52.den - presun kupang


Advertisement
Asia
March 21st 2018
Published: March 24th 2018
Edit Blog Post

Spal som nieco okolo 12 hodin. Chcelo by to este jeden den relax na plazi.

Na ranajkach zla sprava, ryba to nevydrzala do rana a pokazila sa.

Ponukaju mi teda fried rice, k tomu si davam palacinku. Samozrejme nesmie chybat caj a ovocie.

Prisada si ku mne belgican, ktory prisiel vcera. Je na ceste 2 mesiace v indonezia a potom leti na dva mesiace do juznej ameriky. Tam uz bol pred 6 rokmi 9 mesiacov. Odporuca boliviu a kolumbiu.

Vyzera na fajn chlapika, skoda, ze nedosol skorej.

Ide tez do kupangu ale lodou z larantuky. Ta chodi v pondelok a piatok okolo 13.00. Je to trajekt cesta trva okolo 12 hodin

Svajciari co byvaju krizom odomna v bungalove, to tu maju prenajate na vela rokov, sem chodia zhruba na 3 mesiace. Aspon tak vravel belgican.

Po jedle este mini relax na terase, vyplatenie uctu. Cakal som 257k, platil sok 240k. To znamena, ze mi neuctovali 2x refil vody a rybu. Zauctovali len fried rice. Klobuk dole teda.

Dnes som sa konecne oholil, zrkadlo som si ale musel pozicat bo na ubytku nebolo. Ha a dalsia zla sprava ohladne zubov. Z dolneho sa mi zda odlomilo z plomby. Kurva, uplna smola. Uvidim co to spravi ale hadam to vydrzi na bali resp jakarty (skoro dva mesace) alebo zajtra skocim v kupangu, uvidim co mi odporuci cs. Dufam, ze sa s nu ale stretnem bo som bez netu aj signalu.

Inac v poistovne si asi budu mysliet, ze si z nich robim srandu.

Zbaleny smer hlavna cesta. Tu cakam asi 5.min a zastavuje mi auto, nestopoval som. Tak sa pytam ci free, jeee.

Neskor zistene, ze ang nevi a na vsetko hovori jee.

Pracuje pre dive resort v larantuke, maria gh.

Vyklada ma pri odbocke na letisko.

V obchodiku kupujem platovu flasu coly. Veru plechovkove chutia lepsie.

Chlapik mi nemal vydat 1k tak mi dal par cukrikov.

Par stoviek metrov pred vstupom na letisko je na pravej strane warung.

Zapadam a davam si ryzu, zeleninu, orisky s tofu a mini kusek ryby.

Neskor podla vzoru prisediacich aj ladovy caj.

To vsetko za 17k, konecne normalne ceny ake si na indoneziu predstavujem.

Po jedle smer letisko, nestihem spravit ani 20krokov a same od seba mi zastavuje auto. Kijang, tak reku ci free. Ok.

Cca 5.min jazdy a vyhadzuje ma pri malom terminaly. Vonku sedi na stolickach kopa ludi. Do haly ma este nepustaju. Je 2,5hod do odletu.

Traja ozbrojenci so samopalmi, par policajtov.

Nam air ma cedulku tutup (zatvorene). Tak zas nekupujem letenku. Uvidim ako to bude na letisku v kupangu ak nic idem cez tiket.com

Cez ich domovsku stranku to nebere cudzie kreditky, len indonezske.

Vpustaju ma do haly. Nam air ma z druhej strany otvorene.

Cena z dili do denpasaru rovnaka ako na nete, za platbu kartou nechcu ziadne navyse prachy, tak kupujem 16.4 o 12.30 smer denpasar.

Check in rychly, securti no problem.

Na free wifi sa nevim napojit asi pretzena siet.

Pred gatom (je tu len jeden) kopa ludi. Dokonca aj 6 cudzincov.

Zadna restika tu vsak neni, len mini obchodik s chipsamy, vodou a sladkostami.

Let meska polhodinu, opat vrtulove lietadlo na sposob busu t.j. malo to viac zastavok bez toho aby museli pasazieri opustit lietadlo.

Let cca pol hodinka. Letusky bez usmevu, uplne znudene.

Kupang je taktiez mini letisko.

Pozitivum je, free wifi. Kontrola mailov, nieco postahovane ale hlacne zistene kde je lippo plaza.

Cakal som kopu otravnych taxikarov a ojekarov (mototaxi) ale nic take sa nedeje.

Iba jeden trosku dobiedza ale v pohode. Nakonec ma aj smeruje k bemam, z letiska treba zahnut dolava a ist cca 1km na hlavnu cestu.

Tam som sa ale nedostal, bo ma neskor chalan dobehol a gratis odviezol az k lippa plaza.

Free wifi tu neni, nastastie v pizza hute su ochotny a davaju mi heslo.

Kontaktujem cs, dohoda bola okolo 16.00, cakam do 16.30 a zacinam jej pisat, ze idem do hotela. Tesne pred odoslanim sa mi oziva, mam este cakat.

Po 15.min ma vytahuje na hlavnu cestu, sadam na motorku a uz frcime do neznama.

Stale rozprava ale v tom hukote jej moc nerozumiem.

Od plaze byva cca 5km do mierneho kopca.

Prichadzame do jej skormneho ubytka. Zije tu s mamou, otcom a 6 surodencami.

2 oddelene miestnosti, sestri a rodicia, jedna otvorena spojena s mini obyvackou. Vzadu skromna kuchyna (jeden varic), kupelka spojena s tureckym zachodom. Ziadnu sprchu vsak necakat, prave kyblovanie.

Naozaj velmi skromne podmienky.

Kontaktujem druhu cs co mi ponukla free hotel v atambua. Bohuzial uz to slubila rusovy, kontaktujem ho. Ma iny den prichodu, tak share izby nebude.

Prieskum cien, vychadza mi to na priamy spoj z kupangu do dili za 225k.

Ak by som siel len do atambua bus stoji 75k + zhananie ubytka (vraj pod 100k tam nist neni) + cesta do dili to zhruba vychadza o dva dolare lacnejsie ale zas zbytocne stresy s hladanim ubytka.

Cs mi vravela, ze hostila ukrajinca a ten z kupangu do dili dostopoval. No na taku dlhu trat sa veru necitim.

Cs odchadza doucovat neake deti ang.

Na starost si ma beru mladsi bratia.

Ideme na prieskum okolia. Mix murovanych a drevennych domcekov, vonku ludia, deti hraju bedminton resp sa hraju na mobiloch.

Dostavame sa na hlavnu ulicu (nazov neviem), tu kopa stankou s grilovanou kukuricou. Neodolam a jednu si davam, polku si potieram maslovomedovou natierkou. No ziadna slava to neni.

Po zjedeny sa pytam chalanov co mam spravit s odpadom, hodit na zem. Ked sa to dozvedela cs skoru ju prekotilo.

Miname peknu hudobnu skolu.

Pri carfoure zabacame na dalsiu hlavnu ulicu. Tu kopa jedla, bud pojazdne stanky abo warungy. Vsade kopa ludi.

Dost vycerpany sa vraciame cca po hodine a pol do ubytka resp domov.

Cesey je uz doma, zoznamuje ma s otcom, robi v armade ale inak je to civil. Mama je ucitelka v materskej skolke. Jeden z bratov sa chysta na drahu iteckara. Zajtra ma skusku.

Cs ma berie na motorke do stareho mesta k plazi. Ale len to preletime a uz sme opat doma.

V meste kopa ludi.

Blizia sa volby prezidenta. Ten to tu ma vsetko pod palcom. Cs sa velice lubi, bo tento buduje infrastrukturu nielen na jave ale aj na ostatnych ostrovoch. Trebars aj v takom zapadakove ako papua.

Tam pred jeho nastupom stal benzin 60k, kdezto na jave 16k, no prezident povedal, vsade bude stat rovnako a stoji.

Na papaue sa vraj nachadza velke lozisko zlata, ktore tu tazia tusim amici abo anglani, neni som si isty cul.

Co som postrehol tak moslimov moc v laske nema. Vraj v minulosti tu dost tvrdo trestali krestanstvo.

Nuz teda hor sa na kute.

Ja spim na zemi na matraci pri ventilatore. Dvaja najmladi bratia sa tlacia na jednej posteli.

Keby vim tak sa na to vyprdnem a dohodnem len stretko a prespim v hoteli.

Na zajtra mam dohodnute stretko s dalsou cs, bo tato je v robote.

Naklady :

Ubytko : jedla+piva 240k r
Cola 0.39l : 7.5k
Ryza, zelenina, mix orechy tofu,ryba, ladovy caj : 17k r (12+5)
Letenka nam air dili - denpasar : 61.43€ ( 1.036 mil r)
Grilovana kukurica 8k r
Voda 1.5l : 6k r


Advertisement



Tot: 0.05s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb