76.den - moratai


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Morotai
April 27th 2019
Published: April 28th 2019
Edit Blog Post

Spanek nahovno, furt som sa budil.

Nadranom ma zacalo svrbet cele telo. Volaka kurva ma dobre dostipala.

No nebola to kurva z ubytka ale hmyz.

Majitelka zrejme mimo ubytovania poskytuje i ine sluzby. Mi davala ponuku na happyend. Ale pri jej vyzore som cenu ani nezistoval.

Z ubytka odchadzam uz o 6.30.

Ulice prazdne.

Terminal lodi neni v hlavnom pristave ale pred vstupom do hlavneho pristavu treba zabocit vlavo a potom zhruba po 50m vpravo medzi domy.

Ludia poradili, bo ziadne znacenie.

Z mola sa prave nalodovali ludia, tak reku ci moratia. Nie.

Nazad na zaciatok mola a cakanie kym otvoria kasu na listky.

Ked ju otvorili tak mi jeden clovek ukazoval nech si idem kupit listok.

Na listku suma 105k ale platilo sa 110k.

Este zapisanie sa na listinu, ak by sme sa nahodu potopili.

Cakacka na mole kym pride nasa rychlo lod.

Rovnaka ako medzi ternate a sofifi. T.j. nizka kryta lod s troma motormi.

Na lod sa tlacila mama (?) s dceru (18?). Mama ju len usadila a potom tam len zbytocne oksidovala, bo ona lodou nesla. Iq teda nula bodov, ked zbytocne zavadzala v nalodovani do malej lodi.

Cesta dve hodiny, dobre to nadhadzovalo, po prvej hodine som myslel, ze budem blvat. Nesedel som na laviciach vpredu ale vzadu, tam to hadzalo menej.

Na zaciatku a pri konci jazdy kopa ostrovcekov so zltymi plazami ale vonku pod mrakom tak ziadny vau efekt.

Po vylodeni sa v pristave daruba hladanie ubytka. Bolo len 10hod tak kopa casu.

Hned po vychode z pristavu na pravej strane hotel aj so spa. Podla nazvu ale z vonka to vyzeralo ako barabizna, dnu som ani nesiel, bo ziadny pohyb.

Zastavujem sa na poste. Reku ci maju pohladnice, najskor nechapali (indonezania ich neposielaju tak ani nevedia co to je). Chlapik mi daval znamky, potom dako pochopil. Poslal ma nazad do centra dediny vraj tam maju.

No nemali.

Stastie, ze ma tam poslal. Bo po chvili sa spustil asi hodinovy silny dazd.

Skoval som sa v pristreskoch na namesticku, kde je velka fontana (nefunkcna), napis morotai, dalsie molo pre rychlo lode a kryta zona s jedlom (takto skoro este zavrete).

Vyvalenie sa na lavicke a zacanie citania tonicovych zapiskov z portugalska. Vyzera to na velmi prijemne destinaciu.

Neskor pod pristresok dobehol chalan.

Tak mini diskusia ale radsej by som bol aby nedosol, bo narusil moj relax.

Jasne, ze buzna, hned druha veta aky som handsome.

Spiatocny listok na dodola island stoji 300k r ale i to sa musi zaplnit lod.

Dost velka palka za cca 15km jazdy.

Tento ostrov je hlavna atrakcia pre ludi. Ma super biele plaze.

Ostrov ma dve casti, na velkej sa udajne da aj prespat (treba povolenie) a mala cast je len pieskovy vybezok, na ktory sa da dostat po klesnuty vody z velkeho ostrova. Ide sa obcas aj po clenky vo vode.

Ono na obrazkoch to vyzera super ale treba slnecne pocasie, co aktualne nehrozi a moc dlho sa tam clovek vraj nezdrzi. Je to len taky island hopping na porobenie selfie na bielej plazi a machrovani pred inymi ludmi.

Udajne sa oplati prenajat rybarsky clnok za 500k r na cely den. Rybar povozi ludi aj po inych ostrovcekoch.

No ale mna by to nebavilo aby clovek bol na kazdom neaku pol hodinku (trebars el nido tour) a siel dalej.

Isto by sa dalo dohodnut len na jeden ostrov.

Nuz ale opat pre mna neaktulane, kedze som sam tak tolko penez za vylet lodou nebudem davat. Ine by bolo keby som len na neakej 2tyzdnovej dovolenke ale takto netreba mi to.

Dazd si uzivali soplaci, co sa vonku santili a robili blbosti. Prsi, neprisi nevadi, behali jak splaseny.

Po dazdi niektore casti ulice trocha zaplavene.

Smer dive centrum shark diving. To som podla maps.me nenasol.

Na maps.me tiez chybne zakreslena poloha ubytka pacific.

Tu chceli 250k na noc. Za tu cenu by mohli mat aj wifi ale nemali.

Casovo som na to furt dobre tak reku si to odpochodujem do divemoratai (cca hodinka a neake drobne).

Cesta v pohode, avsak chybalo caste hello mister a usmevy. Ludia sa mi tu tiez zdaju menej friendly.

Opat vojenske stanoviste ale tentoraz bez gulometu.

Prichadzam k muzeu trikora (na mapach oznacene ako pamatnik)

Spusta sa opat dazd ale len drobny, nastastie sa tu da skovat pod velkym pristreskom. Rovnaky napad mali aj dve zenske na motorke.

V okoli muzea 4ks vojenskej techniky.

Dalo sa ist aj dovnutra, poklopy na malom tanku a transportery otvorene ale dnu mokro a moc cisto tam veru nebolo.

Muzeum ma dve haly, medzi nimi je pomnik k ww2. Klasicky vojaci s vlajkou na tyci.

Nuz a samotne muzeum zavrete. Podla zovnajsku to vyzeralo, ze otvorene bolo mozno max mesiac po vystavbe. Co som nakukol dnu cez sklo, tak len fotky. Budovy vsak velke.

Za budovami more a dve kaviarnicky, samozrejme nefunkcne.

Na jeden transporter lepim nalepku a podla google maps idem k ubytku Mess Pringgodani (ikonka ubytka).

Prechadzam otvorenou zavorou.

Nalavo luka s kravami, palmy a more, napravo nizke domceky, vojenske.

Ups jaksi idem cez vojenske uzemie ale upozornenie nikde nebolo.

Ubytko samozrejme neni a ani dalsie co bolo na mape.

Napajam sa uz na normalnu cestu.

Nic len domceky, obcas garazovy obchodik, zadne jedlo.

Ked aj bolo, tak zavrete.

Pristavuje sa pri mne motorkar, zistuje kam idem, neni problem ma tam odviezt (omietam). Nakonec sa z neho vyklul policajt. Ono mal neake tie vylozky na sebe ale tu je obcas tazke zistit kto je kto.

Prichadzam k dalsiemu muzeu pred vstupom k druhemu pristavu pri juanga beach.

Opat zavrete, okolie zarastene.

Ozaj to nepochopim, tolko nezamestananych ludi, ne aby vlada neakych najala nech sa o to staraju.

Zrada, podla mapy vedie cesticka z plaze k rezortu aloha (tam je dive centrum), no vedie, len je tam plot a zavora s napisom militari komplex

Plot pomalovany obrazkami z ww2. Aspon volaco teda.

Pred plazou niekedy isto pekne upravene priestranstvo s fontanou ale dnes zarastene travou, taktiez altanky uz nic moc.

Ozaj toto nepochopim, vsetko tu chatra.

Plaz fajn ale odliv.

Piesok v mensine, vacsinou korali, kamienky, musle.

Rozprestieram plachtu a spanok.

Je pod mrakom, tak slnko nepali.

Na obed si davam tuniakovu konzervu co som si kupil na vystup na sopku na ternate, ktory sa nekonal.

To som dopadol aby som v jv azii jedol konzervi.

Dive centrum teda vypustam, bo vojensky komplex sa mi nechcelo obchadzat.

Urobil som dobry skutok, na plazi som vyzbieral za igelitku plastov, tu som potom nechal na kope bordelu.

Inak plaz prekvapivo cista.

Ten miestny obyvatelia neskor zapalia.

Na hlavnom tahu odchytavam motorku s vozikom vpredu kde vozi ludi.

Este musim pockat kym vylozit naklad a ide sa.

Nechavam sa vylozit pri pacific inn. Som bol rozhodnuty, ze tu ostanem len noc.

Ten uz full.

Nuz smer dalsie vytipovane ubytka hotel moratai inn, ten som presvihol ale zakricali na mna. Ziadne oznacenie a vyzeralo to bez hosti, cena 250k (nevim ci fan alebo ac).

Hostel dodola dalsi ciel, no oproti hotel meg, ten opusteni.

Hostel dodola 100k za fan a share mandi kupelku (tur.hajzel a kyblovacka). Ono nez hostel je to homestay. Konecne ciste ubytko a fajn majitel.

Ten hral vonku pingpong.

Nevyhoda neni wifi. To cul potrebujem, bo chcem kuknut spravy z dive centra ci nahodu nemaju daku grupu.

Po ubytku smer hlavne namestie, tam kde som pocas dazda relaxoval.

Prichadzam na molo prave v cas. Pekny zapad slnka.

Na mole par rybarov co chytali len na silon. Jeden furt vytahoval male ryby.

Pri zapade slnka pada rozhodnutie, ze tu ostanem nakonec dve noci.

Dole pod molom zacali plavat nazeleno svietaci hadi abo uhory. Zaujimave predstavenie.

Na veceru som chcel rybu ale nikde este nic, restiky prazdne, tie sa zacali zaplnat az po 20.30 ale to som mal v sebe uz nasi goreng od pojazdnych stankarov.

Na namesticku, Park Taman Morotai Daloha ,mali stan aj policajti, ti sedeli na lavicke, na stoloch pred sebu male samopali.

Vo food courte co vedie na molo kde som sledoval zapad slnka aj mini predajna suvenirov, pohladnice nemali.

Avsak ziskavam heslo na wifi.

V dteras cafe davam ladovu kavu s mliekom. Kava normalna zrnkova.

Chlapik to pekne rucne pomlel. Chut skvela.

Nuz dive centrum zadne nove info, pisem teda do dalsieho.

Nahadzanie dennikov, pisanie s domovom.

Food courte sa pekne zaplnil. Obcas i pekne opicky.

V okoli parku kopa ludi (sobota 2145)

Nesmeli chybat male blikajuce kolotoce pre deti, kukurica a popularne ovocie duko (?). Mala bledo hneda supka, po odbaleni biele, sladke a dnu horka kostka (ta sa neje).

Ja uz riadne unaveny smer ubytko.

Cestou v jednej ulicke plastove stolicky, velke platno, na ktorom premietali miestu verziu superstar.

To velmi popularne bo vo vacsine domov to znelo z tv.

Taktiez na ubytku.

Matrac dost makky a postel vrzga.

Stipancov mam fakt kopu, obcas to dost svrbi.

Naklady :

Rychlolod tobelo - moratai : 110k r (5k fee)
Motorka s vozikom juanga beach - hotel pacific : 15k r
Dodola hostel, doublebed,fan, share mandi : 100k r
Voda 1.5l : 8k r
Nasi goreng : 18k r
Ladova kava (dteras cafe) : 20k r


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb