110.den - kuala tahan


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Pahang » Kuala Tahan
May 18th 2018
Published: May 18th 2018
Edit Blog Post

V noci ma furt volaco stipalo. Ale tentoraz to boli fakt riadne bodnutia, uplne ma to palilo.

Reku asi je volaka kurva v deke, tak som ju odhodil na zem, v tom to ale nebolo.

Potom mi neskor bola zima.

Amik spal nadomnou. Som myslel, ze spi dole na druhej poschodovej posteli, bo ta bola rozhadzana.

Po hygiene a rozlucke s amikom smer mini hlavna ulicka.

Otvorene len jedno jedlo. Nasi lemak nemali, tak davam predrazenu bananovu palacinku. Bananu minimum.

Vidim tu stat bus. Tak tetula vravi, ze do jerantut chodi o 10.00 a 17.00. Na cenu som sa zabudol spytat ale podla netu 7rm + bus z jerantut do kl za cca 19rm = 26rm vs minibus za 75rm z kt.

Takze uz viem ako idem do kl, to este ale asi skusim dostopovat do jerantut. Bo do 10.00 sa mi tu cakat nechce.

Po jedle naskakujem na mini clnok a ani nie za minutu som na druhej strane rieky.

Zacina prve stupanie po betonovych schodoch.

Staff z resortu, ktory tu je, nas naviguje do pokladne.

Kupujem listok. Plati neobmedzene a nikto to nekontroluje, takze sa da ist do parku gratis ale pri sume 1rm a 5rm za fotak to nema zmysel riesit.

Este som chcel listok na lanovy chodnik v korunach stromoch ale chlapik vravi, ze 11. Som myslel, ze vravi o case tak som to nekupil, potom ma trklo, ze hovoril vyslednu sumu ale nevadi, da sa zaplatit i pri vstupe na chodnik. Aj ked je pisane pri hlavnej pokladni, ze iba tam sa da kupit listok.

Z wikiloc som si stiahol par tras ale vsetky rovnake a prakticky som ich ani nepotreboval. Je tu vybudovany drevennozelezny chodnik cca pol metra na zemou. Neda sa zabludit, este su tu obcas aj smerove tabule.

Aj som sa cudoval, ze ludia idu do dzungle len v kratasoch, tielkovych trickach. No ked som zbadal tuto chodnikovu magistralu hned mi svitlo.

V pohode sa to da prejst aj v slapkach (hlavna trasa).

Tak idem teda smer titian kanopy.

Z hlavneho tahu odbacam dolava (prva odbocka) mensia nadchadzka ale casu mam dost. Opat sa napajam na hlavny tah.

Zatial sklamanie, ako keby som sa prechadzal v dakom obrovskom arboretu.

Na zaciatku boli v korunach stromoch opice, neskor nic. Len spev vtakov, mravce, komari, motyli a turisti.

Dalsia odbocka, na tabuli 50m, dostavam sa k velkemu polovnickemu posedu (dvojpodlazna chatka). Vyhlad mam na luku, kde asi v noci chodi zverina.

Po hlavnej obieham par turistov. Zatial vsetko mlade baby, fra, nem a hol.

Odbocku ku kanopi ignorujem a klesam ku rieke.

Ta fakt uplne hneda.

Prave prirazil clnok s par turistami. Neaka tour, vsetci v plnej polnej, zrejme spali v dzungli proti prudu rieky.

Co sa tyka dzungle, kopa stromov a neskutocne vlhko. Tricko mam komplet mokre.

Zacina schodove stupanie ku chodniku v korunach stromov.

Stretavam spolucestovatelov zo vcera z minibusu. Dnes ich stretnem este 4x.

Pri kanopy kontrola listkov, nemam. No problem, davam 5 rm (zrejme pojdu do vacku kontrolorovy) a uz idem hore do korun stromov.

Hore dalsi hlidac.

Mam stastie predomnou ani zamnou nik, cele je to len pre mna.

Ludia by mali medzi sebou dodrziavat odstup 10m.

Prechadzka v korunach stromoch ( no skor v polke kmenov) fajn ale ziadne zvierata.

Vyska mohla byt v rozmedzi asi 5 - 15m, tazko povedat.

Fajn skusenost. Odporucam.

Nazad opat rovnakou cestou po schodoch.

Pri vstupe na kanopy uz cakala skupinka 10 ludi s guidom.

Fakt guide neni na tento easy usek potrebny.

Ja by som bral guida len na neake viacdnove putovanie po dzungli.

Schodove stupanie pokracuje az k prvej vyhliadke pod vrcholom teresek.

Vyhlad kazia dotieravy komari.

Vsade kam oko dohliadlo bola dzungla.

Za touto vyhliadkou uz konecne ide normalny prirodny chodnik a zacina prava dzungla.

Vrchol som presiel bez povsimnutia, ziadny vyhlad ani oznacenie.

Pod vrcholom dalsia vyhliadka na dzunglu.parada.

Stretavam tu aj fra par, chystaju sa prespat v dzungli. Baba sa boji aby ich nenavstivil tiger.

Po zemi behaju fakt dost velky mravci, cca 5cm.

Zacina dost prudke klesanie, uz ziadnu chodnik ale divocina.

Na niektorych usekoch su aj pomocne lana. Pri zostupe k nicomu ale pri vystupe sa mozu hodit.

Z dzungle rozne zvuku vtakov, opic.

Vcera riadne prsalo, tak dost blatistvo a obcas smyklavo.

Sem tam sa objavia schody ale tuto cast moc spravcovia neudrzuju, preto ich je dost znicenych.

Predbieham fra par, hned sa mi kraca lepsie ked mam za sebou istenie.

Konecne rovina, smer vlavo do dediny.

Rieka je dost blizko, iba ju pocujem ale nevidim.

Ha, oproti mne sa vali amik. A to chcel vyrazat skoro, cul je nieco po 12.hod.

Cesticka v pohode, rovinka, vyslapana, obcas blato, mini potocik.

Predbieham dve nemky.

Neskor klesanie, stupanie a nakoniec sa uz napajam na hlavny chodnik.

Odbocka k plazi lubuk simpon.

Pobavila silueta plavca, do takejto brecky by som veru nesiel.

V okoli kopa varovani, kupanie na vlastne riziko, v rieke je kopa bakteriiā€¦.

Trochu som tu vysusil oblecenie a pokracujem uz dost unaveny az k rezortu.

Skoda, ze som endomondo nezapol hned na zaciatku ale asi az po 15.min chodze. Suma sumarum nachodil som 10km za 3.5hod aj s pauzami.

Opat sklamanie tak ako z domacich tak aj z turistov, vacsina ani neodzdravila.

Naskakujem na lodku. Hadzem 1rm do plechovky a uz som nazad v dedine.

Zapadam do prvej plavajucej restiky (v noci najviac vysvietena). Ceny o trochu vyssie ako v dedine (1-2rm).

Pekna handrova hlava to tu obsluhovala a samozrejme stretavam tu aj 4xholandsky par. Tak reku nech zeberu pivo ale to by sa tu najskor muselo predavat. V mojom ubytku je zakaz pozivania alk.napojov.

Po jedle, sprcha a susenie veci.

Amik nechal na izbe biele plastove vrece. Nevim ci si tu odlozil dake veci abo co.

Ha dnes mam cely dorm pre seba.

Na terase s vyhladom na plavajuce restiky (ukotvene o breh, vacsina zavretych) nahadzanie dalsich cs ziadosti do kl. Zajtra nahadzem aj do kk.

Neskor v dost velkom teple (16.30) odlov debilnej kesky umiestnenej v hosteli. Tak ziadna namaha s hladanim. Keby tam nesvietilo 5ks tb ani tam nejdem. Nakonec tam zadne ani nebolo.

Skype s miriam a kakavkom.

Ta ide zajtra na svoj prvy ponor na gulasku.

Neskor presun na hambac do acah burger corner.

Vedla v minimarkete sa dali kupit aj piva ale nestudoval som ceny a nechcel som byt za hovado co pije pivo vo vyslovene moslimskej dedine pocas ramadanu. Keby tu boli aj ine mensiny tak si ho dam.

V uliciach dost mladych parov, resp grup bab bielej rasy.

Hambac som si dal zabalit so sebou s tym, ze si na parkovisku nad riekou kupim shake za 4rm ale kym som sa otocil chalan bol uz spakovany.

Hambac zjedeny na hupacke pri ubytku.

Dnes som cakal naval domacich turistov ked im zacal vikend ale nikde nic iba biely a aj to len par. Zvacsa na dve noci a easy trasu co som dal ja (mimo prirodneho chodnika, to chodi malo ludi) resp par odvazlivcov co idu samy spat do dzungle (to by som nedal ani s guidom, nemam rad tu vlhkost) a este par si tu kupuje rozne balicky (nocne safary, plavba lodou, navsteva lokalnej dediny, trip do dzungleā€¦)

Po jedle zacatie sumarizovanie javy.

Zajtra sa pokusim dostat k vodopadu lata berkoh. Cca 7 hod tura dzunglov po prirodnom chodniku. Ale asi sa k nemu nedostanem bo treba prebrodit rieku a ta je dost vysoka. Neva, pojdem pokial sa bude dat.

Naklady :

Bananova palacinka : 5 rm
Lodka z kt do np : 1 rm
Vstup + fotak taman negara : 6 rm (1+5)
Vstup Canope walking : 5 rm
Lodka z np do kt : 1 rm
Fried chicken rice, banana shake : 15 rm (8+7)
Cola 0.5l : 2.5 rm
Voda 1.5l : 2 rm
Kuraci hambac s vajcom : 4.5 rm


Advertisement



Tot: 0.556s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.3091s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb