9.den - Koya san, Osaka akvarium


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Osaka » Osaka
May 20th 2016
Published: June 11th 2016
Edit Blog Post

Rano davam na ranajky 2 horalky nech sa ich uz konecne zbavim (na sklade mam este 3ks tie su ale uz pre couchsurferov).

Na ubytku je majitelka, talian este nikde, tak sa teda lucim a smer cintorin v lese Okunoi.

Je tu strasne vela hrobov z roznych obdobi, vsetko je to zasadene v super lese.

Pomalicky sa blizim k mauzoleu, staff tu zacinaju akurat rozmiestnovat znacky zakaz fotit. To mi vravel aj recepcny aby som tu nefotil, tak to respektujem i ked znacky su este neni rozmiestnene.

Zatial tu moc ludi neni, paradna prechadzka. Pri niektorych hroboch su aj sochy, opat oblecene resp namalovane.

Niektore hrobky su dokonca znackove, je tu trebars panasonic.

Ako sa pomalicky blizim k mestecku zacina sa objavovat aj viac turistov.

Pod jednym stromom stretavam chalana z ubytka. Kresli si tu jednu hrobku. Miesto fotaku kreslit, dobry napad, clovek sa aspon viac dostane do hlbky miesta ale zas toho menej uvidi.

Pred cintorinom je klasicka umyvacka ruk a ust, tato studnicka vsak neni urcena na pitie, je proste len na ocistenie tela. Jasne,ze neaky truhlici si tu z nej capuju vodu do flas.

Ako si tak idem, zrazu z druhej strany mava japonka, kukam,ze co ja? hej hej, pokrikuje, cul nevim ci to bola daka nadhanacka abo co ale ignoroval som ju.

Pomalicky opustam mestecko, dostavam sa k straznej budke, dalej smu ist len mhd busy (smeruju k lanovke), to nic ja idem po lesnej cesticke resp este je asfaltova.

Zacina klesanie, znacenie ma posiela na prirodny chodnik, veru tadeto uz dobre dlho nik nesiel, opat likvidujem pavuciny, stale klesam, naskytaju sa mi fajn vyhlady na paradne hory.

Neskor sa napajam opat na asfaltku, no zrejme sa dalo ist aj po nej.

Za staleho klesania sa dostavam k mostu, nadomno ide akurat lanovka, no skor by som to prirovnal k zubacke.

Moja turistika v horach sa konci, uz vidim stanicu Gokurakubashi.

Na moste ma zastavuju dvaja sikmooky turisti, zistuju ci sa da dostat v pohode hore pesi. Odporucam im aby sli radsej len po asfaltke, je to jednoduhsia cesta a isto tam bude mensie stupanie.

Na stanici vytahujem papier s napisanim nazvom passu do akvaria. Velmi chutnej predavacke listkov davam papierik a ukazujem jej na Osaka Kaiyu Ticket nankai verziu . Chvilu to studuje a potom mi dava pass. Za 3 010y dostavam vstupenku do akvaria, neobmedzene jazdy na nankai vlakoch a neobmedzene jazdy na metre v osake. Urcite sa to oplati ak clovek planuje navstivit akvarium, bo len vstup stoji 2 300y. Daju sa kupit rozne vezie tohto passu, zalezi odkial clovek do akvarka ide. Ked to spocitam zrejme som usetril passom okolo 1 000y, mozno viac.

Takze pcham karticku do turniketu, ten mi ju vypluva a uz sa usadzam do vlaciku.

Krajina okolo je paradna, odporucam si sadnut na lavu stranu v smere jazdy.

V hashimoto menim vlak a uz si to ficim do osaky.

Cim sme blizsie tim je viac ludi vo vlaku.

Pospavam, pocuvam mp3.

Obcas skontrolujem stanice, kukam na jeden napis, sedim, ty vole tu mam vystupit, v poslednej chvili teda opustam vlak a presadam na metro.

Metro bolo pre mna divno oznacene, pre istotu zistujem ci som si vybral spravnu stranu. Uf dobre som si tipol, naprekvapenie japonka vedela ang.

V metre nehlasili nazvy stanic, tak som sledoval zastavky a napisy na nich. Ok zas presadam, cul to uz bude jednoduche,zelena linka, vystupujem na predposlednej zastavke Osakako.

Vo vagone same rodinky s detmi.

Po vystupeni hned kotvim vo fastfoode sukyia .

Po vojdeny sa opat prejavuje moja neznalost, nikde nevidim automat na kupu jedla, tak idem k pokladni, pokladnicka ma usadza za pult, strkaju mi do ruky menu. Nenapadne kukam susedom, vyberam si z menu to iste co maju oni.

Po chvili mi prinasaju jedlo. Vajco natvrdo, tak ho trosku obucham a uz ho supem a sup s nim do jedla. Pokrm fakt dost dobry.

Napraskany s uctenkou idem k pokladni, vyplacam a pomeho do akvaria.

Vonku opat neskutocne teplo a strasne spalujuce slnko.

Pri akvariu je nakupne stredisko, dokonca je tu legoland.

Strasna kopa malych skolakov, rozne triedy.

Nesmie chybat free wc, ktore vyuzivam.

Pred vstupom do akvarka odozdavam karticku obsluhe, ta ju pipa a vracia mi ju. Po eskalatore sa dostavam na poschodie. Fajn vyhlad na pristav a most.

Je tu maketa zraloka velrybieho. Do huby sa mu pcha jeden sikmac, skoda,ze nie sikmacka hned by bola krajsia fotka.

Po vstupe do budovy prechadzam okolo obchodu so suvenirmi a opat dalsi eskalator.

Este som rozmyslal ci si dam batoh do skrinky (300y resp 500y) ale nakoniec od toho upustam.

Nachadzam sa na najvyssom poschodi 8.poschodi, teraz ma caka uz len pomale klesanie a kochanie sa rybickami po stranach resp v strede budovy.

Nastup na prehliadku je excelentny, prechadzam tunelom, nad hlavou,vedla mna, plavaju rybky, nieco na sposob budapestianskeho torpicaria len v mensom vydani.

Prakticky na streche je umiestnena mala ukazka japonskeho lesa, tuleni, malicky krabici.

Postupne sa objavuju delfiny, rozne farebne ryby, krabi, dokonca aj tucniaci, na hlavu im padal sneh.

Pre mna to najlepsie z celeho akvaria je stredova mega nadrz. Plava tu kopa raji, ryb ale hlavne zralok velryby, uplna bomba. V okoli hra relaxacna hudba, kopa laviciek. Proste bomba. Na kazdom poschodi si na chvilu sadam na lavicku a sledujem divadlo predomnou.

Ludi tu nakoniec neni az tak vela ako to spociatku vyzeralo. Zvacsa male deti, staff tu nenapadne hliadkuje, resp doprevadza postihnutych japoncov.

V jedne casti sa dalo raji dotknut, v nadrzi ich bolo asi 8ks. Nesmel pri nich chybat navod na pouzitie, za co sa smie chytit a za co nie, a samozrejme nesmeli chybat tocky s vodou a mydlom aby sa clovek mohol ocistit.

Meduzi ma trosku sklamali, v singapure to mali lepsie vymyslene, tu sa moc farebne nemenili.

Co ma potesilo, bola cast pre deti. Popularna ryba nemo, bola umiestena vo fajn detskych akvariach + samozrejme aj ine farebne ryby.

Stravil som tu cca 2 hod, fakt toto akvarium odporucam, paradne miesto na relax s paradnymi rybami a hudbou prakticky na kazdom poschodi. Len zrejme sa vzdy oplati kupit pass Osaka Kaiyu Ticket nez len samotnu vstupenku.

Z akvarka behnute do blizkeho nic moc parku Tenpozan Park. Tu prezlecenie spoteneho tricka a kratasov za ciste.

Inak verejne parky pre mna velke sklamanie, cakal som tu krasne upravene zelene plochy s kvetmi ale zatial nic.

Nasadam na metro a podla instruckii smerujem na stretko.

Vystupujem na zastavke Osaka Business Park. Opat maly sok, cakal som,ze tu vystupi kopa ludi a nic.

Vonku riadne pecie, vyhladavam tien a ocakavam CS. Prichadza nacas.

39.rocna exsestricka, momentalne v dochodku (?) ang slaba ale ziaden problem, ruky nohy funguju 😊

Smerujeme k osackemu hradu. Sranda, v ruke ma mobil aj s navigaciou, to len aby sme nahodou nezabludili.

Hrad vyzera pekne, okolo vodna priekopa, prijemny park. Pred vstupom stanky s jedlom a suvenirmi.

Po jednom spytani nachadzame metro stanicu a presun do Dotonbori.

Tu zas kopa ludi, niekde sa nedalo ani prejst.

Sharujeme jedlo, vysmazane rozne veci na palicke, salat, opekana ryza s masom, surove kusky ryby.

Po jedle presun na ubytko. Este,ze mam neobmedzene jazdy metrom inak by som dobre vela prevozil.

Este mini zastavka v supermarkete na nakup ranajok. V obchodiku zistujem aky proviant mam kupit domov, tak par tipov, dufam,ze si to zapamatam, nakupovat budem az v shirahame.

Vystupujeme na stanici Nishinakajimaminamigata. Vonku uplny klud oproti Dotonbori.

Pachinko, alebo inak raj pre gamblerov, videl som tu uz kopu takychto miest, podla CS je to tu velmi popularne ale dost ludi proti tomu protestuje.

Nevim cim to je ale tusim tehotnym japonkan sa rozsiruju oci, uz som tu videl cca 5 tehotnych a vsetky mali take vacsie oci nez normalne japonky. Musim to este odsledovat.

Byt v trochu viac luxusnejsom viacpodlaznom cinziaku. Jedna izba, kuchynka, predsien a kupelka. V sprche dokonca mini tv.

CS je velky fanusik baseballu, hanshin tigers. Ukazuje mi dres, na zadnej strane je hymna ale prespievat mi ju nechce.

Testujem rozne chutovky co sme nakupili v obchode, niektore su fajn ine slabsie.

Testovanie dvoch druhov caju, oba studene. CS caj klasicky urobila vo vriacej vode a dala vychladit.

Po pokece uz len spanok na futone ale pohodicka.

endomondo trasa

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y)

jedlo - 580y
Osaka Kaiyu pass nankai verzia - 3 010y
share vecera - 1 000y

foto
koya san
osaka

Advertisement



Tot: 1.202s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.9087s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb