111.den - Vang Vien,jaskyne


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » West » Vang Vieng
December 26th 2012
Published: April 2nd 2013
Edit Blog Post

Rano som si dal bagetu s kur.masom. Tie predavacky su tam tusim nonstop. Na kazdeho mavaju a volaju komon men,resp komon lejdis. Ale i tak na bagetu z Pakse sa tato nechyta. Masa bolo minimum ale i tak sem zajtra behnem zas,skusim tuniakovu ale hlavne moje telo potrebuje normalne pecivo.

Nakoniec sa do bungalovu stahovat nebudem,som pocital prachy a nevyslo by mi to.

Kusok od ubytka som si pozical semi motorku.Bolo tam dost benzinu,viac nez 1/4 nadrze ale i tak som behol dotankovat na pumpu,ktora je krizom cez letisko. Predomnou uz tankovali 3 korejci. jeden tomu potom riade vytal a skoro sa zrubal na zem.

Odtialto som siel kuknut vodopad Kaeng Nyvi, islo sa po polnej ceste,pohoda,dedinky,policka a krasne hory. pri odpobcek k vodopadu ma dobehol izraelec, ktoreho som stretol na ranajkach. Sli sme spolu az k budke kde predavali listky na vodopad. Cudzinci za 10kk,laosania za 5kk. Pred nami uz boli aj korejci z pumpy,ti aj s izraelcom sli dalej ,ja nie. Vodopadov mi uz stavilo v laose a este aj vratnik (predavac listkov) mi vravel,ze to je nic moc,bo neni voda.

Pobral som sa teda nazad. Na prvej odpocek som to zalomil doprava smer Ban Nakhae. Mapu mam stiahnutu z netu nakoniec,sice neni podrobna ale hlavne orientacne body su na nej vyznacene. Cakala ma super polna cesta zasadena v nadhernej krajine. Presiel som cez mini dedina a dostal sa az na razcestie. Cul kam.Isla jedna zena ale nereagovala. Podla mapy by som mohol ist rovno,da sa dostat do Ban Nong Bua ale cesta tam bola nakreslena ciarkovane. No nist treba zistit co to znamena,tak som sa vybral tade. opat cesta medzi polickami,stretol som mini traktor az som dosiel k rieke. Most nikde,ale v rieke boli vidiet kolaje od traktora ale ja som odvahu to brodit nemal,tak sup ho nazad a smer ta ista dedina ale po asfaltke. Stretol som 2 laosanky ako pilovali bambus. Priroda super.

Dostal som sa na hlavnu cestu,tam doprava smer Tham Hoy jaskyna. Cesta bola fajn,miestami sice vela vymolov ale dalo sa. Niektore casti opravovali. Z nakladiakov hadzali hlinu rovno do vymolov a bolo opravene.Niekde ale robili aj klasicku cestu,vysypana kamene asi v dlzke 250m,tie uvalcovali a potom na ne natahovali asfalt. Bohuzial ziadne oznacenie,ze asfalt je teply,tak som na nho nabehol tak ako aj ostatny,riadne ma to teda zaspinilo o motorke ani nehovorim.

Konecne som sa dostal k jaskyny. pred nou je parkovisko 5kk,nemal mi ale vydat,vraj zapaltim ked sa vratim z jaskyne.Ale aby sa clovek dostal do jaskyne musi prejst cez rieku,cez nu je most,jasne,ze spoplatneny.
Potom ma jedna holka navigovala az k jaskyni. Sli sme polickami,preliezli dve ohrady az sme sa dostali k dalsim vyberacom vstupneho. Vyfasoval som celovku,nesvietila,tak som sa vratil a vymenili mi ju za dobru. Dostal som sa k rozcestinu,su tu 2 jaskyne Loup a Hoy.

Prvu som navstivil Tham Loup,akurat ju opustala skupina korejcov,tich je tu teda riadne. Jaskyna ma 2 miestnosti. Bez svetla sa tam pohbovat neda,k celovke som pouzil aj mobil. Vnutri teda tma a riadne smyklavo. V prvej miestnosti je budha,do druhej miestnosti sa bolo treba pretiahnut popri balvanu.Fakt super,som sa citil ako speleolog co prave objavil novu jaskynu. Ja tu aj kopa roznych dier,kde by sa dalo liest,plazit sa ale na to som nemal vybavu a ani by som si netrufol ist do takych malych otvorov.Isol som tu testovat video na fotaku,jasne,ze som sa smykol,fotak pada na objektiv.Este chvilu fungoval ale nakonec sa odpalil. Takze som bez fotaka,dalsi uz nekupujem,fotim len mobilom. Musim sa priznat,ze som mal v jaskyni aj strach. neskor ako som to tu skumal,dosli aj dvaja ludia so sprievodcom,hned som si vydychol ,lenze oni len nakukli a sli dalej.

Pobral som sa teda aj ja,kuknut dalsiu jaskynu Tham Hoy. To bola len dlha chodba v skale,riadne smyklava. Po 20.min.chodze,som si spomenul na jeden horor kde ludia skumali daku jaskynu.V tej jaskyni zili krvilacne bytosti a tie vsetkych prieskumnikov zlikvidovali. Uf kukol som teda este raz na nezazivne steny,koniec chodby som nevidel,tak som sa s plnymi gatami ponahlal k vychodu. Doporucujem hlavne prvu jaskynu,mozno aj druha je fajn ale asi az na konci,len ktovie kde ten koniec je.

Vonku v dedine som si chcel dat jedlo ale tetula mi chcela spravit len daku mrazenu ryzu s kuratom.Proste polotovar,neskor zistene,ze toto si davam aj v meste.keby vim,chodim len na bagety. Tak som sa vydal k motorke,cestou kukam do mapy,sak tu su este dalsie jaskyne.Tak zas idem nazad cez mostik.

Tham Xang alebo elephant cave je umiestnena hned v dedinke,je to len diera kde je budha,nic moc.

Tham Nam dalsia jaskyna,v nej sa ma robit tubing. Naviguje ma tam stary laosa. Celu cestu mi volaco vypraval,nakoniec zistene,ze to je nadhanac. Testujem vodu,ladova,cena za tubing 10kk,cele divadlo trva zhruba 10min. Clovek dostane dusu,lahne si na nu a ruckuje do jaskyne,tam si trochu polezat na dusi a potom sa spustit po prude.

Tuto skvelu ponuku nevyuzivam a idem nazad k motorke.jasne,ze som zabludil ale nakonec som sa dostal do dedinky. je tu strasne vela cesticiek a vsetky vyzeraju rovnako. som sa aspon presiel medzi polickami.Fakt je tu uzasna priroda. Cestou som stretol aj zapadniarov ale tim sem sli len za tubingom v jaskynu,ostatne jaskyne ich nezujimali.

Pri motorke som zjedol venceky,ponukal straznika,zapaltil parkovne,spina nezabudol na mna a smer halvne cesta. Oproti mne isli znamy korejci,tak ich navigujem k jaskyniam.

Na hlavnej som to zobral opat na sever. Bohuzial vsade zasrany cerstvy asfalt,ale nelutujem tu spinu,fakt nadherna priroda. isol by som aj dalej ale zastavila ma dalsia oprava cesty.Asi 50m dlhy hlineny pas,akurat ho valcovali,takze cesta nachvilu neprejazda,tu mi uz fotak nefungoval,tak som sa otocil a siel nazad. Cestou nazad som mal na seba nervi,dalsi fotak odpalim. V KL ho skusim dat opravit.

Pri ceste nazad som sa zastavil o pocestnych predavaciek mandariniek,fakt ich tu bolo neurekom. Presiel som vang Vien,kusok som siel aj na juh.Ale uz som bol z jazdy unaveny tak som sa vratil,siel odstavit motorku. ha ,lenze som ju siel odstavit do nespravnej pozicovni. Ako som vyliezal na obrubnik tak sa mi motorka trochu smykla a opalil som si lytko od vyfuku. Chlapik kuka na mna,ze to neni jeho motorka,mam ist 15m vyssie. No stane sa. Motorku prebrali,vratili mi pas. Pri preberani chlapik krutil ocami,dobre spinavu som mu ju donisol. Som si ju objednal aj na zajtra,bo som tam nechal trochu benzinu. hadam mi da tu istu.

Najazdil som len 98km od 9/00 do 16/00,dost casu som sa zdrzal v jaskyniach. Zajtra mam v plane kuknut zapadny breh

Na izbe som si zasil batoh,sa mi na nom rozbil zips,zjedol ananas a odasfaltovaval som sa dost hodnu chvilu v sprche.Potom som siel na pc,napalil 2 dvd s fotkami,v malajzii to poslem domov.

na veceru som si dal nudle s kuratom a zapil to kokosovym sejkom,zajtra behnem do inej restiky,maju tu pivo tiger,taku etiketu este nemam.

naklady

manadarinky 1kg - 10kk
poplatok za pesi prechod mosta - 5kk
parkovne - 5kk
vstup do Tham Loup + Tham Nam - 10kk
motorka - 30kk
benzin 2,2l - 25kk
bageta s kur.masom - 10kk
voda 1,5l - 5kk
kokosovy sejk - 5kk
nudle,kura - 15kk

fotky
http://min.us/mGogjOCyCzsjc

Advertisement



3rd April 2013

heh
riadne dokatovany si musel teda dojst z azie, sa ti nejako nedarilo, motorka ta spali, z dalsej sa zdrbes vo vietname, ventilator ti padne na hlavu, takymto tempom ak by si cestoval rok tak dojdes domov ako invalid :-) ten fajn horror sa vola The Descent
5th April 2013

baca
a to este neni vsetko :)

Tot: 0.097s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb