New Delhi

India's flag
Asia » India
February 9th 2014
Published: February 9th 2014

Lørdag dro vi først til et sikh tempel i nærheten av hotellet, for så å gå litt på markedet ved siden av. På vei til markedet går man forbi et område hvor man kan se familier som bor under svært dårlige forhold. Det er hus i dårlig fatninger, henger klær overalt til tørk og det er mye søppel. Kontrastene er store. Før man kommer til selve markedet går man også gjennom et område med mye tiggig. Her sitter det mennesker på rekke og rad med bandasjer her og der for å tigge penger. Har lest at det meste av tiggigen i India er organisert, dvs at det finnes en bakmann, men usikker i hvor stor grad og om det gjelder alle. I dette området var det også to stasjoner som delte ut suppe.

Mens vi er på vei til markedet dukker det plutselig opp en inder som prøver å vise oss veien til et annet marked, litt usikre på om vi bør stole på denne pent kledde studenten følger vi med han et stykke. Han beskriver veien for oss og sender oss på vei mot et marked. I det vi krysser veien kommer det en ny person løpende etter oss og prøver alt han kan for å stoppe bilene for oss. Han sier at vi absolutt ikke må gå den veien pga tiggere, så han putter oss inn i en auto og sender oss av gårde til Gole Marked. litt forvirra over alt som skjedde i løpet av få minutter ble vi henvist til en butikk med masse forskjellige tepper, skjerf, bukser, og kunst. En skikkelig turistsjappe, med veldig gode selgere :P

En hektisk dag ble avsluttet med mexicansk mat og spa på hotellet. I morgen skal vi på nye eventyr og bl.a på et marked som heter Sarojini Nagar Marked.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb