77.den - morotai


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Morotai
April 28th 2019
Published: April 29th 2019
Edit Blog Post

Tak ostavam tu este jednu noc.

v lobby sa pytam paru ci nevedia kde je kostra tanku z ww2, nevedia, su z jakarty.

Recepcny mi vravi vraj len 50m od ubytka nalavo. Ukazuje mi to na mape a chce mi objednat motorku s vozikom.

Na 50m to nepotrebujem.

Idem pomedzi domy, ulickami no nenachadzam to. Skoda.

Ranajky davam v uplne zastrcenej restike, nasi goreng so zltou ryzou a vajcom natvrdo.

Restika len taka diera. Dva stoli a rozpadajuce sa lavice, podlaha hlinenna. Doma by som do niecoho takeho nevkrocil.

Pytam sa na tank, tetula mi ukazuje tam odkial som prisiel. Prdim na nho.

Air kaca je dnesny sekundarny ciel.

Od parku kde som si bol skontrolovat maily idem bocnymi ulickami az na hlavnu.

Maily nic moc. Z druheho dive centra mi odpisali, ze ma k vraku nezoberu, bo som len owd, vrak je v hlbke cca 40m. Velka skoda.

Nuz nazad na cestu. Reku dam to skratkou a nepojdem hlavnym tahom co ide okolo ostrova.

Na mape sa to javila ako bocna cesta okolo letiska.

Predpokladal som, ze to bude asfaltka resp betonka.

Za poslednymi domami sa cesta meni na polnacku. Ok, len blatistu.

Idem cez vyrubany kokosovy haj.

Polnacka sa postupne zmensuje na uzku cestu v dzungli (?lese).

Vracat sa isto nebudem.

Obcas ako podlozie je skutocne betonka ale ozaj len kusky.

Vynaram sa na hlavnom tahu.

Oproti mne ma byt podla mapy muzeum, no je tam kulove.

Pochodujem k letisku.

Na mape prijazdova cesta k letisku v skutocnosti neni. Je zatarasena zavorou.

Pred nou vsak rozcestnik z leteckych a podmorskych bomb.

Pokracujem po velmi kvalitnej asfaltke.

Premavka minimalna.

Odbocka k moru, plaz ziadna.

Avsak na druhej odbocke uz mam stastie a dostavam sa na dlhu ciernu pieskovu plaz.

Je odliv, tak len prechadzka po plazi, posedavanie a sledovanie kopu malych krabov pochodujucich po plazi v roznych ulitach.

Po relaxe pokračovanie k mojmu cielu.

Aha ho, normalna odbocka na letisko, v mapach neni. Je kolmo na stred terminalu.

Obcas na mna zatrubia kijangy ci motorkari. No vzdy pokrutim hlavou.

Cca po 6km z mesta som na mieste.

Dalsia zanedbana pamiatka.

No pamiatka ako sa to vezme.

V zemi mini jaskyna s jazierkom obkopena korenovitym machovitim stromom z jednej strany a z druhej skalou.

V jazierku oranzovy kapor a betonova mala nadrz. Pri tomto ukaze je aj dom, ludia sa tu maju starat o poriadok. Smeti nikde ale vsetky popisky v dezolatnom stave.

Aaa este som nepovedal co je tu take zvlastne, mimo prirodneho ukazu.

Pocas vojny sa sem chodil kupat general mac arthur. Preto je okolo aj dost vojenskych transparentov s citatmi roznych velitelov. Ale ako vravim, v dezolatnom stave.

Isto sa sem cielene neoplati ist.

Odtialto smer daloha resort kde sidli divemoratai.

Este som chcel nalepit nalepku ale nestihol som, bo okolo isol motorkar s vozikom vpredu. Kurva si vypytal 30k, ok, bolo to asi 2xvzdialenost ako vcera ale i tak.

Hehe chcel ist skratkou cez vojensky areal ako ja vcera ale zavora bola spustena, tak sme sa kusok museli vratit a ist po ofic.ceste.

Daloha resort je skutocne rezort.

Velky areal pri plazi s kopou pekne vyzerajucich chatiek, velka restika. Plaz pieskova, cista. More ok ale tazko hodnotit bo zatiahnute.

Idem do dive centra podla tabulkovych navigacii.

Na terase traja znudeny chalani.

Tak zistujem s kym som si pisal. S ani jednym z nich. Pisal som si so sefom aloha rezortu.

K vraku neni problem i ked som len owd. Prekvapuju ma, ze maju na zajtra i pozajtra skupinu. Ale neda sa k nim pripojit, bo su to fotografi a idu cisto len za rybami a nie k vraku a k zralokom.

Termin mi davaja az za tri dni. To veru ne, bo na ostrove neni co robit a ak bude prsat tak zbytocna cakacka (podla predpovede ma). Este sa mam stavit o 1700 vraj dojde jeho kamos a mozno sa bude dat nieco poriesit.

Ok, vravim, ze budem vyvaleny na plazi, nech ma ohlasi.

Inak pocit som mal z toho cloveka taky zmiesany.

I ta cena pre jedneho cloveka 2.7mil je fakt prehnana, bo mi pisali, ze si musia prenajat lod a pritom lod maju vlastnu. Videl som ju odparkovanu na plazi.

No nic z dive centra na pieskovu zltu plaz.

Najskor som chcel zaparkovat hned pri dvoch altankoch blizko restiky ale siel som dalej.

Tam vo vystavbe dalsi rezort, omnoho luxusnejsi.

Tabulky zakaz fotit a vstupu (po indonezsky). Plaz sirsia a viacej upravena, more tez krajsie. Podmorska trava bola az dalej od brehu.

No neostal som tu, bo hluk zo stavebnych strojov.

Dalej som uz nepokracoval, bo tam domy a plaz uz nie moc cista.

Ostavam teda pri altankoch v rezorte.

Plachta na zem a podriemkavanie, neskor aj testovanie vody.

More teple a extra slane. Bol vsak odliv tak plytko ale zaplaval som si trosku.

Neskor prisla indonezska rodinka.

V restike sa spustila ziva hudba. Tak hned lepsi oddych.

Na plazi som cakal do 17.30, z dive centra nedosli.

Nuz skoda teda. Mozno sa sem vratim ak budem mat advanca a bolo by dobre keby aj s daku potapacku.

Advanca planujem spravit buduci rok opat v nr kde som robil zakladny kurz.

Problem odchytit na ceste povoz. Bud isli opacnym smerom abo uz boli plny.

Presol som asi 200m, kusok za destinaciu kde ma bral vcera motorkar.

Tu sa mi dari zastavit jedneho, ten ma sokuje cenou, 10kr.

Tak dnes ma dobre odrbali a vcera tez.

Cestou som sofera navigoval. Furt rovno predsa.

Na ubytku kopa ludi. No majitel, resp ten co som mu platil vcera nikde.

Zaplatim za dnesok neskor.

Po kyblovacke smer park, namesticko.

Normalne som po tom nic nerobeny plny sily.

Zastavka na mie ayam (nudlova polivka s kuskami kurata, k tomu som dostal aj krekry).

Pri mole v altanku nic nerobenie.

Zapad slnka sa nekona, bo zamracene.

Zajtra skusim ist na tidore cez tobelo a sofifi resp do jailolo. Dufam, ze uz nebude prsat a dam vystupy na sopky.

Dnes som zistil nazov polievky s vnutornostami co som mal na ternate, je to Coto makasar. Skoro som si znovu dal.

Motorka sa mi v ubytku nepodarila pozicat. Ak by bola a zajtra by neprsalo, ostal by som tu.

Pisal som cs z jailolo, nech odporuci ubytko. Inak sa tusim javi, ze to je brzda.

Dnes okolie totalne vymrete. Tak to balim a smer ubytko.

Zastavka v bumi moro restike kusok od ubytka.

Davam vyprazane chobotnicky a k tomu po dlhom case avokadovy dzus.

Ryza bola slaba a v dzusy velka kocka ladu, chobotnicky ok.

Vyplacam ubytko, cez cestu skacem do garazoveho obchodiku.

No precenil som svoje jedacie sily a susienky do seba nedavam, budu na ranajky.

Konecne mam fotky z potapania. Prakticky prve kvalitne. Este mi chalan pisal, ze na moratai je nemecky par a budu potapat, tak to mam skusit s nima.

No ale to bola zrejme ta skupina co sli len fotit resp ma v dive centre ojebali a chceli si zabezpecit cloveka aj na neskor. Indonezia, tu je mozne vsetko.

Este som fakt rozmyslas, ze tu ostanem dalsiu noc ale lehnit na plazi sa mi nechce.

Foto

Ternate

https://photos.app.goo.gl/ya4jgTXGgrdHw7gR8

Naklady :

Nasi goreng : 15k r
Motorka s vozikom air kaca - alona resort : 30k r
Motorka s vozikom asi 200m za alona resort - ubytko : 10k r
Mie ayam : 15k r
Cumi goreng, nasi, jus alpukat (Bumi moro) : 48k r
Dodola hostel, doublebed,fan, share mandi : 100k r
Nakup : 20k r (susienky, plech coly)


Advertisement



Tot: 0.497s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.2714s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb