Sumatra (indonezia) - suhrn, naklady


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra
May 5th 2019
Published: May 10th 2019
Edit Blog Post

Od tejto casti indonezie som mal velke ocakavania, ktore sa vsak nenaplnili.

Ludia boli zvacsa dopohody, doprava totalne bezproblemova avsak moje destinacie boli kurevsky daleko od seba, jedlo fajn. Turistov som moc veru nestretol, vynimku tvori ostrov weh.

Mrzi, ze som nevidel orangutanov, kvoli ktorym som sem vlastne siel avsak spat v dzungli pod stanom ma veru nelakalo.

Potapanie priemerne, ziadne micro a velke ryby. Len klasicke ako vsade inde, potesili akurat chobotnice. No a nepotesila moja prva skusenost a dufam, ze i posledna so stratou vedomia pod vodou. Nastastie som vedomie nestratil.

Tuto cast indonezie veru navstivit uz neplanujem, max tak behnut este raz na orangutanov ale nie do ketambe. Mozno juh je ok ale tazko povedat a este odporucany ostrov palambak.

No a opat ma v rozlete zabrzdili zdravotne problemy. Po zbaveny sa infekcie, dalsi novy otlak a rozbitie nohy (nastastie bez infekcie) ale najhorsia bola sracka, ked moj zaludok nezvladol prisun stiplaveho jedla.

PADANG

Ok mestecko na 2-3noci. Mestska plaz onicom, kopa bordelu avsak nabrezie pri rieke co sa vlieva do mora fajn. Inak v meste nic zaujimave neni, sluzi hlavne ako transfer pre surferov na blizky ostrov

Moto vylet k jazeru bol fajn, hlavne cesta cez cajove plaze. Skoda, ze sa nepodaril hiking na sopku

Ubytko

Yani Homestay - 4dorm, sprcha na izbe, acIzba v pohode, s kupelkou. Fajn osadenstvo mimo lokalov, ti boli az moc friendly. Vedla je restika ale predrazena.cena 80k r

BUKITTINGGI

Prijemne horske mestecko tiez na take 2-3noci. V mestecku fajn mini namestie, pri nom obrovsky trh.

Japonske tuneli totalna blbost, kanon fajn ale tez nic specialne, hlavne pre ludi co uz to videli.

Motovylet k jazeru maninjaju ok, hlavne zakruty pri klesani k jazeru. Inak jazero ako kazde ide, nic specialne som na nom nevidel.

Ubytko

platinium hotel - singel, private bathroom, hot water, tv, ranajkyIzba fajn, ranajky tiez, terasa prijemna avsak lokalita totalne nahovno vdaka blizkej mesite, ktora prakticky stale hulakala. Neostavat na tejto ulici.cena 150k r (da sa platit kartou)

HARAU VALLEY

Prijemne miestecko s ryzovimi polickami, kanonom a vodopadmi (tie hlavne som nevodil). Avsak problem s jedlom, clovek je odkazany na stravovanie na ubytku, bo v dedinke prakticky nic poriadne neni

Ubytko

abdi house - double bed, private kyblova sprcha, ranajky. Velmi dobra poloha v ryzovich poliach a pri vodopade (ziadny silny ale je). Ono i jedine cenovo dostupne co som nasiel. Jedlo v pohode i cena. Len opat zas moc friendly domaci. Cena 120k r

LAKE TOBA

Kazdy to vychvaloval ake paradne miesto ale mne tu nic extra neprislo.
Nevyhoda, ze som bol mimo sezony, v tuk tuk dedinke (turisticka dedina) prakticky nikoho, restiky aj ubytka zivali prazdnotou. Vsetky ceny nadhodnotene. Jedlo priemernej kvality. Doporucit mozem akurat , jedlo super a prijemna majitelka. Skoda, ze som to objavil v posledny den.

Mototrip po ostrove vcelku fajn, hlavne v horach len mi to pokazilo pocasie. Ono by nebolo odveci si poriadne zajazdit i mimo ostrova, cesta kvalitna a super serpentiny a neskutocne vyhlady.

Ubytko

marysca homestay - double bed, private kupelka, fan, tv, hot watterFajn ubytko s terasou. No ak by som siel ako par volil by som ine s vyhladom na jazero. Majitelia spociatku fajn ale ked zistili, ze odchadzam uz boli menej priatelsky. cena 75k r

BERASTAGI

Toto mestecko sa mi lubilo asi najviac i ked v meste len jedna hlavna ulica avsak s jedlom a kopou ovocia.

Sopka ok ale ziadny zazrak s porovanim s ostatnymi ale za navstevu stoji. Hot springs som nevyskusal.

Moto trip k opustenim dedinkam bol super. Hlavne ta atmosfera ked clovek cez ne prechadzal. Velka skoda, ze som sa nedostal k . jazero opat ziadna slava.

Vyhlad z velmi pekny, sem by stalo ist aj na zapad/vychod slnka.

Potesilo stretnutie sympatickeho span.paru a mal som tu aj prvu skusenost s vyucbou ang. Hehe sam poradne nehovorim a uz vyucujem. Inak toto by job pre mna veru nebol

Ubytko

wisma sibayak - chatrc, share studena kyblova sprchaVelmi jednoduche v blizkosti vsetkeho. V noci som par krat pocitil natrasanie postele ked sli okolo nakladiaky. Tepla voda je tu nutnost. Pozitivum terasa ale inak fakt nic, radsej si priplatit a ist do turistickeho gheta . tam klidek a paradny vyhlad a samozrejme turisti. Cena 60k r, tepla sprcha za 10k r

KETAMBE

Sem sa chodi hlavne na treky do dzungle za orangutanmi. Dedinka lar domov, s jedlom problem, prakticky len jedna restika inak je clovek odkazany na drahe a nekvalitne jedlo na ubytku.

Mal som denny trek, prechadzka fajn so zastavkou pri rieke ale orangutanov som nevidel.

Samemu do dzungle neodporucam ist, je tam strasne vela cesticiek.

Ubytko

pondok wisata - double, private bathromJednoznacne bookovat dopredu online, je to lacnejsie ako na mieste (to sa mi stalo 1x v indonezii). Majitelia mlady indonezan s holandankou. Ako som spominal jedlo drahe a nekvalitne. Ubytko ok ale parom odporucam vedlajsie ubytko pak mak kde je za cenu 80k komplet cely bungalov so super vyhladom. Wifi tu neni.Baby bacha na sprievodcu menom radza, je iste, ze to bude na vas v dzungli skusat a nie raz. Cena 80k r

TAKENGON

Kavove mestecko pri jazere, ktore obklopuju hory, vychod slnka tu musi byt paradny, pekne boli aj rybarske domceky na nom.V mestecku inak nic neni. V okoli je sopka a kavove plantaze, no kvoli sracke som nebol

Ubytko

Arizona guesthouse - double, private kyblova sprchaLacne a menej kvalitne. Steny prevlhnute, v noci zima. Max na dve noci ok. Recepcny nevedia ang, wifi len na prizemi.cena 100k r

BANDA ACEH

Toto mesto prijemne prekvapilo. Velky trh, jedlo bez problemov.

Obe cunami lode fajn, tiez silny zazitok pri pozerani fotiek. Muzeum ak by bolo zdarma tak ok ale za tie peniaze prakticky ponuklo to co lode. Avsak film som nevidel.

Velka mesita z vonku pekna.

Pozitivum su free busy po meste (aj z letiska aj do pristavu), udajne maju zdarma premavat do juna 2019. Ja som vsak kvoli lenivosti vyuzil len jednu linku.

Ubytko

Hotel wisata - double bed, fan, private bathroom Uplne postacujuce ciste ubytko v okoli, ktoreho je vsetko podstatne. Cena 150k r

Mulia homestay - double, ac, tur.zachod, ranajkyUbytko dost dalej od centra. Pozitivum super majitel a gratis jedlo (chleba, coko natierky a vajicka). Udajne sa to mohlo jest stale. Potesilo pivo zdarma. Cena 200k r

PULAU WEH

Sem som siel prioritne za potapanim, ktore sa mi takmer stalo osudnym. Potapanie ok ale nic extra aby sem clovek cestoval cez polku sveta len kvoli nemu. Ono mozno sme boli i na nespravnych miestach. Bo fra na ubyku vravela, ze boli na mieste kde sa vyskytovalu manti a zraloci.

Idc centrum v pohode s fajn guidmi. Avsak neskor uz zacali miesta ponorov tocit, takze zobrat od nich tak max 3-4 ponory.

Mal som aj fajn buddyho zo svajciarska.

Iboih je cisto turisticka dedinka, jedlo vyssie sumy.

Ostrov ako taky ma moc neoslovil ale zostal by som tam este jednu noc aby som mohol preskumat vodopad resp ist na secreat beach kde je udajne bozsky zapad slnka. Ja som ho kukol z 0km a nic moc.

Mototrip ok, zajazdil som si. Sledovanie dedinskeho futbalu prijemne spestrenie.

Spestrenie bolo aj stretko s belg a nachvilu prezity zivot v bubline cestovatela. Nabuduce vsak uz neprosim.

Ubytko

olala - bungalov v lese, vlastna kupelkaSem chodili byvat vacsinou vsetci turisti. Bungalov ok (az na krysu) ale nabuduce by som volil ine ubytko. Jedlo aj drinky otras v restike. Taktiez slizka obsluha. Wifi len v restike. Cena 100k r

NAKLADY

Indonezia (air asia kuala lumpur - padang 22.87€) - 27dni

1€ = 15 861 r (indonezska rupia)

Doprava : 842.5k r
Jedlo : 2 654 900 r
Ubytko : 2 035 000 r
Vstupy : 40k r
Ostatne : 2 216 000 r (potapanie, motorka, benzin, suveniry,…)

Spolu : = 22.87 € (let) + 7 788 400r + 36.38€ = cca 550€



Advertisement



Tot: 0.789s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.41s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb