India-Darjeeling


Advertisement
India's flag
Asia » India » West Bengal » Darjeeling
January 11th 2008
Published: January 11th 2008
Edit Blog Post

DarjeelingDarjeelingDarjeeling

Op de achtergrond Darjeeling. Foto gemaakt door een 2 amerikanen en een australier die ik tegenkwam en meedoen met een wedstrijd in een gemotoriseerde rikshaw (auto-rikshaw). Ik kom hier erg veel mensen tegen van verschillende nationaliteiten en het voelt een beetje alsof we allemaal 1 familie zijn. Erg mooi en gezellig. Het voelt een beetje als kerst.
Inmiddels heb ik Nepal verlaten en verruild voor India. Nu ben ik in Darjeeling en blijf nog even genieten van het uitzicht van de himalaya. Het is hier wel erg koud. Darjeeling ligt op grote hoogte. Het heeft veel invloeden van Buthan, Nepal en Tibet. Vanaf Kathmandu heb ik een binnenlandse vlucht genomen naar Bahdrapur in het zuiden van Nepal. Vanaf daar ben ik de grens overgegaan met India en een nacht in Silliguri en Kurseong verbleven. Het traject van Kurseong naar Darjeeling heb ik met een oude stoomtrein afgelegd uit 1880 die nog steeds in gebruik is en rijd op kolen. Hij reed ongeveer 15 km per uur, maar een erg leuke ervaring. Het was nog een hele toer om een visa te regelen voor India in Kathmandu. De eerste dag stond ik om 5 uur in de ochtend bij de ambassade van India. Je kunt dan een nummer krijgen voor de wachtrij die start als de ambassade opent om 9.30 uur. Als je geen nummer haalt kun je 8 uur in de rij gaan staan. Door vroeg op te staan kon ik dit beperken tot 3 uur. Vervolgens krijg je dan een formulier voor de visa aanvraag en sturen ze per telex een bericht naar Nederland om te kijken of ik geen stoute dingen heb gedaan. Daarna was het 3 werkdagen wachten. Vervolgens was het weer vroeg op staan om weer om 5 uur een nummer te halen voor de wachtrij. Op mijn weg terug kwam ik een groepje rikshaw rijders tegen waarmee ik thee heb gedronken. Wel grappig zo in het donker op de vroege ochtend, Om 9.30 uur kon ik daarna me weer melden bij de ambassade en kon ik mijn ingevulde formulier inleveren. Uiteraard weer na 3 uur in de rij te hebben gestaan. Aan het eind van de middag moest ik weer terugkomen om uiteindelijk mijn paspoort met visum weer op te halen......Je raad het al na een tijdje wachten en in de rij staan. Ik had in Kurseong TV op mijn kamer en vond een kanaal met westerse programma's. Wel grappig hoe je daar dan van kan genieten. Op die avond heb ik een aflevering Friends, Seinfeld en de film the Matrix gekeken. Het bracht me ook weer even aan het denken hoe het zou zijn om weer terug in Nederland te zijn. Ik ben nu 2 en een halve maand weg, maar het
"That's my cup of tea""That's my cup of tea""That's my cup of tea"

De verenigde naties in het klein aan een kopje Darjeeling Tea. Met Cody uit Amerika (colorado) en Lindsey uit Engeland (Londen).
voelt alsof ik al 2 jaar weg ben. En wat zal ik gaan doen als ik weer terug ben? De afgelopen weken gaat eigenlijk alles automatisch. De dingen waar ik moeite mee had lijken nu opgelost. Als je alleen reist kom je jezelf vaak tegen, maar ik zou niets anders willen. Ik kom ook erg veel bijzondere mensen (in positieve zin) tegen. De komende dagen ga ik nog even genieten van Darjeeling en ik heb al in gedachte waar ik hierna naar toe wil, maar dat lees je later wel.

Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb