Delhi Belly

India's flag
Asia » India
February 10th 2014
Published: February 10th 2014

I dag gikk turen først til Old Delhi. Vi fikset oss en guide og en sjåfør som fulgte oss rundt omkring i både New Delhi og Old Delhi. Turen gikk aller først til en av Indias største moskeer. Her ble vi sendt ut av bilen med et par morgenkåper tøfler og 500 rs opp en trapp og inn i en "utendørs" moske. i det vi betalte inngang, ble vi kledd i et par fine blomstrete tynne morgenkåper og inn bar det. En kjempestor moske med fin utsikt ut mot det Red Fort. (Vakre bilder av oss i badekåpe og tøfler kommer om ikke så lenge). Deretter gikk turen til et kryddermarked. Her fikk vi smake og lukte på mange forskjellige krydder, og ikke minst; selveste Erna Solberg hadde vært her!! Fyren i krydderbutikken viste stolt fram et bilde av han og Erna. Etter å ha gått rundt i butikker og bakgater fulle av krydder sa nesen stopp og ferden gikk videre til en trang trang bakgate med forskjellige matboder og minirestuaranter. Her spiste vi dagens lunsj; indisk brød med forskjellige sauser til. Her lager man mat på gaten på den mest primitive måten man kan og man vasker opp servise i en vanndunk med springvann rett utenfor restaurranten. Ingen av oss har kjent noe til Delhi Belly enda, men det blir en spennende natt. Ikke minst kan det bli en spennende biltur i morgen når vi skal kjøre hele veien til Agra.

I dag kom også resten av selskapet vårt, endelig! Etter en kansellering kom de en dag forsinket til Delhi. Det var veldig hyggelig å ses igjen og i morgen går turen til Agra og Taj Mahal.

Tot: 0.11s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb