Mooiste surfbreaks van Bali

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Kuta
November 13th 2008
Published: November 13th 2008

De afgelopen dagen hebben we de mooiste plekjes van Zuid Bali bezocht. Nog steeds op de motorscooter rondcrossend zijn we langs de stranden van Uluwatu, Binggin en Padang Padang (allen bekend om de wereldwedstrijden die hier zijn gesurfd) gereden.

Bij Uluwatu hebben we ook de tempel bezocht die we hadden gezien op de ansichtkaarten (extra mooi met ondergaande zon). We waren niet de enigen die interesse hadden in de tempel. Bij aankomst stonden hele busladingen japanners te wachten om naar binnen te gaan. Allen met een (verplichte en verstrekte) sarong in de vorm van een helblauwe of paarse lap stof. Bij binnenkomst zaten tientallen bavianen met obesitas op ons te wachten (toeristen en nootjes doen het altijd goed). Erg vermakelijk waren de apen die er vandoor gingen met de brillen en petjes van de Japanners, helemaal als ze ook nog probeerden hun eigendommen terug te krijgen. Eva liep met een grote boog om de apen heen (lees rabies=prikken), en bas kreeg nog een bek met tanden te zien toen hij een foto probeerde te maken van een aap (lees blindflitste). Al met al was het een leuk uitje, niet zozeer om de tempel, maar wel om het uitzicht vanaf de kliffen.

In de avonduren vermaken wij ons prima met het wandelen door de nauwe straatjes (gangs) van Kuta. Letterlijk elke vierkante centimeter is bezet met toeristische prullaria, en je wordt dan ook overal nageroepen: 'Need transport', DVD?? I Make special price for you!!! Erg irritant de eerste dagen maar je went er snel aan.

Gisteravond hebben wij gegeten in een erg groot surfrestaurant waar tot onze verbazing niemand anders aanwezig was. We hebben genoten van een goede maaltijd (naar Indonesische maatstaven) en gekeken naar verschillende surffilms op groot scherm. Tijdens het eten begon het verschrikkelijk hard (en lang) te regenen waardoor we blij waren met dit vermaak (dan nog maar een biertje extra 😊. Op de terugweg (nog steeds regen) kwamen we een mannetje op een scooter tegen die poncho's verkocht. Gelijk maar even een kopen, aangezien we de dagen daarvoor er naar op zoek waren geweest. Werkelijk nergens te vinden! Een geluk bij een ongeluk dus.

We hebben eindelijk een goedkoop ticket gevonden naar Menado. Wat behoorlijk veel moeite heeft gekost. Allereerst wilden wij een ticket boeken via het internet (kon niet want je moet meer dan 48 uur betalen met je creditcard. Daarna gebeld met Two Fish Divers (de duikschool), waar tijdens het gesprek de stroom uitviel waardoor half Kuta plat lag. Uiteindelijk maar naar het vliegveld gesjeesd om daar direct bij de balie een ticket te kopen. Heeft ons een boel tijd gekost, maar we vliegen dan ook vanavond. We duiken de komende week een paar dagen in Bunaken National Park, en een paar dagen in Lembeh Strait. Dit betekend een week lang verwend worden met lopen buffet en (hopelijk) een douche. We hoorden gisteren dat we misschien geupgrade zijn van de budget kamer naar een 'cottage'. Klinkt goed!

Tot hoors!

18th November 2008

Heee! Zo to horen hebben jullie het al goed naar je zin, maar dat kan ook niet anders op al die mooie plekken. Hoe zijn de mensen daar? Berust het stereotype over luie indo's beetje op waarheid ;)? Mooie fotos bdw!!Geniet ervan en ben benieuwd naar al jullie verhalen! kus babette
18th November 2008

Hai Eva en Bas, weet via Chantal hoe ik jullie kan volgen tijdens de reis. Ga zeker al jullie leuke verhalen lezen. Heel veel plezier het komende jaar. Groetjes Rob en Bianca

Tot: 0.044s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb