84.den - presun makasar


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
May 5th 2019
Published: May 6th 2019
Edit Blog Post

Vcera som si este spravil online checkin cez traveloka. Vybral som si miesto v ulicke.

Tak ako vcera i dnes este o 630 vsetci spali ale cul boli na stole aspon toasty, sice zo vcera ale neva.

Vonku opat na prvom stanovisti zadny ojek,cestou na druhe (asi 50m) pri mne zastavuje jeden.

Cena 30k, zjednavat nechce. Berem ho, bo takto rano tu moc toho nechodi.

Najskor nechapal kam chcem ist, potom rozmyslal a nakonec sme sli.

Na letisku uz o 7.00, leti mi to 8.30.

Idem hned za security, ukazujem boarding pass v mobile,to nestaci, musim ist na klasicky check in kde mi vytlacaju letenku.

Na batoh (5.9kg) mi davaju vysacku kabinove zavazadlo. Druhy batuzek si nevsimali.

Na domacich letoch sa moze ist aj s vodou, tak 1,5l prenesenych.

Letisko male. Z mojej gate odlietali v priebehu 10min dva lety.

Moj ide so zastavkou v makasare do jakarty.

Jeden mal vypisane az 4zastavky, tak cisty autobus.

Letadlo full, letusky lion air slabucke.

Problem s prirucnymi zavazadlami. Jaksi ich bolo vela a nevosli sa do binov nad hlavy.

Do letadla nabiehaju zamestnanci letiska, znackuju kufre a beru ich do podpalubia.

Uplna sranda bola sledovat bezradnost personalu. Ale sak azia.

Let v pohode, ziadne tv na sedadle ani jedlo, no let bol lacnejsi ako predosli.

V makasare uz naistotu kupujem listok na bus (da sa kupit i v buse).

Stolik s kuponom je hned po opusteny securit zony.

Kupon odovzdavam predajcovi listkov v buse a uz sa ide smer centrum.

Bus je oproti minulemu roku modernejsi a cistejsi.

Premavka hrozna.

Vyskakujem nedaleko mojho ubytka pod house.

Je este len okolo 1000. Check in az od 1400.

Pri ceste co je pri mori same hotely roznych kategorii.

Zapadam na ranajky.

V idnomarte to zalievam kolou. Tu som pil vonku pred obchodikom na stolicke, tak hned sa mi zacali miestny prihovarat.

Ono pred kazdy takymto obchodikom su vzdy stoliky a stolicky.

Ubytko sa nezmenilo, teda aspon restika.

Recepcna moc prijemna nebola ale ubytovala ma uz o 1100.

Rezervaciu mi nevedela skontrolovat bo jej strajkoval notbook a net nefunguje.

Tentoraz spim v mensom dorme avsak s oknom do ulice.

Klima fici naplno.

Je tu ubytovany jeden chlapik aj s dvoma malymi detmi. Vsetci spia v jednej posteli.

Dorm je robeny stylom kapsul. Tak sukromie, samozrejme mimo zvukov.

Davam teplu sprchu a zalahinam do postele.

Kupelka trosku horsia ako minuly rok ale furt super. Normalna sprcha, dokonca tepla.

Po 4hod spanku sa vydavam najst nieco pod zub.

Mimochodom konecne mam signal na mobile, takze mi mobil ukazuje uz spravny cas. Casovy posun oproti svk sa zmensuje o hodinu.

Kotvim v D'Penyetz & D'Cendol, tam som sa minuly rok stretol prvy krat s opie. Som si nepamatal ci tam bolo jedlo dobre abo zle. Nuz dzus bol o nicom. Jedlo fajn ale drahsie. Dal som si kuraci rezen na prirodno s mozzarelou, ryza nesmela chybat.

Po jedle sa len motanie cez cestu na promenade.

Mesita na vybezku v mori uz je skoro dokoncena, chyba uz len okolie. Vyzera fajnovo.

Ako sa stmavovalo pribudalo na promenade i ludi .

Zapad slnka pekny.

Ludia tu len tak posedavali, prechadzali sa. Kupovali bublifuky.

Predajcov bublifukov tu bolo kopa, taktiez ponukali napoje. Tie nosili v kosikoch i male deti (9roc). Detska praca tu funguje.

Nechybali ani transformeri s ktorymi sa hlavne deti fotili.

Kupil som arasidi a pomalicky ich do seba tlacil.

Okolo pobehovalo kopa peknych opiciek.

Neskor som sa presunul na dalsi bod promenady a tam si sadol medzi pismenka co tvorili napis makasar.

Bolo zaujimave sledovat neake 12rocne pary ako sa ostichali na svojom prvom rande. Pocitam, ze o rok uz budu kocikovat.

Popri promenade hadam aj 500m stankov s posedenim ponukajucich dzuse, banany a ine snacky.

Vsetky stanky rovnake produkty a rovnake ceny. Nechapem preco v nich nerobili seefood ked uz je mesto pri mori.

Ako si tak idem po ulici, zrazu zastavi dodavka, z nej vyskacu letusky.

Tak uz viem kam idem na veceru bakso sentosa.

Objednal som si nudle, no ako som pozeral okolo seba vsetci zrali bakso.

Az neskor som zistil, ze sa restika specializuje hlavne na bakso. Ale nevadilo mi to, nudle dobre a dzus tez vynikajuci.

Obsluha uz bola evidentne totalne unavena.

Vsetko mlade opicky.

Opicka dosla, dala cloveku menu a papier. Clovek na papier napisal objednavku, obsluha ju zobrala a neskor priniesla pokrm.

Co je nevyhoda u indonezskych restik, napoj donesu vzdy az spolu s jedlom. Tak clovek je zatial len na gratis vode co je na stole.

Po jedle presun na ubytko.

V restike ma buzik nalakal na pivo. Bintang vsak este nebol vychladeny, tak som dal prosta, ten mi moc nechutil.

Wifi furt nejde. Aj kvoli tomuto som si vybral toto ubytko. No co uz.

Po sprche spanok.

Zajtra je druhy den ramadanu, tak ocakavam opat vacsinu veci rano pozatvaranych. Ty koki fakt nevi jak to prezijem v irane, tam ho chytim este na 4dni.

Foto

Makasar

https://photos.app.goo.gl/tZidEFJeYQt486GV7

Naklady :

Ojek z ubytka na letisko : 30k r
Bus darmi letisko - makasar : 27k r
Nasi Kuning, s vajcom : 18k r
Coca cola 0.39l, plast : 5.5k r
Pod house,10 dorm, share hot sprcha,ac : 90k r
Ayam geprek keju mozzarela, nasi, alpukat juice (D'Penyetz & D'Cendol) : 48k r (25,6,17)
Arasidy : 5k r
Mie goreng jawa, alpukat juice (bakso sentosa) : 27.5k r
Pocari sweet 0.5l : 8k r
Prost beer , sklo 0.62l (ubytko) : 45k r


Advertisement



Tot: 0.535s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.3049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb