

Dost objemna cinanka s chudim cinskym manzelom.

Smerujeme na festival oberania.

Parkujeme pri dome jej rodicov, tak zoznamenie sa s mamou.

Na festivale sa pije pivo (vacsina ludi su cinania).

Su tu vystavene rozne tradicne jedla, par ludi v slavnostnom kroji (nic speci, len cierne saty so zlatym lemovanim).

Na podiu su dake prednesy, islamska modlitba, potom hudba a spev.

Neskor sa ludia pustaju do free jedla. Pridavame sa i my.

Moc toho uz neostalo ale staci aj malo.

Neskor idem este na druhe kolo, tu si uz davam miestne speciality. Nic moc teda.

Male deti tu zbieraju plechovky, za kazdu dostanu v zbere 0.05rm.

Podla cecha z kl tu ludia netrieda odpad, i ked su tu zberne dvory. No na ten dvor to treba osobne odniest, tak ludia nato prdia.

Cs a ani jej kamosi nemaju moc v laske indov a su dost radi, ze sa ich tu vela nevyskytuje, vraj aj indicke restiky je na borneu tazke najst.

Som rad, ze konecne aj niekto iny spochybnil tuto zvieraciu rasu.

Po jedle este zastavka nakrmit 8 maciek dalsej kamosky co je na dovolenke. Fakt 8 maciek v mini dome, uplne hruza.

Cs vysadzame doma, kamosi ma odvazaju ku mne.

Tu este krmia psov a kazu mi vsetko pozamykat.

Zajtra ma vyzdvihnu o 9.00 a ide sa stahovat, vraj toho neni vela a budu tu este dvaja chalani.

Caka ma aj stretko s tretou babou z partie. Vraj ma iq ako u nas vtipy o blondinach.

Normalne sa tu sam bojim, hlavne ked robia bordel vonku psi.

Naklady :

Vymena 17bd = 49rm
Bus 39 (7.10hod) : 1bd
Lod muara - labuan (9.30hod) : 15bd
Pristavny poplatok : 2bd
Lod labuan - kk (13.00hod) : 36rm
Pristavny poplatok : 3rm
Grab : 8rm
3xmaly plechovkovy heineken : 15rm


Advertisement



Tot: 0.057s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb