53.den - kupang


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Timor » Kupang
March 22nd 2018
Published: March 24th 2018
Edit Blog Post

Vcera Este pred spankom mi dala vcera cs neaky krem proti komarom, vyzeralo to ako pletove mlieko (sacik johnson&johnson)

V noci som sa par krat zobudil na zvoniaci mobil resp na ofuky zo stropneho ventilatora.

Postupne vsetci zacali odchadzat az som tu ostal sam s otcom ale ten furt spal.

Po nasi goreng smer gps suradnice co mi poslala dnesna cs. Poslala aj fotku domu ale to bolo fotene za tmy tak nepouzitelne.

Cestou si este fotim stvrt kde byvam, vsetko zelene domceky. Zbadal ma miestny, nech fotky zmazem, tak dve fotky teda zmazane. Neskor sa dozvedam, ze to tu je armadna stvrt.

Prichadzam na suradnice, tam skola. Zacina porovnavanie domov, ani jeden sa nepodoba. Obieham cely blok, nic.

Pred policajnu stanicu kopa uniformovanych, ukazujem fotku domu, hovorim meno.

Posielaju ma za skolu. Tu mam stastie, jedna domaca pozna meno ale sa prestahovali, na papier mi nieco pise a opat ma posiela na hlavnu cestu.

Tu ma luda smeruju k obchodiku tiki. Ukazujem papier chalanovy na skutri. Kuka nato, potom pyta kontakt na cs. Zvoni, zvoni, zvoni. Konecne to zdviha. Vraj som blizko 100m. Tak ked len 100m nech ma dojde vyzdvihnut, nie to nie.

Chlapik ma naklada a odvaza do bocnej ulicky.

Tu si cs s malym synom posedava a ani nezamava aby sme zastali, intuitivne vravim chalanovy stoj, to bude asi ona.

Dakujem chlapikovy. Za pomoc nic nechcel.

Jej dom je od suradnic cca 200m v zastrcenej ulicke a nie na hlavnej ceste. Este sa cuduje, ze som to nemohol najst, ved mi predsa poslala fotku domu. Ah. Cca 20min som bludil.

Cakame na jej mamu, nech postrazi dieta. Pojdeme do crystal cave. Tez to mohla napisat, mohol som si zobrat plavky. Je tam jazierko.

Vybavuje mi na zajtra bus do dili. Od 4/30 mam cakat pri tiki. Vyzdvihnut u cesey ma bus nemoze, zrejme kvoli armade ale podla mna, kvoli lahsiemu pristupu z hlavnej cesty.

Prenajima tu izby aj motorky, no ku crystal cave ideme miestnou dopravou, bemom.

Najskor chytame biele, ktore nas zavezie na konecnu k pobreziu.

Tu je stanovisko roznych bemo dodadovak.

Po spytani sa nastupujeme, chvilu cakame nez sa naplni a ide sa.

Cca po pol hodinke vyskakujeme na pekne oznacenej odpocke k jaskyni.

Vydavame sa asfaltkou a neskor vyslapanym chodnik cca 1km ku jaskyni. (Treba odbocit vlavo za vystavbou domov, je to oznacene).

Pri jaskyni neaka drevenna buda ale dnu nik, taktiez ani v jaskyni. Iba kopa netopierov (?).

Cez otvor za pomoci svetla mobilu klesame cca 5m hlboko.

Dole uplne ciste jazero. Teplota vody ok, len tie plavky chybaju. Obcas v jazere mini krotka rybycka.

Cs celu dobu oci na mobile a facebooku, komunikacia ziadna.

Teda tri vety, jej kamos sa tu potapal a ked tu bola naposledy pred rokom skala do jazierka zo skaly. Kazdeho cs vodi sem. Ako mn by to fakt nebavilo, kazdeho vodit na rovnake miesto. Ked som ja hostoval vzdy sme sli inam, ak nepocitam balls pub, raketu a mama house 😊

Nuz po hodine nazad na hlavnu cestu, kde sme cakali na bemo neuveritelnych 45.min.

Cestu z bemo terminalu platila cs, tak reku cul som na rade ja, no to som netusil, ze si neskor da zaplatit este jednu cestu bemom a bakso. I pri prvej ceste som nieco za nu doplacal.

Akoze nemam s tym problem ale aspon keby sa spytala resp keby si to fakt zasluzila. Ak nepocitam zaistenie odvozu na zajtra (co by som zvladol aj ja), zobratia ma do jaskyne (co povodne bol tez moj plan ak by som nemal toto stretko) nemala ziadnu pridavnu hodnotu, hlava furt v mobile, pokus o komunikaciu na bode mrazu.

Nuz teda davame bakso blizko mojho a jej ubytka (vzdialene asi 15.min pesi) a lucime sa.

Pri dojedany baksa som trochu na seba vylial. V timore budem muset vyriesit laundry, uz mam k dispozicii len 2 ciste tricka.

Pri navrate domov som sa sekol o jednu ulicku, nastastie ma videl sestra cs a spravne navigovala.

Po prichode omnoho lepsej cs, nasadame na motorku a smer opice (opicia jaskyna) zapad od mesta po pobrezi.

Vstup 2k r a kopa opic. Tie pobehovali aj po ceste ale hned ako sme vstupili do komplexu sa poslusne vratili a zacali pozovat.

Strasne vela ich tu bolo s mladatami. Jedna si nechavala robit masaz na stredu chodnika, ked sme sa priblizovali zacali cerit zuby, pre bezpecnost sme teda radsej zvolili inu cestu.

Prebehnutie cez cestu a vyslapanou cestickou k pobreziu.

Fajn skaly, no v slapkach sa mi po nich moc dobre nepohybovalo.

Zapad slnka a smer uz nocne mesto.

V okoli terminalu bema dost peknych grafitov. Jeden vytvor je aj sestrinho priatela.

Na veceru grilovane banany s cokoladou a syrom. Syr vsak nebol pravy len daka jeho nahrada.

V dialke na mori paradne blesky.

Povodenie ma po ulickach, malom trhu s oblecenim a nazad domov.

Pred tym ale kukam na skuter, sak tu sme neparkovali. Posun asi 5m.

Posunul ju a urovnal pikolik co tu ma na starosti parkovanie. Samozrejme to neni gratis.

Zastavka na kupu proviantu v obchode a v skvelej borneo bakery.

Keby mam vac penez nakupim plnu kopu dobre vyzerajucich kolacikov,no ostalo mi uz len neakych 30k.

Fakt super pekaren.

Paradox, parkovne sa plati aj pred pekarnou. To uz ale platim ja.

Na ubytku neskor prichadza frajer sestri co robil grafity.

Kresli slavnu horu s troma krizami pre deti do skolky. Hej hej blizi sa velka noc, tak cul sa tu vsetci na nu chystaju.

Bum a vypadok prudu v celej stvrti. Vytahujem celovku, baterky v cudu. Este stastie, ze som to zistil cul a ne pred turou na mt.ramelau.

Ja idem spat, kreslic kresli dalej pri svetle mobilu.

Naklady :

2x Bemo od tiki do pristavu : 4k r
Voda 1.5l ; 8k r
2x Bemo z crystal cave do pristavu : 6k r
2x bemo z pristavu : 4k r
2x bakso : 30k r
2x vstup do monkey cave : 4k r
2x grilovany banan s coko a syrom : 20k r
Parkovne : 2k r
Nakup : 15.5k r (voda1.5l, 2xkeksy)
Nakup borneo bakery : 27k (3xplnene pecivo)


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 35; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb