103.den - Ubonratchani,Pakse


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Pakse
December 18th 2012
Published: March 29th 2013
Edit Blog Post

Cestou sme nakladali a vykladali ludi. Cca 100km pred cielom cela posadka podpalubia opusta lod a ja sa tu ocitam sam. Hned to aj vyuzivam a okamzite sa rozvalujem na sedacke,okamzite zaspavam.

Do Ubonratchani sme dorazili o 7/00. Listky do pakse predvaju az od 8/00 a bus ide o 9/30. Obzeram si bus,stara vykopavka ale pozitivum ma to klimu.uz nech sedim dnu, bo slnko uz zacina pripekat. Pri kupe listku som musel predlozit aj pas. Vsetci co si opisuju moje meno z pasu si myslia,ze drahomir je moje priezvisko,uz ma nebavi ich opravovat.

Pri nastupisku je nastartovany bus,riadne pachne. V BKK skoro vsetky taxi jazdili na plyn. stanica tu je malicka,len 32 nastupist,na dlzku ma zhruba 250m. Ta v BKK bola obrovska,vacsia nez juzna stanica v BKK,zrejme na sever chodi viac ludi.

Konecne sa ide do busu,idu aj neaky belosi,aspon tam nebudem sam. Ich mozme v Pakse sledovat,bo v GPS nemam mapu laosu. Uz som si na to GPS uplne zvykol. Horsie je,ze nemam ani ziadne mapy,mam akurat len LP v mobile,tam su mapy ale neni nad to ked to ma clovek na papieri.

Ostalo mi este 1120b,vsetko to zamenim v Laose za ich peniaze. Vybaer v ATM je vraj maximum len 700kk a este sa aj plati polatok za vyber 2usd,z toho vypliva,ze budem robit dva vyberi v laose. Hotovost nemam moc velku,tu si nechavam na horsie casy. Inak karta od mbank neni az taka vyhra,vzdy mi to prepocita horsim kurzom a mam gratis len jeden vyber za mesiac,dalsie ma stoja 1,2eura. V buducnosti ak pojdem na neaku cestu tak berem hotovost, ta sa oplati viac,zatial v zmenarnach co som pozeral boli lepsie kurzy. Samozrejme hotovost len na neaku kratsiu cestu,max.2mesiace,bo na dlhu by som sa neodvazil ist s velkou kopou penez vo vacku.

Bus bol plny ale i tak som po hranice sedel sam. Par km ped hranicom nas zastavili policajti a vsetkym kontrolovali pasi.Po dorazeni na hranice sme vyskakali z busu a sli na colnicu. Batozina ostala v buse. Bus mal vnutri oznam,ze caka na ludi len 20min potom ide papa. Ale i tak si myslim,ze by dockal i dlhsie.No aj tak som pridal do kroku.Na thajskej strane mi z pasu vytrhli papier co mi dali po vstupe do tohto kralovstva,presli pasom cez citacku,podarilo sa im ho nacitat az na piaty krat,odfotili si ma a dali peciatku.Potom som siel podzemnym tunelom k laosanom. Po vyjdeni z tunela mensi sok. vsade stanky s jedlo,somarinami a samozrejme nemohli chybat zmenarne. V strede tohto bola budova kde sa davali viza a razitka. V prvom okienku mi dali tlacivo na viza a vstupno/vystupnu karticku,do miesta pobytu som dal Hotel Pakse,aj tak tieto papiere nikto nekontoluje.Toto som s pasom a s 30usd dal do okienka. Odial ma poslali k dalsiemu okienku za rohom,tu som chvilu cakal,potom ma ohlasili,vypytali si 50b,nevim za co ale platili to aj domaci (20kk = k=000 k= kipp). V pase som mal uz mesacne viza aj so vstupnou peciatkou.

Nikto na tejto strane nekontroloval pasy,clovek si mohol prejst hranice aj bez ukazania pasu,kazdy isol dobrovolne k budove kde davali stemple resp.viza,takze ak tu chce niekto ostat na dozivotie ,neni problem sa sem dostat bez viz.

S pasom v rukach som hladal bus,nikde ho nebolo. Mierne vyplaseny som spoznal nemcov z busu,ti ho tez nemohli najst,zrazu sme ho zbadali,sli sme za nim ale nezastavoval,zastal az po 500m. Hned som nastupil dnu,konecne klima. Pockali sme na ostatnych ludi a sli smer Pakse. sadal si ku mne laosanka,ang nevedela,ale za to mi dala cukrik.Na hranici sme nabrali dalsich ludi.

Po 4 hodinach sme dorazili na bus stanicu v Pakse. Od centra je cca 3km,tak som sa rozhodol to prejst pesi. jasne,ze ma otravovali tuktukari,ale igonoracia. Este som ale pozistoval busy na dondet a do vientiane.Neskor zistene,ze rozdiel v meste je minimalny,tak kupene tam,aspon clovek nemusi slapat na stanicu,bo v meste davaju aj pick up k tomu.

Cestou som minul stadion,jasne,ze zavrety. Cely stastny som zbadal 3 ATM,lenze prvy a treti nefungoval a v druhom bola len budka bez stroja. No nist obdalec bola banka,ale zareta,atm fungoval. Podarilo sa mi vybrat 2 miliony kipov ale chceli za to extra poplatok 40kk.Dalej po ceste dalsia banka,ta uz bola otvorena,sidli v jednej budove spolu s obchdom na predaj aut,dole auta,hore banka. takze ked dojde lupic ma zabezpeceny aj odvoz v novom aute. Tu som zamenil thajske prachy za laoske,tetula na prepazke mi to este kazala prepocita,s tym bol problem,tieto peniaze su uplne nahovno,normlany problem rozoznat co je co.

Ubytoval som a hned v druhom ubytku,v prvom nebol nik na recepcii a ked som dosol do druheho bol som totalne vystaveny,vonku nenormalne horko. Recepcna mi sla pripravit izbu,vraj ma ohlasi. Na recepcii mi laoskykanad odporucil kaviaren oproti,maju wifi a signal dociahne az sem,mam skocit na zakasuk a daju mi heslo. ten zajtra leti domov cez tokio.Po 20.minutach mi to nedalo a isol som kuknut izbu. Stretavam recepcnu,ang nevi ani ceknut,a ukazujem co je s izbu. Zrazu bere kluce od dvoch izieb a a ukazuje nech si neaku vyberem. Nechapem jak mohla na mna v priebehu 20.min zabudnut ,ze tu cakam na izbu. No nist,davam sprchu,mensi oddych.

Mesto uplne vymrete,nikto nikde. Zbadal som indicku restiku,vraj tu robia fajnove roti banana,tak idem testovat. sadam si ,casnicke hovorim co chcem,ona,ze ok,cakam,cakam,zrazu prichadza zas casnicka a nese mi jed.listok,tak jej opat opakujem roti a este jej to aj ukazujem v jedalnicku.Zas cakam,cakam,cakam a zas dojde s jedalnickom,opat jej opakujem to iste,zrazu vychadza von aj ind a ten mi hovori,ze to nerobia az vecer. Inak ceny jedal astronomicke. Tak mierne nasrany,ze mi to ta krava nevedela povedat skor odchadzam do tur.centra pre mapy. Opat paradna ochota,dostavam mapu len mesta,pytam aj okolie,vraj nema,hlavne,ze stojany mal napratane mapami a prospektmi. tak si odtial berem a idem k rieke. Vidim laosanov ako jedia.sadam si za stol,mavam na casnicku,ta mi odmavala a obsluhuje dalej vedlajsi stol,potom si ide sadnut na stolicku a len tam tak sedi.ziadna reakcia,uz fakt vytoceny z tychto drbnutych laosanov idem za kucharom a ukazujem mu co chcem.OK. Cakam 25.minut,konecne mi donisli jedlo. V BKK by som na to cakal 5.minut. dal som si ryzu s morskymi priserkami.

Z jedla som sa vybral na miestny trh,este ma pri rieke odchytil laosan,sa chcel so mnou vyfotit,som myslel,ze tu ma nepoznaju,no nist som movie star.Sa mi zdalo,ze je bukvicak.Trh onicom,jedlo nahovno,veci tiez,chcel som si kupit mandarinky ale boli uplne vysusene,tak som sa na to vyprdol a vybral sa do ubytka. Este som sa stavil v mini obchodiku na pivo. Zas zabrzdeny laosan,pytam sa na sumu,hovorim money,ukazujem prstami,vytahujem peniaz asi az na 10x chape co sa pytam,dava mi pivo.Uf dobre padlo.Som si z neho odtrhol etiketu,som sa rozhodol,ze si ich budem odkladat,tez ma to mohlo napadnut skorej.

Po pive som siel do kaviarne pre heslo na wifi a samozrejme na zakusok. Idem dnu,zrazu vybieha casnicka a furt dokola hovori host,host,host,nechapem co chce.Ukazujem na zakusok,ona si mele furt to iste,este raz na nho ukazujem a ona furt to iste.Tak to balim a idem do ubytka.

Fakt divny su tito laosania,som zvedavy co ma este caka.

Po mini odpocinku som sa prechadzal po meste,na ulici som chytil free wifi,tak sadam na obrubnik a vybavujem maily,dlho tu ale nepobudnem,bo otrovuju vyfukove plyny.

Po celom meste som si vsimol kopu stolikov a za nimi ludkovia co predavaju parkovacie listky,je ich tu fakt kopa,najskor som myslel,ze to predavaju losi.

Po mini prieskume a zsiteni,ze vsetky ceny su zhruba rovnake kupujem na zajtra rano bus na Don Det,vyzdvihnu ma pred ubytkom o 8/00,v cene ma byt aj ferry.Som zvedavy.Este som sa zastavil v minimarkete,kupil sladkosti na zajtra a otestoval som mlieko v plechovke.Nic moc

naklady

bus Ubonratchani - Pakse 9/30 - 200b
poplatok za viza - 50b
1.mesacne viza laos - 30usd
vyber 2 000 000 k = 199,36euro
vymena 1070b = 279kk
ubytko - 50kk
ryza,morske priserky - 15kk
nanuk - 6kk
ryza,kura - 15kk
mango sejk - 7kk
nakup - 21,5kk
pivo - 9kk
bus pakse - don det vratane ferry - 60kk

fotky
http://min.us/mbhQGCioCvY0yR


Advertisement



30th March 2013

no jo laosania
su brzdy co maju vsetko na haku, ani zjednavat sa s nimi neda, radsej nespravia ziadny obchod, nie nadarmo je to jedna z najchudobnejsich krajin SEA, niet sa co divit s tym ich pristupom horsim od lenivych thajcov, ktori sa ale aspon v turizme snazia nieco predat a vydrbat s clovekom s usmevom, v laose sa clovek nedocka sluzieb

Tot: 0.161s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 30; dbt: 0.1089s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb