109.den - presun do kuala tahan

Malaysia's flag
Asia » Malaysia
May 17th 2018
Published: May 17th 2018

Vnutorny budik funguje a vstavam 2.min pred zazvonenim mobilu.

Sprcha, holenie, vybalenie batohu, bo som si vcera zabudol vytiahnut ciste veci.

Na molo prichadzam 7.35.

Tu dvaja chlapici, kontroluju mi listok a posielaju ma cakat na druhu stranu pristresku. Vacsina ludi co prichadza caka na opacnom pole.

Nieco po 8.00 sa zacina druha polka nalodovat, chlapik vola aj mna.

Na lodi zhruba 19 ludi, len cul sa nesedeni na lavici po boku lode ale normalne na laviciach v strede lodky. Zda sa mi mensia.

S chlapikom sme mali mensi pokec ale nic zaujimave.

Majitel ubytka to bol iny typek, v kl idu zeny na noc za 250rm a kazdej zenskej sa treba pytat nie ako sa vola ale how much 😊

Jeden beloch platil za lod hotovostou kontrolorom listkov, zda sa mi, ze dal menej ako 35rm ale neni som si isty.

Este vyzdvihujeme jedneho pasaziera na sukromnej plazi a ide sa.

Zachranne vesty sa usli asi polovice ludi.

Neviem ci sa mi to zda ale ideme neako pomalsie. Ani nas to nenadhadzuje. Zadna sranda neni.

V pristave som skoro utopil batoh. Som ho vyhodil na schodiky pri vystupovany z lode a on sa otocil okolo svojej osi. Nastasti sa neskotulal po schodoch do vody.

Po par minutach nas dohana aj druha skupinka ludi, asi len 6ks na palube.

Pri opusteny pristavu vonku cakali taxi a nadhanaci na minibus na penang, cameron a taman negara. Vsetko odchody o 10.00.

Moja destinacia bola za 80rm (na nete za 96rm, ta ista spolocnost)

Ani jedna haved nebola doterna, stacilo len pokrutit hlavou.

Idem do prvej cestovky co bola na rane, 80rm, nezjednavaju, dalsia 85 a tretia 75rm. Tu nakonec berem i ked som mohol obehnut viac cestoviek, mal som cas hodinu do odchodu minibusu.

Pri bus stanici nachadzam otvorenu cinsku restiku. Davam svoje prve nasi lemak.

Inak vsetko v okoli pozatvarane, ako jedla tak aj dost cestoviek.

Nuz moslimi asi este o 9.00 chrapu.

V cestovke zhavim free wifi a cakam na odvoz.

O 9.45 prichadza minibus, dnu len ja.

Ideme az 100m a zastavujeme v cestovke watercolors resort (hned pri bus stanici v juhovychodnom rohu.

Tu uz asi 10 cestovatelov.

Tetula pyta odomna voycher, nist nemam, zapisujem sa do listiny a dostavam voycher.

Do listiny som sa zapisoval aj v predoslej cestovke.

Cez tuto cestovku asi idu ostatne cestovky, zrejme by som tu dostal lepsiu cenu, kedze je to konecna cestovka.

10.00 prichadza rovnaky sofer, opat prezencka a zas zapis. Idu se mnu 4 holandania, 2 baby a jeden par.

Sofer sa pyta ci ma zastavit pri atm, bo v kuala tahan neni ziadny.

Tak hej, v bukse mam uz len okolo 350rm, kurnik volako moc minam.

Na konci mesta shellka, doplnenie paliva a ide sa.

Nemozem si pomoct ale vodici su tu neni normalny, idu jak slimaci, boja sa predbyhat, fakt by som sa tu bal jazdit pri tychto strachoprdoch.

Jeden debil isol furt 60, mi sme trhali asfalt na 80km/h.

Musim zistit aka je tu maximalka.

Na ceste opat pridrbane spomalovace, i ked nizke.

Ako ideme viac na juh pribuda zelene a kopcov.

Krizujeme par krat uplne hnede rieky, ktorych brehy su lemovane palmami a inym dzunglovitym porastom.

Popri znackach upozornujucich na pohyb krav zaujali aj znacky na pohyb mravciarov. Tak toto zviera by som chcel vidiet na vlastne oci.

Neskor pred cielom bola znacka aj pozor slon. To som dost prekvapeny.

Prichadzame do mestecka gua musang.

Zastavka v banke, vyber neakeho kesu. Zvolil som visu od mbanky. Kuz horsi ako revolut ale ak by som naratal 2percenta poplatok tak to vychadza skoro rovnako.

O kusok dalej zastavka v restike.

Tu menime minibusy. Nasa skupina sa rozdeluje. Holandanky idu do druheho auta.

V restike kopa belochov smerujucich na perhentian island.

Jedlo predrazene oproti pevnine.

Som si dal nalozit, sadol a zacal jest. V tom ma obsluha posiela k pokladni. Kto mohol vedet, ze to treba najskor ukazat a zaplatit a az potom zacat jest.

V minibuse, skor teda malej dodavke pre asi 12 ludi len my traja a sofer.

Ten tez dobra truba, pri obyhani zachytil spatnym zrkadlom druhe auto.

Musim sa opakovat, hrozny vodici su tu. Ako keby mali vsetci vodicak prvy mesac.

Nabiehame na dialnicu. Okolie super, same stromy a ostrovceky kamennych kopcov. Uplne vertikalne skaly. Fakt bomba.

Totalne zbytocna zastavka v ustredi firmy han travel v mestecku jerantut.

Nakonec to cele manazuje han travel (na nete cena tusim 96rm ).

Vyskakujeme z busu, dnu do kanclu. Handrova hlava mi dava vypisat volaky papier co mam odovzdat pri vstupe do np.

Meno, cislo, pasu, kolko tam budem, kde budem spat. Pyta sa ci mam fotak, tak ne, len mobil, i ked to neni pravda. Vycislila mi vstupne 6rm (1 vstup 5 fotak), dostavam este orientacnu mapku.

Na otazky kolko a kde budem byvat a kam odtial pojdem som odpovedal zhodne, neviem. Z toho bola cela zufala a povedala, ze z kt (kuala tahan) sa da dostat len do kl, perhentian island a cameron high.

Co je totalna blbost.

Holandania sa jej pytali na normalny bus, vraj zadny nechodi a ludia co tam byvaju maju auta tak bus nepotrebuju.

Co je loz, bo bus chodi, jeden sme stretli neskor po ceste (okolo 17.00)

Este pica povi, ze tu musime cakat pol hodinu. Fakt nevim naco,info co nam dala by nam dali aj na mieste.

Sofer bere neaky balicek a ideme.

Po hodine dorazame pred han rezort v kt.

Cesta bola lemovana palmamy, najskor normalne a potom sadenice.

V han rezorte dorm za 25, zjednavat nechceli.

Dalsi dorm za 30 v xcape rezorte, opat nezjednavali. Toto bolo vytipovane cez booking.

Dalej este tri ubytka, z dvoch len izby po 50 a dalsi dorm za 25, tu kopa belosiek.

Uplne sa rozprsalo ale nastasti len na par minut.

Koncim v liana hosteli za 15rm.

4dorm, share sprcha, fan.

Na izbe je amik ale zajtra odchadza do dzungle.

Normalne ma nachystane veci na prezitie a kopu jedla. Vraj uz bol v dzungli predvcerom. No nevim, nezda sa mi moc na to aby tam prezil ale asi sa mylim a on vi co robi.

Odtialto ide na borneo, potom prejde pozemnu hranicu do indonezie a pak java a australia.

Este mi vravel, ze asi pojde na tomian island. Tu bude byvat a jest gratis, bo bude pracovat pre neaku dobrovolnicku organizaciu.

Po vybaleni a pockani ked prestane prsat vybehnutie do centra (jedna mala ulica)

Vsetko zavrete az na jednu restiku a dva mini obchodiky.

V restike jediny zakaznik, ja.

Rozprsalo sa tak som si dal aj milkshake, chyba, neskor som sa z neho posral.

Po dazdi nazad na ubytko.

Mini pokec s amikom, pisanie denniku.

Ozvala sa piggy, ze by rada dosla do kt resp v kl mozme vybehnut na day trip na nebezpecny bukit tabur. Ale uz ju neriesim.

Stretol som tu aj mlady cesky par. Dosli sem cez sri lanku a thajsko.

No nebolo casu na vacsiu debatu. Mozno ich zajtra stretnem su tu ako skoro vsetci na dve noci.

Vyhlad z terasy mam na rieku a na vstup do np.

Na rieke su lodne restiky. Ceny zistim zajtra.

Inak dedina uplne vymreta. Nevim ci nebola chyba ostat tu az do pondelka.

Vyber : 1300 rm = 284.79€ (visa mbank)
Ocean island travel mini bus kuala besut - taman negara : 75 rm
Nasi lemak : 3.5rm
711 nakup : 4.2 rm ( mini coko, mini keksi tiger)
Jedlo po ceste : 6.5 rm
Refill 0.5l : 0.1 rm
4x liana hostel, 4dorm, fan, share kupelka : 60 rm
Nakup : 6.5 rm (voda 1.5l 2, krekry 428g 4.5)
Fried chicken, ryza, ananadovy milksejk : 11 rm ( 4, 2, 5)

Tot: 0.031s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0071s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb