2.den - presun do Osaky


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Osaka » Osaka
May 13th 2016
Published: May 29th 2016
Edit Blog Post

Istanbul v noci vyzera z vtacej perspektivy paradne, vsetko pekne osvetlene.

Pristatie dost dlho trvalo, teda hlavne rolovanie po drahe.

Tak sa mi zda, ze neaky ludia nestihli pripoj a este v lietadle vyplnali dake papiere.

Na domovkej stanici turkish airlines som veru necakal nakladanie ludi po vystupeni z lietadla do busu. No nic, nasackovanych v prepravnom prostriedku nas to odviezlo k terminalu.

Pri transfer stoliku personal pytal od ludi letenku, ja som presiel aj bez jej ukazania. Bol tam fakt naval a len jeden kontrolor.

Hned sa ocitam pri gatoch, tu milion ludi, nebolo si ani kde sadnut. Zistujem odkial mi to leti,jasne,z uplne opacneho konca. Mam este cas, zazrakom chytam miesto na sedacke. Skusam wifi. Opat tu je, len sa treba zaregistrovat pomocou smsky,ktora pride na mobil. Najskor som tam natukal zle cislo. Clovek ,ktoremu prisiel autorizacny kod sa musel na slovensku riadne cudovat kto mu to co posiela 😊. Free wifi je na 2 hod.

Po spojazdeny wifi presun k mojej gate, tu minimum ludi.

Opat nasadam mezdi poslednymi, vyfasoval som rad c.6. Airbus 330 je plny asi z polovice. Moja rada je nakoniec hned prva, predomnou len stena, tv, je zapichnute v stolicke. Vedla mna sedi len jeden clovek, konfiguracia je tu 2-4-2, v tej 4 som ja a jeden japonec, sadam si teda dostredu. Miesto zo zaciatku ok ale nieskor sa nedali poriadne natiahnut nohy. Vyhoda, jedlo som mal medzi prvymi a zachod prakticky hned pod nosom.

Na uvitanie dostavame od posadky turecku cukrovinku lokum, mnamka.

Po chvili nam lietajuce casnicky prinasaju veceru. Este pred tym nam ale prinasaju teple vlhke utierky, na ocistenie ruk, po chvili ich zbieraju nazad.

Vybral som si fajn kebab a k nemu turecke pivo efes. Pivo nic moc ale aj tak mi to bucha do hlavy, ovsem nie az tak ako vino z predosleho letu.

Samozrejme som nevedel najst stolik, letusak mi ukazuje na opierku na ruky, tam je zapichnuty.

Klima ide na plne gule, zakrivam sa dekou co je nachystana na sedacke spolu s poduskou a sluchatkami. Dalej fasujem kabelecku obsahujucu ponozky, papuce, zakrivac oci, balzam na pery a jednorazovu zubnu kefku s pastou.

S TK teda zatial maximalna spokojnost. Oproti uz neexistujucemu aerosvitu , s ktorym som letel do pekingu je to ako porovnat staru skodovku s mercedesom.

Prvy krat v zivote skusam v lietadle zachod. Nevedel som otvorit dvere, taky debilny rolovaci system. Dnu je kopa miesta, vzdy som si to tam predstavoval take malicke stiesnene.

Spanok bol vseliaky, aj som spal aj nespal.

Po zobudeni ma na vedlajsom sedadle cakala mala voda.

Cca 1,5 hod pred pristanim nam prinasa personal ranajky. Uz si nedavam alkohol ale iba dzus. Mnam uplne skvely.

Velmi dobra sprava pristaneme o 20min skorej. Uz som sa obaval spania v osake na ulice. Check in mi v ubytku konci o 22/00 a sprcha o 21/00 (to som si vsimol az cul ked som studoval podrobnejsie ubytko). Lacne ubytko s neskorym checkinom bolo dost tazke zohnat.

Po jedle fasujeme imigracnu a colnu karticku. Vsade zaskrkavam NO.

Pustaju sa monitory, zacina live vysielanie z prednej kamery na nose lietadla. Sledujem ako pristavame, pripada mi to ako neaky letecky trenazer.

Po pristani, sa nahlim hned za biznis triedou. Chcel by som stihnut vlak 19/46.

Tunelom sa dostavam do cakarne na vlacik, nasadam dnu, ten nas prepravuje do dalsej casti letiska.

Pred pasovym este rychla zastavka na WC, to bola chyba, bo vsetci ma nakoniec z lietadla predbehli.

Tak ako v europe aj tu su dve okienka, jedny pre domacich a ostatne pre cudzincov.

Koordinuje to tu jedna baba s ruskom na tvari a jeden policajt kontroluje ci maju ludia vyplnene imigracnu karticku.

Po par minutach sa dostavam k mladej (? nevim odhadnut vek japoniek, vsetky vyzeraju tak mlado) fesnej uradnicke. Davam jej pas, imigracnu karticku. Studuje pas aaaa zas ta velmi znama republika Slovakia, kde to kurva je. Berie neaky papier a vyhladava moju domovinu. Ok, vsetko v poriadku, do pasu mi lepi nalepku na 90 dni, snimaju mi otisky oboch ukazovakov, fotecka a uz som na japonskej pode.

Berem batozinu, stihli mi ju prelozit, som sa obaval ako je niekde este v turecku. Vsetka batozina uz bola dole z pasov.

Na colnici odovzdavam colnicny papier, colnik chce vidiet moj maly batoh. Tak mu ho ukazujem ani do nho nekuka a pusta ma dalej.

Rychlo sa nahlim k JR officu, tu si chcem vyzdvihnut ICOCA kartu , co som si zajednal cez net + k nej mam aj zlavu na haruka vlak. Ak by som prisiel skorej tak by som haruka nevyuzil a siel pomalsim nankaiom ale cul hral proti mne cas.

ICOCA karta obsahuje kredit 2000y vratane depositu 500y, poplatok za kartu je pri odovzdani 220y + haruka expres stoji 1100y do stanice tennoji.

JR Pass nekupujem, bo sa mi to neoplati nakolko sa budem pohybovat len v okoli Osaky.

Pri JR office sa pytam policajtky (? vsetci tu maju uniformi,od straznika parkoviska az po policajtov) na ATM. Hned ma smeruje na druhu stranu chodby. Pcham dnu zuno kartu, tdddddd vyplulo mi ju nazad. A tak predsa su tu problemy s cudzimi kartami. Vraciam s k policajtke, zistujem 711 ATM, naviguje ma nazad na letisko.

Stanica od letiska je cca 2min, prepojena krytim mostom.

Tak teda zas nazad, pytam sa neakych promoteriek, ang nula bodov ale vidia v mojej ruke kartu, tak ma naviguju, po par metroch zastavujem dalsieho policajta, tez ang nehrozi ale doprevadza ma do zamaskovaneho ATM na 2 podlazi.

Pcham do ATM firmy 711 kartu, uf ide to, rychlo tukam sumu 50 000y, najskor vychadza karta, potom potvrdenka a nakoniec peniaze. Dalo mi 5x10 000y.

Rychlo teda zas nazad na stanicu, je 19/20, nekonecna rada, vsimam si nenapadnu sipku co ukazuje na schody, vybieham hore,parada tu je asi len 10ludi a dve baby.

Ide to nastastie rychlo, furt tlacim rucicku na hodinach dozadu.

Babe davam vytlacene potvrdenie , ta mi dava ICOCA kartu + listok na vlak, davam prachy. Cas 19/40 rychlo padim na nastupiste cca 15sekund od officu. Este dole smerujem ludi nech idu hore a nech zbytocne necakaju dole.

Strkam listok do oznacovaca listkov, ten mi oznaceni vypluje. Padim dole schodmi, v pohodicke si fotim nastupiste, vlak, kukam na hodiny, ty vole za minutu to odchadza.

Chytam miesto vedla sikmaca a uz v pohode nasavam atmosferu.

Zhavim GPS, sok nabieha cca za 15sekund. Ty vole som v buducnosti.

Par minut pred vystupom zacina chodit cvakac listkov, ludia si tu kupuju listky. Neskor zistene,ze listky mali len dokupovali extra poplatok za haruka expres. Davam mu moj listok, cvaka ho na rovnakom mieste ako oznacovac listkov,nedoplacam nic.

Cvakac listkov ma sopel, furt to do seba taha, uplne nechutne to je, ne aby sa vysoplil, ah ti japonci.

Vystupujem na tennoji, kukam do volakej mapy na stene, nicomu nechapem,tak idem k prvemu vychodu.

Vonku uz tma ale vsetko osvietene a kopa ludi. Mensie zorientovanie (vdaka priprave doma a vdaka googlu panacikovy) a smer ubytko. Kukam na GPS, uz je opat chytene, tak sa riadim uz len nim.

Okolo 20/40 by som mal byt v cieli, super stiham aj sprchu, uz dost smrdim ale mne to nevadi, prasatko oleee 😊

Ako sa vzdalujem od stanice tennoji vladne tu nezvycajny klud, dokonca ani auta co chodia po ceste neni pocut, nemam z toho moc dobry pocit.

Stretavam par divnych individuii.

Dorazam na ubytko hotel lucky , starsi manzelsky par moc ang nepochytil. Prezuvam si nachystane papuce, vyplacam ubytko, kopiruju mi pas. Muz ma vedie do malej izbicky, kde je dokonca tv a klima, na zemi matrac. Ukazuje mi sprchu, je nonstop,parada, potom dalsiu kde je mini vana,ta je len do 21/00.

Wifi slape neuveritelne rychlo a to ludia strasili,ze je tu s tym problem (mam na mysli japonsko,nie tento hotel)

Ozyva sa mi couchsurfer, zajtra by ma mala vyzdvihnut na ubytku a ukazat mi trochu osaku.

Po sprche smer supermarket, stara baba mi ukazuje ako sa k nemu dostanem, jednoducho furt rovno predsa.

Cakal som to tu modernejsie ale zasa cast Dobutsuen neni az taka vyhlasena ako ostatne casti osaky. Je to taka chudobnejsia stvrt.

Cestou vidim kopu mini podnikov kde stangasti spievaju karaoke. Pod mini si treba predstavit kumbal pre cca 10 ludi.

V supermarkete smerom na juh od hotela lucky sa davam do reci s mladimi sikmacami, som myslel,ze domaci, nakoniec su z hongkongu. Ukazuju mi na surove ryby zabalene spolu s neakou omackou, najskor to berem ale nakoniec si beriem na veceru sushi. Asi 4 vacsie kusky. Ceny su tu uvadzane bez dph aj s dph. Pri pokladni fasujem zdarma igelitku a zdarma palicky.

Na izbe to do seba hadzem a padam do postele ups teda na matrac. Vypinam klimu,bo uz je tu dost zima, svetlo vypinam ovladacom.

Prvy kontakt s japonskom je za mnou, uz sa nevim dockat zajtrajska.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164

vyber - 50 000y (poplatok za vyber 1,2€)
ICOCA karta + haruka listok - 3 100y
ubytko hotel lucky singel romm share bathroom - 1 600y
nakup- 203y (sushi 100y, voda 2l - 88y, dph 15y)

foto
Osaka

Advertisement



15th June 2016

hm
s tým prvým záchodom si ma teda prekvapil pri toľkom cestovaní japonci si z toho nerobia teda srandu pri tých oficialitách na letisku angličtina neprekvapila, tá má byť porovnateľne zlá ako v Číne a indonézii poťahovanie sopla má byť spoločensky akceptované keďže fúkanie nosa je veľmi neslušné čo viem ubytko má parádnu cenu na japonsko
15th June 2016

tak ono to bol prakticky len moj druhy dlhy let v zivote (prvy z kyjeva do pekingu). ostatne som v lietadle byval kratko.

Tot: 0.219s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.1803s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb